• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • smurf52
    Mirva skrev 2011-10-29 21:34:17 följande:
    Ja jösses, det tar aldrig slut med prylar, folk har för mycket pengar
    Den är verkligen superbra. Jag har använt den på båda mina ungar från 3-4 månader tills de har varit 1½-2år och sitter stadigare/blivit för stora för den. I matstolen har de kunnat resa sig men inte i den här. :)
  • Överbandsfürern

Du har kräk i hela håret och då sätter du dig vid datorn?
    Vart var din gulleplutte vilda lilla plutte bäbis då någonstans?

Ta med ungen in i duschen och ha han på armen då, man klarar det mesta med en arm faktiskt.

• Cloudberry
    Mad as snow skrev 2011-10-29 21:16:01 följande:
    Hon verkar ju inte vara den enda som har det här badrumsproblemet, så jag vete fan faktiskt.
    Som sagt...det jag skrev i det bortplockade inlägget skrev jag i det bortplockade inlägget.

Men jo, jag håller med. 
  • Annanym

Nu har jag inte läst hela tråden så du kanske redan har fått det här tipset, men silvertejp är grejen! Bara tejpa upp barnet så sitter det på plats medan man gör annat. Perfekt när man behöver åka och handla i lugn och ro, t ex. Eller duscha.

• 3 barns mamma84
    Mad as snow skrev 2011-10-29 21:16:01 följande:
    Hon verkar ju inte vara den enda som har det här badrumsproblemet, så jag vete fan faktiskt.

och vad menar du med det ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • bajatpour_@hotmail.com

Gud vad jag känner igen mig jag är inte den enda.. våran 8 månaders är lika snabb och pillar på ALLT han kommer åt när jag bär honom drar han i allt han når och jaa det går inte och säga med ord han klätrar ur allt men vi har en bra matstol med 5 punktsbälte där i sitter han inte så himla länge men han får skrika och gråta om jag ska duscha men jag brukar ropa sjunga och löjla mig tills jag hinner och duscha jag VEEET hur du känner.. 

och när han ska sova så har vi en pärs det känns som om han tror att han går miste om något om han sover .. men sen somnar han och är heeelt slut och det är jag med efter all spring vi har under dagen ..

nu vad det inte svar på din fråga direkt men det kändes skönt att veta att jag inte är den enda som har en wildooo till barn hihih 

• Överbandsfürern
    Annanym skrev 2011-10-29 22:10:01 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden så du kanske redan har fått det här tipset, men silvertejp är grejen! Bara tejpa upp barnet så sitter det på plats medan man gör annat. Perfekt när man behöver åka och handla i lugn och ro, t ex. Eller duscha.
    Men lille plutten verkar så genialisk att han nog pillar upp tejpen (och självklart rullar ihop den igen och lägger på rätt ställe i återvinningen )
  • Annanym
    Överbandsfürern skrev 2011-10-29 22:13:01 följande:
    Men lille plutten verkar så genialisk att han nog pillar upp tejpen (och självklart rullar ihop den igen och lägger på rätt ställe i återvinningen )

En liten McGywer min själv!
  • ondar
    Annanym skrev 2011-10-29 22:10:01 följande:
    HAHAHAHA!! Klockrent
Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?