• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

den här gången, dom tidigare graviditererna har det räckt att jag sakt att jag var orolig så fick jag komma, gjorde massor.  efter som jag mist min son, men inte nu. tur att det finns en privat klinik här dom är under bara där, funderar på o gå på mödrarvård där om allt går vägen

• oxle bo

jag är en tänkare, ska inte tänka så mycket än , men kan inte låta bli. min son kommer vara 2 år o två månader när lillen kommer, så hat jag en tös på precis fylda 3 nu så närmar sig 4 då. men vagn?? ska kam ha syskon vagn?? jag har lixom sålt min nydligen.. har sett en emmaljunga men en sitts man kan sätta på kanske kan fungera..

• Naimisen

Nyköpings bo- Min son kommer vara 2 år och 4 månader när bebisen kommer. Jag tror vi kommer köpa syskonvagn, underlättar hämtning och lämning på dagis och även andra ärenden som ska göras med 2 barn.

• Gadget

Jag sov uruselt inatt. Vaknade varje timme och låg och vred och vände mig. Vet inte om det är alla hormoner som gör kroppen orolig.
    Annars känner jag inte så mycket just nu, hoppas nästan att illamåendet ska börja så jag kan få känna att jag är gravid!

• Värmeljuslyktan

Hoppar in här jag med! Plussade igår, beräknad bf 3aug.  Blev så glad utav resultatet att jag bröt ihop i tårar. Min sambo var med när jag gjorde testet. Man har oroat sig för att man inte kan bli gravid, nu har oron gått över att det ska sluta med ma. Känns som att man är inne i en karusell där man aldrig kommer att sluta oroa sig! :P

• Gadget

Grattis Värmeljuslyktan och välkommen.!
    Och ja, det är nog sant som du säger att man aldrig slutar oroa sig ens när barnen är vuxna. Alltid finns det något....

• Kosmos katten
    Gadget skrev 2011-11-25 16:15:53 följande:
    Jag sov uruselt inatt. Vaknade varje timme och låg och vred och vände mig. Vet inte om det är alla hormoner som gör kroppen orolig.
    Annars känner jag inte så mycket just nu, hoppas nästan att illamåendet ska börja så jag kan få känna att jag är gravid!
    Samma här. Vaknade kl 2 i natt och hade jättesvårt att somna om. Fick tillslut gå upp och kolla på tv en stund. Sen somnade jag på soffan.
  • Naimisen

Värmelyktan- Grattis och välkommen! Verkar nästan som alla här haft en tuff natt.

Idag har jag fått mina två första gånger när magen nästan vänt sig ut och in.
    Usch mådde illa sist fast de kom typ i vecka 7-8 men spydde aldrig. Hur ska de här gå?!
    Känner att de inte är mkt till som krävs för att de ska komma upp.

Hur är aptiten för er andra? Blir hungrig men har ingen matlust alls, blir mest äcklad av mat. Får äta lite i taget och allt sött går helt bort. Precis som sist.

• Carolines Secrets

Jag har molvärk, väldigt ömma bröst, blir lätt hungrig (dock inte sugen på sötsaker alls!). Har väldigt mkt flytningar (ofärgade som tur är).

Vill bara att tiden ska gå nu!!

• Gadget

Jag är hungrig hela tiden och kan också äta. Har inga problem att få ner en söt chokladbit heller... Men det kommer väl och det är väl lika bra. Däremot känner jag att jag är sugen på nyttiga saker som frukt och grönsaker o.s.v. Kroppen vet väl vad den behöver. 

Svar på tråden Augustibebis 2012