Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Strossel skrev 2011-12-12 20:20:12 följande:
    Mästerkatten- ser dom att det är du som har skrivit ut det?
    Nej, men jag är den enda med stor mage. ;) Litet kontor dessutom, vi är väl ungefär 15 stycken inne just nu, varav 5 i barnafödande ålder. En har just kommit tillbaka från föräldraledighet, så det återstår då 4 stycken att gissa bland. :)

Gadget- vi har käkat leberwurst, typ leverpastej i tub. (som risgrynsgröt och ärtsoppa här. ;) ) Har du provat sånt? Tyckte det smakade som den bredbara pastejen här. Mmm....
  • Stövelkatten

Sandrina skrev 2011-12-13 10:19:09 följande:
    Någon som vet hur det är med UL på Mama Mia i Stockholm?
    Jag är inte så bra på alla förkortningar än, vad står VUL för?
    RUL antar jag står för rutin ultraljud.
    Men alla andra UL och VUL ni pratar om, hur funkar det? Får alla göra det eller när gör man de OM man gör det?!

Vi var på insrivning på Mama Mia Söder idag, och där kommer vi göra tidigt ultraljud i v. 9, 29/12 (ev. Vaginalt Ultraljud, vet ej) och ett RUL 5/3. (som står för rutin, ja) På Mama Mia erbjuder de ett tidigt u,ltraljud om man tycker att det är nödvändigt. Vi hade inget speciellt skäl mer än att stilla oron och veta säkert att något lever där inne, eftersom jag ätit starka mediciner i början av graviditeten. Inget knussel alls.

och HEJ ALLA NYA!
    Som många redan påpekat så besvaras inte alla inlägg personligt, eller kanske alls, eftersom det här är en sån väldigt aktiv tråd! Det betyder inte att det finns någon elit som är bättre, eller att någon annan är ovälkommen.

Fick värsta bästa julklappen av min sambo igår; en kombinerad graviditets/amningskudde! I LOVE IT!      Jätteskönt när det sträcker i ligamenten och annat.
     en sån. Fast i finare tyg.

Sover gör jag jättedåligt, uppe och kissar 2-3 ggr per natt, och har svårt att somna, trots att jag är jättetrött.  
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-13 19:10:21 följande:
    Här skrivs de ser jag, har försökt läsa igenom allt.

Vad jag har förstått av mina vänner som går på mama Mia så får man inte vul eller tidigt ul gratis, utan de kostar 500 kr oavsett om man är inskriven där eller ej.
    Men jag kanske har helt fel, någon som frågat om de kostar?

Jag var så säker på att jag ska göra kub, men nu vet ja inte riktigt om jag tar ett tidigt ul istället, oavsett om de kostar.

Idag är jag tröööött, som vanligt illamående och konstant hungrig.
    Har vart på sonens lucia nu på eftermiddagen och i förmiddags hade vi en skolklass som gick lucia på kontoret, modigt av 8 åringar att sjunga för ca 300 pers (inte alla på en gång iofs)
    Jag frågade faktiskt inte om det kostar extra, och de borde väl nämna det i sånt fall. Fick ett tidigt ultraljud om två veckor, så om inte annat kan jag uppdatera då! :) Men det låter väl ganska vettigt att det är något som ligger utanför standard. Frågan är då om högkostnadskortet gäller?

Oj, tog en Lergigan i morse och har INTE mått illa idag! JEJJ!!!! Däremot blev jag ju jättetrött, men skönt ändå att inte kräkas.
  • Stövelkatten
    Carolines Secrets skrev 2011-12-13 20:26:23 följande:
    Poison: det finns en bf-lista!

Är sjuk!! Halsont och förkyld :(

Har köpt mina första mammabyxor nu! Köpte en storlek större än vad jag har nu och så är det strech så kan växa i dem även över ben och rumpa :) Köpte även en mammatröja i small.

Det lustiga är att av alla affärer jag var inne i så var det bara hm som hade mammakläder!
    Är det så litet utbud av mammakläder verkligen? Inte ens Lindex hade!
    Jag vet! Lindex hade väl ändå förut? Jag tror nätet är bästa stället, finns lite roligare saker. Närmaste HM här har väldigt trista preggokläder.
  • Stövelkatten
    SälenCia skrev 2011-12-14 13:03:50 följande:
    Gör alla vul? Jag blev kallad vecka 10 till inskrivning + ul. Men det känns som att många här skriver om vul rätt tidigt!

Det fanns inte ens på kartan där jag var gravid första gången (Norrköoing), på sin höjd kunde man bli kollad om man blödde. Så nej, alla gör inte det. Nu när det erbjuds och vi oroar oss en del för antal foster och för hur min medicinering kan ha påverkat det/dessa så tar vi erbjudandet.

Jag drömde för övrigt att vi fick fyrlingar. Men min sambos syster var den som födde fram dem åt mig. Snällt. :D    
  • Stövelkatten
    Laecy- Väldigt ledsen för eran skull. Jag tycker ändå du borde få kollat om det verkligen är ett missfall eller inte. Det skulle ju inte vara första gången man hör om såna blödningar och det ändå går bra.
  • Stövelkatten

Jag jobbar 50% fram till 20/12, och efter helgerna antar jag att jag ska gå upp till 100% igen. Och jag har ingen aning om hur jag ska orka? Jag är så förbannat trött att jag somnade i 20 min igår på jobbtoan, sov sen på tåget hem för att ta en tvåtimmars tupplur på soffan när jag kommit hem. Och sen somna klockan 22. Rolig mamma är man ju inte direkt heller när man är så trött. :S

Jag har förövrigt en känsla av att det är två där inne.  

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2011-12-15 10:36:01 följande:
    mästerkattenistövlar:
    Vilken vecka är du i nu? Det låter verkligen tufft att vara SÅ trött!!
    Har ni tvillingar i släkten?
    Det här är min första graviditet som jag inte misstänker att det är två därinne, hoppas det inte betyder nått!  

7+0 idag, så om två veckor så får vi se på tidiga ultraljudet. Magen är ju så himla stor och brösten växer hela tiden. :S Nästan så jag hoppas det finns en naturlig förklaring till det! ;)
    Inga tvillingar i släkten alls.
    Hahaha, ja det vore ju något när du nu ställer in dig på en singel! :D  
  • Stövelkatten
    MrsTM skrev 2011-12-15 11:46:40 följande:
    Hmmmm, ja du det är frågan om det är två därinne! Glad

För att spä på dina misstankar ytterligare kan jag berätta att min kollega som är tvillingförälder beskrivit sin gravid-trötthet på exakt samma sätt som du beskriver din...!
    Spännande! :D Det verkar ju vara rätt vanligt att man får för sig det dock. Vi får se. Jag var inte alls såhär trött förra gången, men då kunde jag ju också komma hem och lägga mig direkt om jag ville, eller annars vila lite när det behödes, för då pluggade jag. OCH var yngre! Haha!
Svar på tråden Augustibebis 2012