• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • sarus84
    LillTina skrev 2012-02-22 15:26:15 följande:
    går de bra då??
    sover och äter hon bra??
    ja de är större omställning att få barn än man tror. de påverkar ens vardag speciellt när man är trött och har varit vaken om nätterna. 

Jo det går bra. Hon äter varannan timme på dan så jag får inte så mkt tid över till annat för sen ska hon rapas och då somnar hon på mitt bröst och när jag försöker lägga ner henne vaknar hon så det lättaste är att låta henne sova på mig till nästa matning. Vet inte om det är som det ska men det antar jag. Hon har gått upp i vikt som hon ska och så iaf. Hon har tyvär fått en skena över höfterna som hon ska ha i 3v det ser så hemskt ut men det är ju för att hon inte ska få ont i framtiden, så den gör ju gott och jag får vara glad att det bara är 3v de flesta får tydligen ha den i 3 månader.

Hur går det med huset? Har ni kommit någorlunda iordning? 

• Påväg
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-02-22 21:47:11 följande:
    Inne via telefonen nu så svårt skriva ngt längre. Jag bor i Hallstahammars kommun...i hus på landet. Bott här i 7år men kommer från Västerås där bott nästan hela mitt liv förutom 3år då pluggade i Stockholm och då bodde där i veckorna.....men gills knappt Så Köping är nära mig men känner inte en kotte där Nu har bebisen i magen blivit ett yrväder. Jag som hela tiden sagt att den är lugnast av alla tre men nu är den vaken dygnet runt och stökar runt i massor. Blivit en liten ligist i min mage Tar väl igen alla lugna månader kanske.. Har blrjat få mkt sammandragningar också och märker att snabbt blir proppmätt trots ögonen vill ha mer. Får liksom inte plats med vanlig portion mat. Minns inte att var såhär sist men var ju 5 år sedan så kanske bara glömt Hur mår ni andra?
    Åååhh.. det är så himla mysigt när de lever om lite.. Jag har tur att bebisen är stilla på natten, eller så är det bara jag som sover som en stock.. Hahaha.. Ibland kan jag komma på mig själv hur jag bara sitter och stirrar på magen och väntar på att den ska hoppa till :) Härlig känsla!!

Känner också igen mig när det gäller maten. Magen säger stopp men munnen vill alltid ha något mer :) Tvingar mig själv att nöja mig med tuggummi så jag i alla fall tuggar på något!

• LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-02-22 21:47:11 följande:
    Inne via telefonen nu så svårt skriva ngt längre. Jag bor i Hallstahammars kommun...i hus på landet. Bott här i 7år men kommer från Västerås där bott nästan hela mitt liv förutom 3år då pluggade i Stockholm och då bodde där i veckorna.....men gills knappt Så Köping är nära mig men känner inte en kotte där Nu har bebisen i magen blivit ett yrväder. Jag som hela tiden sagt att den är lugnast av alla tre men nu är den vaken dygnet runt och stökar runt i massor. Blivit en liten ligist i min mage Tar väl igen alla lugna månader kanske.. Har blrjat få mkt sammandragningar också och märker att snabbt blir proppmätt trots ögonen vill ha mer. Får liksom inte plats med vanlig portion mat. Minns inte att var såhär sist men var ju 5 år sedan så kanske bara glömt Hur mår ni andra?
    känner samma sak när de gäller maten..hehe.'
    men jag känner ett sug hela tiden efter sötsaker men så äter jag något chips sen är de inte gott längre.
    jag bor i dingtuna då är vi inte så långt ifrån varandra. har stuga i strömsholm med mina föräldrar.

ja de är konstigt att kroppen glömmer bort hur de var förra graviditeten var 6 år sen sist jag var gravid. men kan inte minnas att jag hade så jobbigt då som nu. 

