LillTina skrev 2012-03-14 07:13:29 följande:
oj då, men vad skönt ändå att dom är normalstora=) tvillingar kan ju bli så himlades små och har ju en förmåga att komma alldeles för tidigt.
min dotter föddes bara 8 dagar för tidigt men hon vägde 2950gr, och hon följde den s.k normalkurvan under graviditeten ( ligger alltid på den undra kurvan sen hon föddes).
blir lite orolig då när lillen går på den nedre kurvan, hur liten blir inte han då?
hoppas också på ett TUL, vore skönt att få veta. imorgon får jag reda på hur de går=)
Ja det känns skönt att dom är normalstora, men trodde att dom skulle va mindre... men det är ju inte säkert att vikten stämmer...
Din bebis mår nog superbra i magen o växer som den ska, man behöver ju inte bli stor... Lycka till idag!!!
Min tur imorn o kolla sfmåtto blodtrycket..
Tre solstrålars mamma skrev 2012-03-14 22:03:55 följande:
Hej hopp
Nu är jag tillbaka i tråden igen. Klart den inte ska bli för tyst och dö ut! Jag har bara haft fullt upp med sjukdomsracet...två veckor...gissa om jag varit bra trött efter att dragit runt alla nätter och dagar helt själv då maken ju varit såååååå dålig (37,0 graders "feber" och snua/hosta)...ja karlar när de är förkylda blir ju totalt handlingsförlamade..grrr..
Ååh, är såå sugen på att ta reda på vem som boar i min mage..men får hålla mig till tåls. Bara två månader kvar nu. Går in i v32 imorgon. Nu har jag börjat vakna 6ggr/natt och är kissnödig, såver mao dåligt. Sedan har bebisen en förmåga att sprattla runt och gärna nära urinblåsan så det blir till att kissa ofta på dagen också. Som idag när handlade skor till barnen. Vi gick på toa sedan till en skobutik och sedan på toa igen och så en skobutik och sedan höll jag mig tills kom hem men då var det akut..... otroligt..
Har börjat svullna om fingrarna också och känner mig ganska otymplig med en stor mage rätt fram....svårt böja sig mm...hade föredragit att dra ut på bredden istället men man får ju inte välja.
Blivit sugen på alla möjliga onyttigheter också så nallar godis ur skafferiet på dagarna när går hemma och har tråkigt och bara väntar... borde kanske sätta upp en hänglås och slänga nyckeln...
Bebisnummertvå: Vad skönt att tvillingarna växer så bra i magen, härligt! Kan ju vara bra om de kommer litet för tidigt.
LillTina: Då tror jag att jag vet vart stugan er ligger

Kanske vi kan få med oss fler från tråden på en fika till Gula hästen i sommar istället för endast i V-ås

Mysigt att promenera litet med bebisarna i vagn och de stora barnen har något att titta på också i naturen där ute!
Säg till om du vill ta en snabbpromenix en dag om du ute mycket. Jag måste ta promenader med Sally (valpen) och kan tänka mig åka till Dingtuna och ta en runda där någon dag för omväxling. Jag brukar försöka gå på fm dock eftersom ofta hämtar senast 14 på dagis/fritids.
Lycka till imorgon hos bm.
Påväg: Grattis till lägenheten och den kommande flytten
Visst är det kul att ständigt springa på toa... o jag har fått nå drickmani, dricker minst 4 liter/dag... Helst på kvällarna oxå... :/ Så på natten blir det många vändor på toa...