• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • LillTina
    Bebisnummertvå skrev 2012-03-15 09:28:39 följande:
    Ja det känns skönt att dom är normalstora, men trodde att dom skulle  va mindre... men det är ju inte säkert att vikten stämmer...

Din bebis mår nog superbra i magen o växer som den ska, man behöver ju inte bli stor... Lycka till idag!!!

Min tur imorn o kolla sfmåtto blodtrycket..

Visst är det kul att ständigt springa på toa... o jag har fått nå drickmani, dricker minst 4 liter/dag... Helst på kvällarna oxå... :/ Så på natten blir det många vändor på toa...

nej jag känner mig som ett berg men sf måttet har inte följt med som de borde..så jag hoppas på lite förändring denna gång=)
    ja dom har ju en dif på ett antal procent när dom m,äter på TUL...elise trodde dom var ca 3500-3800 hon vägde 2950...så de är inte 100 de dom säger..hehe. 
  • Tre solstrålars mamma
    LillTina skrev 2012-03-15 07:45:16 följande:
    ja jag tar jättegärna en fika på gula hästen någon gång istället.. 
    jag jobbar ju april ut sen blir jag hemma. så om du vill ta fm promenader får de bli i maj=)
    men jag gör de gärna behöver röra på mig så mycket de bara går..
    annars är de em kväll som passar med promenixer... jag bor väldigt nära spåret i dingtuna... på sommaren får vi ta en promenad i strömsholm längs vattnet mot hamnfiket=) jag har en förmåga att klättra på väggen när jag är hemma med barn..så jag är gärna med på sysselsättning...

ja gubbar och vara sjuka helt otroligt dom blir helt handlingsförlamade..men om man själv ligger i magsjuka och 40graders feber ska man fortfarande kunna göra saker hemma..de är konstigt de där=)

Låter toppen, vi bokar gula hästen och promenixer i Strömsholm längs vattnet när bebisarna ploppat ut. Håller med dig, jag behöver också aktiveras när hemma med barn hela dagarna  
    Jag skulle nog kunna ta mig iväg någon kväll innan maj på promenad i Dingtunaspåret. Vi nattar ju varannan kväll egentligen så ska inte vara några problem.....em är det värre med då har barnen. Iof så skulle de säkert hänga med på en liten runda om inte längre än 2km...kan ju alltid ta vagn till minstingen. Vi kan ju se om passar någon dag...veckorna går ju så snabbt nu tycker jag så hinner inte riktigt med... men så ibland stannar det till och går långsamt..

Älskar mina små trollungar
  • Tre solstrålars mamma
    Bebisnummertvå skrev 2012-03-15 09:28:39 följande:
    Ja det känns skönt att dom är normalstora, men trodde att dom skulle  va mindre... men det är ju inte säkert att vikten stämmer...

Din bebis mår nog superbra i magen o växer som den ska, man behöver ju inte bli stor... Lycka till idag!!!

Min tur imorn o kolla sfmåtto blodtrycket..

Visst är det kul att ständigt springa på toa... o jag har fått nå drickmani, dricker minst 4 liter/dag... Helst på kvällarna oxå... :/ Så på natten blir det många vändor på toa...

Sådan där drickmani hade jag med de två första...nedrans vad törstig jag var... svepte en liten mjölk lätt till frukost och sedan hinkade jag vatten resten av dagen och även nattetid när var uppe å kissade.
    Den här gången har jag inte fått så ännu....har börjat bli törstig nattetid men försöker låta bli att dricka då så har bara druckit lite när hela munnen och halsen varit sandpapper. 
  • Tre solstrålars mamma

Vad händer i helgen då tjejer?
    Jag tog en ledig dag idag och barnen fick ha varsin lekkamrat hemma. De har haft hur roligt som hellst och ville inte sluta leka ens när föräldrarna kom vid 19-taget och då hade de lekt från 09.00  
    Tog med mig alla fyra till det loka badhuset och badade två timmar mitt på dagen också. Det var mycket uppskattat  

Imorgon ska vi titta på tapet och plastmatta så jag kan börja fixa bebisens "rum" här hemma. Vi tänkte bygga ut huset om några år men till att börja med får bebisen bo utanför vårt sovrum i ett slags öppet allrum....duger gott tills bebisen blivit 5år egentligen så har inte brottom att bygga ut utan ska försöka spara lite pengar istället Men måste tapetsera och lägga på en plastmatta eftersom gammalt trägolv med stora glipor mellan planken så inte så fräscht när barnet får magsjuka och det rinner ner mellan plankorna....
    Sen ska maken och en vän till honom meka våra två trasiga bilar och jag ska vårstäda den ena. Om hinner ska vi titta på en familjebuss också men inte säkert vi hinner det denna helgen..        

• Påväg

Vad härligt det är med helg :) är på väg hem efter jobb. Har nu kommit till beslut att jag går på ledighet den 16 maj.. Preliminärt än visserligen men känns bra att ha ett mål i alla fall. Så kan vi planera flytten ännu mer.. Men det känns också lite vemodigt att lämna jobbet, trivs så otroligt bra :) kommer inte ta ut mammaledigheten förrän början av juni eftersom jag har två veckors övertid plus 10 semesterdagar att ta ut. Så jag kan få ut full lön för hela maj trots att jag bara kommer jobba halva ;) plus att jag kan lyckas få lite pengar för de timmar som blir över.. Skönt!

