Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Förlåt, det lät lite otrevligt, jag menade inte att KRÄVA dig på bilder. :)

• Stövelkatten
    TheMaraja skrev 2011-12-28 10:38:58 följande:
    När jag var gravid förra gången så trodde jag att jag fick ett mf i vecka 9, hade haft rödbruna flytningar en vecka och sen kom det ut en vit klump. Just då var jag på semester i Australien med min bror och mamma, fick verkligen panik och visste inte om jag skulle till akuten eller vänta tills jag kom hem till min man. Det var nämligen två dagar innan vi skulle åka hem.

Vilket fall så åkte jag till akuten och där hade dom bara en vanlig UL-maskin, dom letade och letade och letade efter en graviditet, jag tror det var 3-4 läkare som kollade utan att se något. Höll verkligen på att få panik. Till slut kom en jättegammal man men vitt hår och vitt skägg, dom ville att han skulle kolla en sista gång. Han satt tyst jättelänge och tittade på skärmen och tillslut sa han "Look, we found a baby" De bästa orden någonsin.

Men vilket fall, det visade sig att jag bara var i vecka 8 men det gick tydligen alla fall bra att hitta tillslut med en vanlig UL-maskin, även om det verkade lite svårt
    Aha, får se då! Men dom borde ju boka det senare ifall det är tveksamt, så jag tror det är VUL. Spännande, då får sambon se mig i gynstol! Skrattande
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2011-12-28 11:58:52 följande:
    Mästerkatten:
    Jag la den nog inte i mitt galleri, men postade i denna tråden. Om du sitter vid dator och trycket på "visa endast" vid mitt användarnamn i detta inlägg så hittar du det inlägget på senaste eller näst senaste sidan.
    Ja NU hittade jag! :D Kollade ju bara fram till slutet av 23e, haha. Tack så mycket.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2011-12-28 13:07:25 följande:
    Mästerkatten: på mig gjorde det vanligt Ul på magen i vecka 7. Jag gick på mamma Mia söder. Men det var en felbokning, det skulle varit vul, men det gick att se så tidigt ändå.
    Hmm, klurigt! Får se vad det blir då. :) Hon bokade ju medvetet efter 8 fulla veckor. Uppdaterar om det i morgon! Nu är jag mest nervös...
  • Stövelkatten

Fick just höra att sambons chef berättat om vår graviditet för en annan kollega, bara sådär. Han hade påpekat för sambon att han hade hört att vi skulle på UL i morgon. WTF!? Det är så sjukt oproffsigt! Jag har god lust att berätta det för våra högre chefer... (vi jobbar för samma företag, men inte på samma ställe)
    Idag är dessutom en väldigt gravid dag, så jag känner mig fruktansvärt förbannad på denna kärring. (ursäkta... jag menar det bara halvt)

• Stövelkatten
    lills skrev 2011-12-28 16:46:46 följande:
    Ok, tack. Blir man trött av postafen? Blir nämnligen helt utslagen av lergigan..... Jo lergigan är receptbelagda, har de hemma av annan anledning. Så man kanske vågar ta en ikväll då så man kan sova:)

Man brukar tydligen få lergigan comp med koffein och efedrin, så man inte ska Bli trött. Blir också för trött av vanliga lergigan, men hjälpte iaf. Postafen blev jag inte lika trött av.
  • Stövelkatten

Jag gjorde VÄRSTA kapet idag, en hel mammagarderob för 700:-!!! I Hjärta Blocket! Guldkornet hittills är de svarta slimmade hängselbyxorna från Lindex.... åh va snygg magen blev!

Nu kommer jag ju förmodligen inte kunna ha dessa kläder så länge, men desto mer värt att köpa begagnat och sedan sälja igen eller ge bort. Eller spara, kanske kommer fler barn någon gång. Glad

Lägger upp bild i bildtråden för den som vill kika. Jag är skitnöjd!

• Stövelkatten
    05091112 skrev 2011-12-28 21:56:00 följande:
    Förresten, någon som minns/vet om man ska ha full blåsa vid VUL?
    Undrar detsamma!
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2011-12-29 01:31:37 följande:
    Vad har hänt med bild-tråden eg.?... Jag ser bara 1 bild där nu, den på Mästerkattenistövlarnas fina . Men visst ska det eg. va fler foton där?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤

Skumt! Men prova F5, ifall sidan bara visas cashad.
Svar på tråden Augustibebis 2012