• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • nina2901

Jo fast du skrivet ju att du dushar o bebis sitter i baljan. när man duschar så sitter ju bebisen själv i baljan schampo balsam ska i håret mm. När min dotter badar sitter hon i mitt knä hela tiden.

• Cloudberry

Jaha...

Ovanligt att jag får inlägg bortplockade.

• bögfamiljen

har du hunnit duscha än??

• Indianica

Om han är väldigt rörlig kan en gåstol vara ett alternativ. Nu kanske det nästan bara är vi som har ett 40 kvadrat stort badrum, men jag hade även kunnat ha en bebis i gåstol på mindre yta när jag duschade. Du kan ju lägga spännande tuggsaker och annat på "bordet" som hör till gåstolen och så kan han "gå" korta sträckor i badrummet medan du duschar, utan att han riskerar att dyka ned i toan eller något, han sitter ju liksom fast i gåstolen. En idé till nästa duschtillfälle kanske

• bögfamiljen

vad gjorde du med killen när du satt vid datorn och skrev inlägget?

• Daggdroppen

Jag har bara läst ts och tilläggskommentarerna...

Jag har två barn, är inte ensamstående men har en man som jobbar mycket och därav duschar jag nästan så gott som alltid med barnen. Både som nyfödda och nu som 2 och 5 år. Och ja, man kan också klara en nyfödd OCH en treåring på samma gång. Har svårt att tro att jag skulle vara så mycket mer supermänniska än dig att du inte klarar en på 8 månader ensam...

Herregud., jag ser absolut inget problem i att bada med barn! Mina barn har  också varit grymt aktiva som åttamånaders men man badar ju inte precis i timmatal heller. 5-10 minuter är ju ingenting! Du hinner garanterat se efter både dig själv och barnet. Låt honom sitta på golvet bredvid eller i en badbalja. Du hinner garanterat nappa tag i honom om han ställer sig upp osv. Ge honom en tom flaska med vatten som underhållning eller något....

Skapa inte problem!

• rockaroll

ge honom några leksaker och sätt honom i spjälsängen, den tar han sig väl inte ur? det går ju snabbt att tvätta håret!

• bögfamiljen

vad hände med kalaset TS????

• Miss Obsessive
    nina2901 skrev 2011-10-29 17:33:28 följande:
    Du som skriver att du sätter 9 månaders själv i balja med vatten driver du med mig!!!! Vet du hur stor drunkningsrisken är även i mkt små mängder vatten!
    nina2901 skrev 2011-10-29 18:04:35 följande:
    Jo fast du skrivet ju att du dushar o bebis sitter i baljan. när man duschar så sitter ju bebisen själv i baljan schampo balsam ska i håret mm. När min dotter badar sitter hon i mitt knä hela tiden.
    Men självklart så har man koll på sitt barn! Det är ju inte så att man sätter ungen i en balja med vatten och försvinner utom synhåll sen. Sätta barnet i knäet? Jo men tjena, det skulle aldrig min dotter gå med på! Hon är, precis som TS son, 8 månader och går visserligen inte ännu, men ställer sig själv och blir som en fisk när hon ser vatten, då vill hon plaska och leka och inte sitta som en docka i mammas knä. Hon badar själv i badkaret också, de gånger hon inte badar med oss. Självklart så gör hon det under vår uppsikt.  

• crossfit

Vi har varit på kalas. Grabben satt i vagnen fastspänd medan jag duschade.
    När jag skriver inlägg på FL har jag honom inom räckhåll. Sitter på golvet med telefonen i handen.
    Som jag skrev förut så är det nytt det här med att han är så rörlig och påhittig. För en vecka sedan kunde jag sätta honom med en leksak eller ett rån någonstans sen satt han där.

Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?