• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Carolines Secrets

Jag ska tydligen vara med i en studie som heter grabb också som innebär att jag får ta extra blodprov i samband med blodprovstagningar. Är lite kluven dock. Det måste väll vara skonsammast för navelsträngen att ta så få blodprov som möjligt?

• Gadget

Jag har räknat med att få göra ett tidigt VUL pga extra oro eftersom jag fick MF senast, och vi sa att efter det berättar vi för föräldrar, syskon och nära vänner. Egentligen tänker jag att dem vill jag gärna prata med om något går fel ändå.

• Naimisen

Gadget- Klart man aldrig kan veta säkert. Det är inte ett helt lätt beslut.

Kosmos- I Sthlm erbjuds alla gratis

• Novixi
    AnnaSv skrev 2011-11-24 21:50:13 följande:
    Hoppar in här! Har också plussat precis.. Dock svagt än så länge.. Tar ett digitalt på lördag tänkte vi.. Känner av molvärk, och grymt ömma bröst! Var så jag upptäckte förra grav också.. Funderar på när man ska berätta för närstående.. Har ni planerat nått särskilt? Funderar på att dra på ungen en "jag ska bli storebror" t-shirt till jul men skulle gärna vilja göra ett vul först! :/
    åh du hade precis samma idé som mig! Skrattande Haha! Tänkte ha en tröja med texten "storebror" på, och kanske ha en tjocktröja över. Sen be mormor ta av honom tröjan Flört hihi!
    Men jag kommer bara vara i v.8 då, kanske lite tidigt att berätta? Om det skulle hända något sen.
    När berättade ni för släkten att ni var gravida?
  • Larsson92

fattar inte mej på stickorna :( hur vet man att man är gravid lr inte gravid..? :) aldrig provat dom därför jag inte förstår något, men jag skulle gärna vilja veta :)

• AnnaSv

Larsson92 är det testlagrets? Blir det två" rosa" streck så är du gravid.. Se mitt galleri.. Dom är svaga men ändå positiva :)

• sommar83

Vad kul! Jag sökte på google på just Augustibebis 2012 och hittade hit :) En ren chansning alltså och en lyckad sådan! Jag var med i en liknande tråd till när jag väntade min dotter (tråden hette decemberbebis 2010)
    Jag plussade igår och trodde verkligen det var för tidigt att testa eftersom jag testade med ägglossningsstickor för ca 2 veckor sen och den var som starkast då och sen bleknat ut till att för ett par dagar sen knappt ge utsalg, så jag tänkte jag provar men var inställd på negativt. Men icke. Svagt dock men tydligt ändå.
    Köpte digitalt test från CB med veckoindikator och den visade 2-3 alltså 4-5v på "vanligt" sätt att mäta så att säga.
    Vi är så glada här hemma, vi vill ha ett syskon till vår dotter ganska tätt och eftersom jag har haft otroligt svårt att bli gravid tidigare så har vi inte använt skydd sen hon föddes. Och för 8 veckor sen fick vi ett missfall och detta kom alltså direkt efter det. Har liksom gått och väntat på min mens. Lite så här var det innan vi blev gravida med vår dotter. Fick ett MA (med skrapning som följd) och efter det fick jag en kur med Pergotime, men det var inte det som hjälpte oss att bli gravida igen eftersom det dröjde för lång tid. Men en mens mellan så blev vi gravida igen. Så det kanske är så för oss. En motgång innan framgång. Kanske för att uppskatta det mer? Vad man intalar sig själv :)
    Min graviditet innan denna som slutade i MF kände jag ingenting, inga symtom alls. Började blöda innan jag ens plussade så det var ett tidigt Mf, men hann ändå plussa. Men denna gång känns precis som med min dotter, sötsuget försvann (från att vara starkt) på bara en timme till att jag ratar precis allt sött. Och spända bröst och illamående.
    Vad kul att ha hittat en sån här tråd redan så tidigt!

• sommar83
    Larsson92 skrev 2011-11-24 22:19:52 följande:
    fattar inte mej på stickorna :( hur vet man att man är gravid lr inte gravid..? :) aldrig provat dom därför jag inte förstår något, men jag skulle gärna vilja veta :)
    Det står oftast på förpackningen hur dom fungerar, ett svagt streck brukar tyda på positivt, men tyvärr så finns det test som kan ge "spökstreck". Alltså visa falskt positivt. Har läst en hel del som har fått fel svar av Apolivas test (det är ju dock inte sk "stickor"). Jag har dom senaste gångerna faktiskt köpt mina test via Tradera. Uteslutande billigast! Men vet ju inte vilket märke det är eftersom det bara står pregnancy test :) Men då får jag inte dåligt samvete om jag testar lite för mycket, när dom inte kostar en förmögenhet som CB tex.
  • Larsson92

a okej :) om jag skulle haft oskyddat sex idag tillexempel, när ska jag kolla med sticka lr sån där sak att jag e gravid, hur långt efter sexet? :) vad kostar dom? å vilka föredra ni? :)

• Naimisen

Jag skulle också gärna köra på storebror-tröja till jul, vi får se om de blir så eller om vi väntar.
    2 av mina vänner fick veta redan idag

Svar på tråden Augustibebis 2012