Annars blir helgen lugn.. Tvätt, städning innan förbesiktning nästa vecka, planering inför möte med försäkringskassan, gå igenom lite kommande jobb. Hoppas kunna vara hemma utan att få för många samtal från jobbet eller bli inkallad för den delen ;) hahaha..

En fråga: Vad innebär TUL? Vi har bara varit på RUL i v 19 men skulle gärna gå en gång till där i v 32.. Får alla göra det?

• LillTina

Tre solstrålars mamma: ja tror spåret är runt 2km jag orkade gå de iallafall:)
    Om du får för dig att vilja ta svängen här med eller utan barn så är de bara att du säger till:)
    Och jag tycker absolut vi bokar gula hästen efter nedkomst... Annars har jag tid när som i maj...

I helgen eller idag ska vi kolla om vi kan fynda på en secondhand affär.. Barnshopen har du kanske hört talas om.. Sen ska vi fira min svägerska..
    Finns alltid något att göra när man är nyinflyttad i hus:)

Förstår att du vill renovera golvet då:) vi har inge panikrenoveringar så man kan spara och köra på sen..

• Tre solstrålars mamma

Funderade på att man kunde sätta ut nallar på de som fått sina bebisar och om man vill skriva dit när bebisen kom. Jag satte dit nallar på de som jag tror har fått barn. Lite svårt veta vilka alla är på Fb så mycket roligare här när man kan se vem som står på tur osv. 

Grattis Bebisnummer2 till flickorna. Om det nu var du som är med här....som sagt..det svårt veta vem som är vem på fb och fl   

Medlemslista från Gravida i Västerås:
    Januari
    AnnaLovis: 26 år, första barnet, pojke. BF 13 jan Nalle

Februari
    Sarus84 27år, första barnet BF 6/2. Flicka Josefine född 5/2 Nalle

Mars
    Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April
    Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar Nalle
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april
    Fröken Ela: 29 år, dotter -07, bf 5 april

Maj
    Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni Påväg, 23 år, första barnet, BF 9 juni
    Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar
    Rosenfink, 27 år, pojke född 2010, väntar andra barnet (flicka) BF 23 juni

Juli
    balkefors, 25 år, första barnet (pojke), BF 13 juli

Augusti lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8  augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8

Oktober
    Tussi 24år, första barnet BF 20/10

• Tre solstrålars mamma

Påväg: Vad skönt med planerad ledighet från 16e maj. Gör du alldeles rätt i

LillTina: Har itne hört talas om den second hand butiken. Vart ligger den?

Hur mår ni nu tjejer?

Jag är i v33 nu och får bara mer å mer sammandragningar och förvärkar. Framförallt när blir kissnödig och det blir jag ofta Med 1an och 2an kunde jag fortfarnde gå 1mil utan problem i v35-v37 men nu är det svårt att gå bara korta rundor...ja egentligen svårt ibland att bara ta mig 200m. Men mår annars mkt bättre överlag...bara svårare att gå och ibland går det bättre och ibland sämre. Nattetid är det däremot jobbigt nu. Jag sover urdåligt och kissar ibland en gång i timmen men ibland kan jag hålla mig två timmar innan dags. Sover därmed väldigt ytligt och vaknar för minsta lillla ljud. Men skapligt pigg på dagarna ändå tycker jag..     

• LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-03-27 22:11:50 följande:
    Funderade på att man kunde sätta ut nallar på de som fått sina bebisar och om man vill skriva dit när bebisen kom. Jag satte dit nallar på de som jag tror har fått barn. Lite svårt veta vilka alla är på Fb så mycket roligare här när man kan se vem som står på tur osv. 

Grattis Bebisnummer2 till flickorna. Om det nu var du som är med här....som sagt..det svårt veta vem som är vem på fb och fl   

Medlemslista från Gravida i Västerås:
    Januari
    AnnaLovis: 26 år, första barnet, pojke. BF 13 jan Nalle

Februari
    Sarus84 27år, första barnet BF 6/2. Flicka Josefine född 5/2 Nalle

Mars
    Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April
    Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar Nalle
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april
    Fröken Ela: 29 år, dotter -07, bf 5 april

Maj
    Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni Påväg, 23 år, första barnet, BF 9 juni
    Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar
    Rosenfink, 27 år, pojke född 2010, väntar andra barnet (flicka) BF 23 juni

Juli
    balkefors, 25 år, första barnet (pojke), BF 13 juli

Augusti lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8  augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8

Oktober
    Tussi 24år, första barnet BF 20/10
    ja de är ju roligt att se vilka som har fått=)
    jag har blivit sjukskriven 50% nu så nu har jag tid att träffas efter 11 om dagarna om du vill ta en promenix någon gång=)

har bm på fredag får se om magen växt något=)
    känns gigantisk nu..hehe.. och då är man bara i v33 de är nu den ska växa som mest..hoppas de stannar här..

hur är de annars med dig då? 
Svar på tråden Gravid i Västerås