• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83
    Larsson92 skrev 2011-11-24 23:18:30 följande:
    a okej :) om jag skulle haft oskyddat sex idag tillexempel, när ska jag kolla med sticka lr sån där sak att jag e gravid, hur långt efter sexet? :) vad kostar dom? å vilka föredra ni? :)
    Oj vad svårt att säga. Har du regelbunden mens? Alltså vet du när du har ägglossning. Finns ett visst antal dagar under en månad en kvinna har störst chans att bli gravid. Ju närmare ägglossning desto större chans. Har du koll på din ägglossning och har sex kring den så kan du ju testa så nära dagen för din beräknade mens för att få mest tillförlitligt svar. Vissa kan ha väldigt lätt för att bli gravida och andra väldigt svårt.
    Det finns massor med olika tester i olika prisklasser. Clear Blue har för mig varit mest tillförlitliga, men oxå dyrast. Jag har köpt billiga tester via tradera just nu annars finns det likadana stickor på www.minipris-tester.se/  eller www.billiga-tester.se/  tror dom flesta är någorlunda likvärdiga när det gäller tillförlitlighet, men jag brukar alltid testa med billiga tester först, sen köpa ett mer avancerat (oxå dyrare) från CB för att vara på den säkra sidan.
  • sommar83
    Naimisen skrev 2011-11-24 23:22:25 följande:
    Jag skulle också gärna köra på storebror-tröja till jul, vi får se om de blir så eller om vi väntar.
    2 av mina vänner fick veta redan idag
    Samma här! Verkar vara ett riktigt bra sätt att överraska. Blev själv så överraskad av en mamma i mammagruppen som hade satt på en sån tröja till sin son.
    Läste även idag att ngn hade skrivit på sin mage "Hej Pappa" när hon skulle berätta för sin sambo att dom var gravida och bad honom lyfta tröjan. Skulle ju oxå vara en rolig grej om man ska berätta för tex sin mamma eller annan som det skulle vara helt normalt att be lyfta på tröjan ;)
    Grattis till plusset förresten! :)
  • Larsson92

okej :) jag vet inte om den e regelbunden lr inte ;) har åte ppiller i typ 2 år då jag typ inte haft någon mens så har inte tänkt på de, slutade med dom för tre månader sen å nu äter jag primolut å progynon som ska sätta igång min mens igen... :) okej tack för dina svar :)

• sommar83
    Larsson92 skrev 2011-11-24 23:51:57 följande:
    okej :) jag vet inte om den e regelbunden lr inte ;) har åte ppiller i typ 2 år då jag typ inte haft någon mens så har inte tänkt på de, slutade med dom för tre månader sen å nu äter jag primolut å progynon som ska sätta igång min mens igen... :) okej tack för dina svar :)
    Bara glad om jag kan hjälpa till lite. Lycka till och hoppas din mens och ägglossning kommer igång snart då. Men dom säger ju att "bästa" sättet att bli gravid, speciellt om man inte har koll på ägglossningen, är att ha sex varannan till var tredje dag. :)
  • Larsson92

snällt de :) aha okej vad svårt då för min sambo kör lastbil å e typ borta från söndag till fredag varje vecka.. :(

• Naimisen

Sommar- Va roligt, jag kan inte riktigt hålla mig från att berätta från maken så de blev inget "roligare" än att visa testet.

• Naimisen

Godmorgon! Haft en mindre bra natt, vaknade av att Neo ville komma över till vår säng 05.20, sen böka han runt ett tag innan han somna om och jag somnade inte om alls, mådde alldeles för illa för att de skulle gå.

Skrev igår att ja redan berättat för 2 vänner (två av mina närmsta vänner), de är för dom vet att vi försökt några månader, båda är gravida och de är skönt med lite stöd om något skulle gå fel.

Nu är hela min mammagrupp gravida (utom en som fick i september i år), alla får 12or och har sedan innan 10or med ett spann på 4 månader.

• Kosmos katten

Jag har också berättat för 2 av mina närmaste. Tänker inte dölja att jag är gravid för mina kompisar. Vi ska ha en glöggkväll och då kommer folk börja undra varför jag inte dricker eftersom jag älskar glögg. Får jag missfall så får jag och då kan man behöva stöd från sina vänner.  

Våra familjer kommer vi berätta i jul. Funderar på att slå in en ram till min systerdotter där det står "Hej kusin! Foto på mig får du 4/8". Tror min familj kommer smälla av. Är inte direkt den första av syskonen som förväntas att skaffa barn eftersom jag är väldigt karriärsinriktat. Sambos familj kommer nog smälla av ännu mer eftersom han har varit ganska mycket emot att stadga sig överhuvudtaget med sina tidigare flickvänner.  

Är det lätt att få ett tidigt VUL? jag känner mig också orolig. Har bara varit gravid en gång och då fick jag missfall. Syrran har fått 4 missfall och andra vänner har också fått flera missfall. Vet ju att det e dumt att oroa sig men jag kan inte låta bli. Blir irriterad på mig själv för jag brukar inte noja i vanliga fall.

• Naimisen

Kosmos- Bra ide med ramen.
    Du kan boka vul privat, i Sthlm kostar de ca 500, men är man orolig är de värt de.

Svar på tråden Augustibebis 2012