• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • Sarakechi
    bögfamiljen skrev 2011-10-29 18:10:51 följande:
    vad gjorde du med killen när du satt vid datorn och skrev inlägget?

Tänkte på det med.. Det tar ju längre tid att skriva ett inlägg nästan än vad det tar att duscha om man bara duschar snabbt :-P
  • Sarakechi
    Lisa med barn skrev 2011-10-30 15:09:41 följande:
    Har inte lästa hela tråden men är det bara jag som reagerar på tiden? Första inlägget kom kl 12 och kl 17:34 meddelade TS att hon minsann skulle duscha nu. Men... Kalaset var kl. 14 så då var det väl redan överspelat? Själv skulle jag knappast in på FL för att rådfråga nån om det är så bråttom. Men det är väl jag det.

Nepp, du är inte ensam, men varför så förvånad, det är ju FL
  • crossfit
    Lisa med barn skrev 2011-10-30 15:09:41 följande:
    Har inte lästa hela tråden men är det bara jag som reagerar på tiden? Första inlägget kom kl 12 och kl 17:34 meddelade TS att hon minsann skulle duscha nu. Men... Kalaset var kl. 14 så då var det väl redan överspelat? Själv skulle jag knappast in på FL för att rådfråga nån om det är så bråttom. Men det är väl jag det.
    Det var för att jag valde att kopiera mitt inlägg i tråden till trådstarten eftersom det var många som undrade. Mitt inlägg skrevs betydligt tidigare än 17.34.

Och som jag svarat många gånger redan så kan jag skriva på FL med iphonen eller på datorn och ha sonen bredvid mig på golvet. Eftersom jag inte ville att min son också skulle duscha/bada just då visste jag inte vad jag skulle göra med honom. Löste det genom att sätta fast honom i vagnen och styra in den på toa. Funkade bra om man bortser från gruset från vagnen som hamnade över allt.
  • Collin
    bögfamiljen skrev 2011-10-30 10:51:16 följande:
    så du är tvungen att använda schampo med parfym då? du fattar inte att det är något som är fel med såna om ett litet barn är allergiskt mot det.?
    Ett litet barn kanske är känsligare än en vuxen människa? och vill hon ha schampoo m parfym ska hon väl självklart få ha det?
  • Lisa med barn
    crossfit skrev 2011-10-30 17:21:25 följande:
    Det var för att jag valde att kopiera mitt inlägg i tråden till trådstarten eftersom det var många som undrade. Mitt inlägg skrevs betydligt tidigare än 17.34.

Och som jag svarat många gånger redan så kan jag skriva på FL med iphonen eller på datorn och ha sonen bredvid mig på golvet. Eftersom jag inte ville att min son också skulle duscha/bada just då visste jag inte vad jag skulle göra med honom. Löste det genom att sätta fast honom i vagnen och styra in den på toa. Funkade bra om man bortser från gruset från vagnen som hamnade över allt.
    Aha, skönt att det löste sig.

Förstår hur det är att ha en "klättrare". Själv har jag tvillingar och en av dessa klättrar gärna. Dock löste vi det med spjälsängar på varje våning. Kanske kan ni skaffa en resesäng som är lätt att plocka undan? Kan vara bra att ha i framtida resor också.
  • BebisVagga

min son satt iaf i duschen med mej när jag duschade varför ska han sitta i balja..

• Nynne
    crossfit skrev 2011-10-29 12:00:09 följande:
    Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.
    Men.. jag förstår inte? 17:29 skriver du att du ska gå och duscha. Kalaset var kl. 14?
  • Regnig måndag
    Nynne skrev 2011-10-30 20:12:16 följande:
    Men.. jag förstår inte? 17:29 skriver du att du ska gå och duscha. Kalaset var kl. 14?
    Fb.are skulle jag förmoda.

Det är meningen att driva gäck men jag tror FL's ägare är nog så tacksamma eftersom de alltid lyckas skapa de mest livliga debatter. Vad skulle vi göra utan dem?
    Grattis till guldet NZ!
  • Zixi

Min dotter hade sån separationsångest att jag inte kunde lägga ner henne vare sig på golv eller vagn som liten, inte heller satt hon stilla i barnstol eller balja mer än 35 sek. Om jag var tvungen att duscha när jag var ensam med henne så fick jag hålla henne i famnen. Babytvål till oss båda och sen smörja om hennes torra hud med feta krämer, tur att jag föredrar att duscha på kvällen och att hon inte var en kräkbebis.

2010-07-20 3040/50
  • Mirva
    Nynne skrev 2011-10-30 20:12:16 följande:
    Om du läser lite mer ordentligt så¨skrev hon att hon skulle gå och duscha kl 12:13, alltså innan kalaset.
  • strumpan1981
    bögfamiljen skrev 2011-10-30 10:51:16 följande:
    så du är tvungen att använda schampo med parfym då? du fattar inte att det är något som är fel med såna om ett litet barn är allergiskt mot det.?
    spelade ju ingen roll vad jag använde han reagerade på det mesta....kände inte för att använda babyschampo..desutom vart han ju liten så hade hade inte klarat sitta i duschen själv.han kunde inte sitta förren sent pga komplikationer under förlossningen..
Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?