Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Hum... känner att jag måste opponera mig lite i diskussionen om hårfärg... Man kan inte med säkerhet säga att det är helt ofarligt, bara för att man inte hittills kunnat säkerställa att det ÄR farligt. Men som redan påpekats; att smörja knoppen med kemikalier är kanske något man ska ta ställning till över lag...

Och när det gäller galna och överdrivna råd; det finns trots allt fortfarande barnmorskor som rekomenderar att man hellre fortsätter att röka än att utsätta bebisen för stressen att sluta röka.... ehum.... Som sagt, man får ju forska och fundera själv för att avgöra vad som verkar vettigt.

• Stövelkatten

Hej alla!
    Och välkomna nya!

Jag har fått ärva svägerskans mamma-byxor, och GUUUD så skönt det är att ha byxor som inte klämmer åt!

Fick igår veta att hela mannens hemstad vet att vi ska ha barn. "grannen hade hört det hos fysioterapeften".. jag har inte ens berättat för mina släktingar.  Skrattande

För mig har diverse symptom också förvunnit, mår inte illa, brösten gör inte så ont osv... Kissa har jag inte heller behövt på natten nu i flera dagar! Förvånad

Nu vill sonen skriva om mästerkatten.... lycka till alla vul-isar!

• Stövelkatten
    UmmAminah skrev 2011-12-25 09:36:39 följande:
    Fick en tanke, kanske det inte är intressant. Men va med om vi hade en tråd kopplad till tråden där man kunde lägga in vul/ul bilder som kommer. ? Jag hade tyckt d va kul o se :)
    Låter bra tycker jag! Och magar! :)
  • Stövelkatten

Välkomna alla nya och grattis!

Skapade en bildtråd www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html , kan Gadget vänligen lägga till den i TS? Merci!

Vi fick i julklapp ett par gulliga tossor till bebisen. Sen har vi en body sen innan, som min mamma köpte när hon fick höra nyheten.

Går in i v. 10 på torsdag, och då har vi också tidiga ultraljudet. Ska bli skönt att komma över den delen. Mår för övrigt fortfarande illa, men har inte kräkts igen. Hurraaaa!!!

Någon frågade om när man ska berätta på nya jobbet; jag föreslår du väntar tills det absolut måste berättas, alltså när det syns. Annars har du ingen anledning att berätta förrän två månader innan du planerar att börja fin föräldraledighet. Sen kan det ju vara så att det är jättefin stämning på arbetsplatsen och att du kommer nära dina kollegor, då kanske du vill berätta tidigare. Jag berättade för min chef innan några av mina närmaste vänner visste, för min mage är så stor och jag ville inte att det skulle bli en massa hemlighetsmakeri.

• Stövelkatten
    Novalina skrev 2011-12-26 14:55:14 följande:
    Va bra, tack!

Är den både för VUL/RUL-bilder och magbilder?
    Ja, och allt möjligt man vill visa upp! Inköp och annat. :)
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2011-12-26 21:09:25 följande:
    Hej, plussade i lördags, är i vecka 5 (4+6).
    Idag har jag haft väldigt ont i svanken, orkar inte sitta upp längre stunder..
    Läste någonstans att det kunde vara ett tecken på att man ska få missfall?
    Stämmer det?
    Kan iofs bara ha sovit konstigt inatt men är lite paranoid.
    Aldrig hört! Den smärtan tillsammans MED en kraftig blödning skulle väl vara ett täcken, men inte bara ont i ryggen.
  • Stövelkatten

Tesked83- agreed! Ser inte heller funktionen, detta är ju diskussionstråden till. Bf-listan. Ser mqn något fel med den så får man väl uppdatera där. Gadget- ska kolla när jag kommer till jobbet, risken är stor att jag strulade till det.,;)

• Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-27 09:07:20 följande:
    Godmorgon tjejer! Nu är vul och inskrivning avklarat. Ett litet tickande hjärta fick vi se. Helt underbart!
    Fick samma bf som innan 1/8.
    Nästa gång ja ska dit är det rul 2/3. Känns otroligt långt till dess men tiden går nog snabbt ändå.
    Kul! Vi har vårt RUL dagen efter, 3/3. Vilken BM hade ni?
    Fick du någon bilda att dela med dig i bildtråden. 
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-27 09:23:44 följande:

Fick en bild, den kommer ikväll när jag är hemma. Torund hette hon, jätte gullig. Vart går du?
    Ja just det, vi gick ju inte på samma ställe. Vi går ju på Mama Mia Söder. Knasigt tänkt... Iaf, grattis och kul med bild. :)
Svar på tråden Augustibebis 2012