• Anonym

    Har någon slagit sin kille?

    I min förra förhållande med min ex kille bråkade vi jämt och han provocerade mig på hans sätt som han verkade vilja att jag ska börja slå honom så jag slog honom när våra gräl har gått för långt och bara blivit värre.

    Han har aldrig slagit mig tidigare och senare en dag så var han på riktig dålig humör när vi åkte bil så han körde fort att han verkar vill ta död på oss, jag var riktig rädd när han körde så jag sa inget men då bromsade han fullt och så plötsligt slog han mig i ansiktet den gången glömde jag aldrig och han blev rädd och bad om förlåtelse. Jag var så krossad och den gången krossade han mina känslor så vi har bara hållit ihop i ett tag tills jag gjorde slut. Han tvingade mig att inte säga något till någon om detta. Men det var bara en gång han slog mig och så har han tagit i för hårt på mina armar när jag ville vara i fred då jag gjort slut med han.

  • Anonym

    En av mina bästa killkompisar träffade en tjej med ett "hett temperament"
    Hon slog honom och tryckte ner honom psykiskt och han hade jättesvårt att komma i från det förhållandet mkt pga att hans självförtoende var borta och dels för att han till slut blev rädd för henne eftersom hennes humör växlade hela tiden. Detta berättade han för mig efteråt, han hade inte vågat sagt nåt för som kille blir man inte misshandlad av tjejer med "små nävar". Han har fått gått hos psykolog och pratat av sig men är fortfarande inte samma glada kille som han var innan.
    Och hennes försvar är säkert samma som många andras här nämligen "han provocerade mig"

  • Anonym

    724198: Du säger "den gången krossade han mina känslor" Har du tänkt på att du kanske redan krossat hans de gånger du slagit honom??!

  • Anonym

    724198: Han bråkade och jävlades med mig och jag bad honom att sluta bråka men han bara forsatte och provoccera mig och han vet var gränsen slutar men forsatte ändå så jag var tvungen att slå till honom (inte i ansiktet) utan på hans axel för att visa att jag är trött på bråk och skrik men han verkar njuta av att bli slagen fråga mig inte varför.

  • Anonym

    Jag har chattat med en kille som ville bli slagen av sina flickvänner och tyckte att det var en positiv sak att kvinnan visade med våld hur hon ville ha det. Då tänker jag inte på det sexuella utan allmänt.

    Så visst finns det killar som njuter av slag men jag tror de är sällsynta.

  • Anonym

    Jag var ihop med en psykist störd kille engång för längesen. Och det blev nästan alltid när vi bråkade så slog jag till honom. Det kunde vara inomhus eller ute bland folk, man blev bara så frustrerad.

    Även i senare förhållande har det väl hänt att killen fått en örfil om man bråkat rejält och man inte tycker han lyssnar. Har haft ett hett temperament men som tur är så har jag lugnat ner mig.

  • Anonym

    jag har slagit min kille men han bara skrattade och sa att det killades sen skrattade han som sjutton. (kan ju berätta att han är väldigt stor och stark och jag liten och tanig) men det var ju dmt gjort ändån... tänk om han varit liten då hade det nog blivit en bula.

  • Anonym

    Usch, jag blir så arg när jag läser det här!! Tänk om den här tråden hette "Har nån slagit sin tjej?" Hur hade ni då reagerat på alla dessa svar?
    Om man är så förbannad att man är beredd att slå då är det väll bättre att backa därifrån tills man lugnat ner sig, dessutom så vet man aldrig hur den som får slaget reagerar?! Tänk om man själv får en knytnäve i ansiktet som svar??

  • Anonym

    Jag tycker det borde inte finnas någon anledning till att slå någon, kan man inte behärska sig ta luft, gå i från eller sök hjälp av psykolog, det finns ingen som för tjänar att bli slagen, kvinna eller man..

  • Anonym

    Jennie med ie: Jag har oxå slagit mitt ex men i självförsvar. Jag "lärde" mig att våld är den enda lösningen. Min nuvarande kille har jag inte slagit, lite när vi skojbråkas kanske men inte på allvar. Skulle aldrig sjunka så lågt, det är så nedvärderande att slåss.

  • Anonym

    har varit med om samma sak som" Full av förhoppning" ett par gånger,det gör mig fullständigt GALEN,engång drämde jag en tavla i skallen på honom,han tål inte sprit,öl är ok men sprit funkar absolut inte han blir totalt rubbad.Det är jobbigt när man är på fest ,jag kommer på mig själv att kolla att han inte dricker för mycket och somnar nånstans,det är ju inte att gå på fest och slappna av direkt.Jag har sagt att jag vill att han ska gå och snacka med nån om varför han beter sig så puckat när han är full när han är hur snällsom helst annars,men det vill han inte höra talas om.Min äldsta dotter frågade mig i förbifarten i midsommras om pappa skulle bli så där " förvirrad" i år igen och det var inget kul att svara på.Förra året blev hon jätterädd...Är det nån som har några tips?