• LillTina
    sarus84 skrev 2012-02-22 21:59:47 följande:

Jo det går bra. Hon äter varannan timme på dan så jag får inte så mkt tid över till annat för sen ska hon rapas och då somnar hon på mitt bröst och när jag försöker lägga ner henne vaknar hon så det lättaste är att låta henne sova på mig till nästa matning. Vet inte om det är som det ska men det antar jag. Hon har gått upp i vikt som hon ska och så iaf. Hon har tyvär fått en skena över höfterna som hon ska ha i 3v det ser så hemskt ut men det är ju för att hon inte ska få ont i framtiden, så den gör ju gott och jag får vara glad att det bara är 3v de flesta får tydligen ha den i 3 månader.

Hur går det med huset? Har ni kommit någorlunda iordning? 

vilken tur att dom har kommit så långt i utv att dom kan förhindra komplikationer längre fram.'
    ja de där är ju en smaksak hur man gör med sovrutinerna.
    har du provat att trycka upp filtar och kuddar runt na i sängen annars? om hon ligger trångt så känns de mera tryggt för dom.

de är mysigt i början att ha dom somnandes på sig men efter ett tag blir de jobbigt. bebisar vänjer sig fort. 

huset går framåt, mycket att packa upp. men känner att man börjar komma iordning lite nu=)
     försöker att inte stressa allt för mycket men de är svårt när de ligger kartonger överallt..hehe.

men tror de blir bra till slut=) 
  • sarus84
    LillTina skrev 2012-02-23 07:52:54 följande:
    vilken tur att dom har kommit så långt i utv att dom kan förhindra komplikationer längre fram.'
    ja de där är ju en smaksak hur man gör med sovrutinerna.
    har du provat att trycka upp filtar och kuddar runt na i sängen annars? om hon ligger trångt så känns de mera tryggt för dom.

de är mysigt i början att ha dom somnandes på sig men efter ett tag blir de jobbigt. bebisar vänjer sig fort. 

huset går framåt, mycket att packa upp. men känner att man börjar komma iordning lite nu=)
     försöker att inte stressa allt för mycket men de är svårt när de ligger kartonger överallt..hehe.

men tror de blir bra till slut=) 

Ja verkligen!
    Jag har köpt en "baby sleep" det är som en säng man kan lägga mellan sig i sängen, där ligger hon trångt med huvudet sen lägger jag hennes täcke ganska tajt över henne på natten och det funkar bra men på dan blir det inte så av nån anledning. Men som du säger så kommer jag inte orka med detta så länge så snart får jag nog till nån rutin för att få henne att sova själv.

Ja du jag har flyttat ett antal ggr och det känns som att man kommer iordning lagom till man ska flytta. Fast då har vi iof alltid renoverat och haft oss.. Men man byter ju inte hus så ofta direkt så det ska nog bli ording snart :)   
  • LillTina
    sarus84 skrev 2012-02-23 23:13:09 följande:
    Ja verkligen!
    Jag har köpt en "baby sleep" det är som en säng man kan lägga mellan sig i sängen, där ligger hon trångt med huvudet sen lägger jag hennes täcke ganska tajt över henne på natten och det funkar bra men på dan blir det inte så av nån anledning. Men som du säger så kommer jag inte orka med detta så länge så snart får jag nog till nån rutin för att få henne att sova själv.

Ja du jag har flyttat ett antal ggr och det känns som att man kommer iordning lagom till man ska flytta. Fast då har vi iof alltid renoverat och haft oss.. Men man byter ju inte hus så ofta direkt så det ska nog bli ording snart :)   
    ja precis, flytten drar ju ut på tiden så mycket bara.
    jobbigt att man aldrig blir klar med uppackningen. men jag orkar inte hålla på hela dagarna är helt slut efter jobbet då har jag ingen lust att bara packa upp hela tiden.

så vi ska nog försöka ta de lite lugnt i helgen så jag får vila upp mig.. då blir man nog inte lika lätt irreterad. 

du kommer nog på någon lösning till slut ska du se..

