• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Från imorse

..och nu på kvällen

Ingen tvekan
  • Novixi

Hej! Jag plussade idag (BIM+1) och tänkte haka på här! Glad
    Detta är vårt andra försök med andra barnet. Han en son född januari -09.
    Är i vecka 3+6 enligt FL's uträknare, så BF 2 augusti.
    Har nog tagit 5-7 gravtest innan jag tog CB's digitala och verkligen fick svart på vitt att jag är "Gravid".
    Haha! Man är lite nojjig efter förra månadens MF... Trodde inte det skulle gå direkt.

De enda symptomen jag har haft är lite (och då menar jag LITE) illamående som kommer och går, och likadant med känningar i brösten. Iblan känns det lite, ibland känns det inte alls. Jättekonstigt!
    Med sonen mådde jag tok-illa redan i v.3 och hade jättespända bröst. Därför känns det inte som jag skulle vara gravid nu.
    Lite som att "Vart är illamåendet från helv*tet??!"
    Men tror jag måste inse nu att jag faktiskt är gravid Solig

Grattis till er andra som plussat också! Hoppas allt går bra för er! {#emotions_dlg.flower}

• Carolines Secrets

Naimisen: hon sa bara att det var ett ultraljud men nämnde ändå att vi skulle läsa på om kub innan vi kommer till första samtal.

• Gadget

Jag känner mig kluven till KUB och NUPP. Man måste tänka på innan vilket beslut man tar om man får veta att fostret har ökad risk för Down's. Jag tvivlar på att jag då skulle ta bort fostret, så frågan är vad jag tjänar på att veta när fostervattensprov i sig också innebär en risk.
    Men är inte säker än.
    Har ni hunnit fundera på det än?

Grattis till oss alla förresten.

• Naimisen

Gadget- Jag kommer göra ett kub, inte för att ja tror vi tar bort barnet..men de är skönt att förbereda sig.
    Även att få se bebis innan rul, hade iofs betalt för ett tidigt ul annars men vi erbjuds kub gratis.
    Kub är ju blodprov och nackuppklarning genom ul.

• Kosmos katten

Från vilken ålder erbjuds man KUB och NUPP? Har ingen kolla alls.

• Gadget

Kosmos - tror att det är olika i olika län.
    Naimisen - men vet man någonsin säkert? Är dumt att oroa sig i onödan. Ja usch, svårt val.

• AnnaSv

Hoppar in här! Har också plussat precis.. Dock svagt än så länge.. Tar ett digitalt på lördag tänkte vi.. Känner av molvärk, och grymt ömma bröst! Var så jag upptäckte förra grav också.. Funderar på när man ska berätta för närstående.. Har ni planerat nått särskilt? Funderar på att dra på ungen en "jag ska bli storebror" t-shirt till jul men skulle gärna vilja göra ett vul först! :/

Svar på tråden Augustibebis 2012