Sandrina skrev 2011-12-13 10:19:09 följande:
Någon som vet hur det är med UL på Mama Mia i Stockholm?
Jag är inte så bra på alla förkortningar än, vad står VUL för?
RUL antar jag står för rutin ultraljud.
Men alla andra UL och VUL ni pratar om, hur funkar det? Får alla göra det eller när gör man de OM man gör det?!
Vi var på insrivning på Mama Mia Söder idag, och där kommer vi göra tidigt ultraljud i v. 9, 29/12 (ev. Vaginalt Ultraljud, vet ej) och ett RUL 5/3. (som står för rutin, ja) På Mama Mia erbjuder de ett tidigt u,ltraljud om man tycker att det är nödvändigt. Vi hade inget speciellt skäl mer än att stilla oron och veta säkert att något lever där inne, eftersom jag ätit starka mediciner i början av graviditeten. Inget knussel alls.
och HEJ ALLA NYA!
Som många redan påpekat så besvaras inte alla inlägg personligt, eller kanske alls, eftersom det här är en sån väldigt aktiv tråd! Det betyder inte att det finns någon elit som är bättre, eller att någon annan är ovälkommen.
Fick värsta bästa julklappen av min sambo igår; en kombinerad graviditets/amningskudde! I LOVE IT! Jätteskönt när det sträcker i ligamenten och annat.

en sån. Fast i finare tyg.
Sover gör jag jättedåligt, uppe och kissar 2-3 ggr per natt, och har svårt att somna, trots att jag är jättetrött.