• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • Påväg

Ja det är sant.. Februari är snart slut och i mars är det supermycket planerat även för min del med föräldrarkurser, jobb, teaterbesök etc.

Jag bor faktiskt inte i Västerås just nu (bor i Ängelholm i Skåne, jobbar i Malmö) men däremot kommer vi upp i slutet av maj. Håller redan nu på att börja packa ner, bestämma vad vi ska ha kvar mm, man vet ju aldrig hur jag mår när det väl är dags för flytt (då är jag ju också höggravid)..

Men jag är ju uppväxt i Västerås och har innan jag flyttade (1999-2009) bott i Kungsbyn med min familj som fortfarande bor kvar, det ligger efter Irsta mot Ängsö. Innan dess växte jag upp på Nordanby och har även bott på Brandhovda, en kortare tid på Gryta och några år i Badelunda Tibble.

Jag såg att ni bor i Köping. Hur kommer det sig att ni ska flytta?

• Erika1207

Jo men precis, tiden kommer flyga fram ;)

Jaha ok ;) det blir en lång flytt då ;) åh, min pappa och farfar bor i Irsta, det är där jag vill bo men är inte riktigt redo för att köpa något än...

Haha nej man vet ju aldrig, jag kommer ha en lyxflytt, tänker inte göra speciellt mycket, packningen och städningen får jag ta hand om men inte bärandet :p

Jo vi bor i Köping, flyttade hit i slutet av oktober från Gbg för att jag fick ett jobb här, plus att sambons jobb skulle gå mycket bättre här uppe, men jag vart sparkad och vi insåg ganska snart att skillnaden på Köping och Gbg är för stor, vi trivs inte här, det är för litet, därför har vi valt att inte skaffa några bekanta här. Det ska bli superskönt att komma till en lite större stad igen och kommer dessutom närmare familjen ;)

Varför flyttar ni tillbaka??

• Påväg

Ja 60 mil blir det men vi har bestämt oss för att vi ska sälja det mesta av våra möbler för att starta om på nytt.. Behåller typ bara sängen och småsaker.. Men det kommer ändå bli en hel del. Tänk vad mycket grejer man har som man inte tänker på förrän det är dags att börja flytta på dem! Helt otroligt!

Jag har inte heller tänkt göra så mycket hoppas jag! Mina föräldrar är rara och kommer ner för att hjälpa oss.. Min sambos föräldrar har erbjudit sig de också men vi har sagt ifrån för, de bor 120-140 mil uppåt landet så det blir alldeles för långt om de ska hålla på att köra ner hit!

Det är just därför vi flyttar. Vi har bott ensamma här nere, utvecklat karriär, skapat affärskontakter men vi saknar vår familj. Det blir som ett slags tomrum när vi är ifrån dem. Min sambos föräldrar träffar vi ca 1 ggn om året, mina föräldrar blir det en sväng till var 5e månad.. Det fungerar inte nu när vi ska gå tillökning så vi har valt att testa detta.. Så får vi helt enkelt se hur det går.

Visserligen är arbetsmarknaden otroligt bra härnere vår vår del men vem säger att Västerås inte är? Nära till Stockholm, Linköping, Sundsvall, ja många städer faktiskt!

Förstår att det är därför ni flyttar, Köping är ju ganska litet och jag tror ni kommer trivas bättre i Västerås med tanke på att du nu ska vara mammaledig också!

• Tussi

Medlemslista från Gravida i Västerås:

Januari 
    AnnaLovis: 26 år, första barnet, pojke. BF 13 jan

Mars 
    Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April 
    Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april 
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar 
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april 
    Fröken Ela: 29 år, dotter -07, bf 5 april

Maj 
    Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet. 
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke 
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse 
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni 
    Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar 
    Rosenfink, 27 år, pojke född 2010, väntar andra barnet (flicka) BF 23 juni

Augusti
    lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8  augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8

Oktober
    Tussi 24år, första barnet BF 20/10
  • Erika1207

Påväg:

Så kul att köpa massa nytt ;) haha jo man samlar på sig en hel del skit. Jo men du får ha det lugnt, det är inte värt dom ev riskerna eller att man får ont efteråt, det har jag intalat mig iaf..

Jo jo, då förstår jag varför ni flyttar tillbaka, det är alltid skönt att vara närmare familjen.. Vilken bransch jobbar ni i? Ja det är nära till mycket här ;)

Jo vi hoppas på Västerås, jag har en tjej som också ska bli mamma som flyttar till Västerås, så slipper man vara så ensam :)

Hur har du det annars då? Foglossning? Några andra krempor som ditt underverk skapar åt dig? :)

Tussi: oj det var tidigt;) grattis till pluset ;) åh vad spännande. Hur mår du?

• Tussi

balkefors ja jo jag vet, jag märkte på en gång att det inte var som vanligt o testade mig dagen efter beräknad mens :)

Jag mår väl relativt bra, illamående mer eller mindre hela tiden bara, ligger molande o stör o  lite ont i magen upp mot mellangärdet, oxå det molande.

lite tröttare än vanligt o just nu huvudvärk men förutom sådana symptom så mår jag underbart, ska ju få en liten bäbis *hehe :D

• Erika1207

Tussi: ok ;) då hoppas vi att du får fortsätta må bra ;)

Får jag fråga om barnet var planerat eller inte?

• Tussi

ja det var det, vi har försökt sen i augusti.

Är jätteglada båda två :)  

• Påväg

Balkefors: Ja, dock ska vi försöka hitta så mycket begagnat/ antikt som möjligt. Börjar tröttna lite på IKEA-möbler även om det är prisvärt och bra. Min mormor och morfar har ex HUR mycket fina äldre möbler som helst som bara står och dammar igen. Kan mycket väl tänka mig att gå igenom deras samlingar :)

Jag jobbar som projektledare inom nöjesbranschen med teater, musikal, konserter etc. Min sambo inom fotbollens elitverksamhet. Så vi lämnar ganska bra karriärer och kontakter här nere, får helt enkelt se till att fortsätta smörja kontakterna vi har här nere medan vi skaffar oss nya där uppe :)

Har ni tänkt köpa någon bostad? Eller satsar ni på hyresrätt? Vi står registrerade på flera hyresgästförmedlingar men det går lite trögt tycker jag.. Hos många förmedlare måste man ju ha ett visst antal poäng för att ens få komma på visning..

Jag hade lite foglossningsbesvär runt v 11-17 mycket på grund av att jag jobbade på en arbetsplats där jag stod mycket på stengolv och gick i trappor. Men nu har det försvunnit. Jag har lite kramp i vaderna på nätterna och känner av domningar i mitt högra lår. Får ta och köpa mig några "ursexiga" stödstrumpor. Fick en massa tips igår av tanterna som besökte Apoteket.. Hahaha..

Hur mår ni andra? 

Svar på tråden Gravid i Västerås