• Tre solstrålars mamma

Påväg: Det där med tuggummi var ingen dålig idé. Ska jag anamma...istället för glass och kladdkaka som senaste veckan

LillTina: Ja Dingtuna är som granne när bor på landet   Dingtuan åker jag dessutom förbi flera gånger i veckan eftersom ofta passerar "gamla vägen" istället för e18 när ska till Västerås. 
    Stuga i Strömsholm...vartdå någonstans? Känner bara till villaområden osv men inte direkt något stugområde. Fast å andra sidan är Strömsholm väldigt stort  Vi brukar ta cykeltur till slottet och sedan stanna och äta på gula hästen på sommrarna. Bada i Borgåsund är också en liten cykeltripp vi brukar göra. Mysigt när inte så långt och väldigt fina vägar att cykla dit på.

Nu ska jag vila mitt lilla huvud. Har sådan sprängande huvudvärk (influensa eller dyl går här hemma) så kanske bäst att hjärnan får vila litet.

Sov gott allesammans        

Älskar mina små trollungar
  • LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-02-27 21:42:25 följande:
    Påväg: Det där med tuggummi var ingen dålig idé. Ska jag anamma...istället för glass och kladdkaka som senaste veckan

LillTina: Ja Dingtuna är som granne när bor på landet   Dingtuan åker jag dessutom förbi flera gånger i veckan eftersom ofta passerar "gamla vägen" istället för e18 när ska till Västerås. 
    Stuga i Strömsholm...vartdå någonstans? Känner bara till villaområden osv men inte direkt något stugområde. Fast å andra sidan är Strömsholm väldigt stort  Vi brukar ta cykeltur till slottet och sedan stanna och äta på gula hästen på sommrarna. Bada i Borgåsund är också en liten cykeltripp vi brukar göra. Mysigt när inte så långt och väldigt fina vägar att cykla dit på.

Nu ska jag vila mitt lilla huvud. Har sådan sprängande huvudvärk (influensa eller dyl går här hemma) så kanske bäst att hjärnan får vila litet.

Sov gott allesammans        
    om du fortsätter förbi slottet så kommer de några stugor i kurvan innan sista stallet.
    våran stuga ligger jäms med galoppbanan.
    är inge stugområde utan bara väldigt gamla stugor som tillhört slottet en gång i tiden som vi hade tur att få arrendera=)

ja de är bra mysigt där på sommaren*=) gula hästen eller markan är ju ett måste varma sommardagar=)
     ja dingtuna ligger väldigt bra i smeten=) nära de mesta och de är roligt..
    brukar ofta vara i hallsta och bada istället för på löga.

hoppas ni kryar på er nu.

• Påväg

Nu har det varit tyst i tråden ett tag :)
    Idag fick jag och sambon glädjebeskedet att vi fått en lägenhet på Klockartorpet med inflyttning 1/6. Det blir en 3 rok på 66 kvadrat och bra hyra :) känns så himla skönt!! Var riktigt orolig ett tag eftersom det kändes så trögt ett tag.. Men nu är vi på gång.

Eftersom vi nu ska flytta vårt trevliga men alldeles för stora bohag (vi försöker dock sälja så mycket som möjligt) undrar jag om någon har tips på uthyrningsfirmor som hyr ut släp/ mindre lastbilar med envägshyra?

• LillTina
    Påväg skrev 2012-03-08 21:07:35 följande:
    Nu har det varit tyst i tråden ett tag :)
    Idag fick jag och sambon glädjebeskedet att vi fått en lägenhet på Klockartorpet med inflyttning 1/6. Det blir en 3 rok på 66 kvadrat och bra hyra :) känns så himla skönt!! Var riktigt orolig ett tag eftersom det kändes så trögt ett tag.. Men nu är vi på gång.

Eftersom vi nu ska flytta vårt trevliga men alldeles för stora bohag (vi försöker dock sälja så mycket som möjligt) undrar jag om någon har tips på uthyrningsfirmor som hyr ut släp/ mindre lastbilar med envägshyra?
    tror mest de är mackarna som hyr lastbilar och släp, dock kostar de efter de.
    lastbilen är jättedyr då man oftast vill ha 1 helt dygn tror de kostar 1800 per dygn samt att du ska tanka den full.
    släp vet jag dock inte.
    de finns även på selstor släp att hyra. tror de var gratis att låna om du var kund eller något. kolla upp de då dom ofta har kampanjer med lådor och sådant. 
Svar på tråden Gravid i Västerås