  • Anonym

    Jag tror jag har smällt till min sambo två gånger på fyra år... Det är när våra gräl spårar ur totalt! Han vet precis vad han ska säga för att få mig till bristningsgränsen... Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen, det känns som att Ord inte räcker till! Jag måste liksom ge honom en smäll för att han ska fatta att nu jävlar är de allvar! Det är ingen lek längre...
    Oftast bråkar vi när han har druckit för mycket, han blir helt väck av sprit...öl går bra, men sprit går bara inte! Han blir bara full och odräglig! Säger en massa elaka saker som han sen inte kommer ihåg dagen efter! En gång kom jag hem efter honom när han hade vart ute, jag var nykter och han var D-rak och låg i sängen helt däckad med kläderna på! han hade lovat att ta de lugnt men som vanligt höll inte den teorin! Jag skakade på honom och frågade om han inte skulle ta av sig kläderna...inget svar! Jag blir irriterad och skakar honom igen! Då säger han bara -Men va fan lägg av jävla subba! Då går jag och hämtar vatten sprutan och sprutar honom rakt i ansiktet... varpå han flyger upp och tar strypgrepp om min hals och trycker mig mot väggen! Jag får ingen luft, och skriker att jag inte kan andas och att han gör mig illa! Först släpper han inte... det känns som om han höll mig i säkert 30 sekunder men de var säkert inte så länge alls...bara känns så!
    Då smäller jag till honom så han släpper mig...
    Jag börjar stört böla och skriker på honom, frågar vad han är för en människa igentligen!? Vid de här laget är jag både rädd, arg och ledsen! Säger att jag tänker ringa polisen... Då liksom värkar de som om han nyktrar till på två sekunder! Han blir helt normal och frågar vad det är som har hänt! Jag skriker bara att han inte ska röra mig och att han är sjuk i huvet! Han kommer inte ihåg att han höll mig mot väggen bara sekunder efter att de har hänt! Och jag hävdar fortfarande att det bara har med spriten att göra! Han är inte alls sån där annars... Detta har bara hänt en enda gång! Och han har lovat att de aldrig ska hända igen! Han vet att jag skulle lämna honom på en gång om så skedde...
    Jag tycker detta är jätte jobbigt och de har jag sagt till honom, men han tycker inte att det är ett problem eller att han betèr sig illa... Jag har försökt upplysa honom om att det Alltid är Han som blir fullast på alla fester, men de vägrar han att tro på! Han säger bara att -Äh Nicke var ju lika full han! Eller - Alla där var ju bra mycket mer på lyset än vad jag var! Han lyssnar inte på mig, det gör mig så frustrerad!
    Han kan aldrig dricka lagom mycket.... det är liksom allt eller inget, och det är den mentaliteten som jag inte klarar av!
    Det har iof blivit bättre sen vi fick reda på att jag var gravid, och jag hoppas att de håller i sig nu när han ska bli förälder! Då måste han ju ta sitt ansvar och sluta tro att livet är en jävla lek!

  • Anonym

    Mitt ex flög jag på en gång och försökte örfila upp honom så gott det gick. Detta efter att ha gått ut och "tagít en öl" med en kompis klockan 20.00 kvällen innan, vägrat ta med sig mobilen och till slut dök upp dagen efter klockan 13.30.

    Jag hade spenderat tidiga morgontimmar med att ringa runt till sjukhusen och till polisen. Allt detta medan han låg och gosade med en "jobbarkompis" hemma i hennes säng.

    Förtvivlad och ARG var lindriga ord för mitt tillstånd.

    Helt ärligt, skulle jag göra något liknande mot min sambo (vara otrogen och dessutom vara borta en hel natt och en halv dag utan att höra av mig)tycker jag att jag gott skulle kunna få en örfil!

  • Anonym

    har väl inte direkt slagit min sambo men klöst honom!

  • Anonym

    jag har blivit misshandlad i 7 år av mitt ex, så fruktansvärd förnedring det är att bli slagen. blåmärket läker o går bort men såren i själen gör det aldrig(?) det har nu gått 6 år sen o igår ringde jag psyk för jag är inte fri än....skulle aldrig falla mej in att slå ngn....

  • Anonym

    Teda> Du skulle nog också försöka slå tillbaks om du blev misshandlad av någon. Knytnävar, puttar ner för trappor.

    Som tur är tog jag mej bort från honom.

  • Anonym

    Jag har slagit min pojkvän en gång men det gör jag aldrig om

  • Anonym

    jag kom på mitt ex med en annan då spottade jag på honom, en annan gång tog han stryptag på mig och då gav jag honom en örfil

Svar på tråden Har någon slagit sin kille?