• Issan8

Augustibebis 2012

vår bebbe ungefär exakt 12 veckor gammal :) 

• Issan8

exakt 12 veckor borde det ha stått, blir 13 veckor på onsdag nästa vecka 

• Issan8

tack, blev också förvånad hur tydlig och bra bilden var. 
    Är det någon mer som redan har gått upp 4-5kg?
    Usch mådde så dåligt när jag vägde mig hos läkaren och såg 64kg mot normala 59 :(
    Är bara 1.59 lång å har aldrig haft problem m vikten innan så känner mig redan som en knubbis 

• Issan8

I morgon går jag in i vecka 14. Jag och mannen bor utomlands och här kostar det att göra KUB, 8000 kr så därför tänker jag inte göra det. Tycker ni det är något att oroa sig över?Jag är 28 år, han är 31, båda fullt friska.

På ultra-ljudet som gjordes v.12 här sa läkaren att alla fysiska drag hos bebisen tyder på ett fullt friskt barn. Läkaren menade på att man redan i v.12 kan se vissa drag, t ex liten och platt näsa och för kort nacke på bebisar som kan ha downs syndrom. Blodproven var även dom bara bra, även där menade läkaren att blodproven kan ge indikationer på om bebisen skulle ha kromosonavvikelser.

Hur skulle ni ha gjort? Är det dumt att "snåla" eller borde man inte hålla på och oroa sig så mycket?

• Issan8

Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

• Issan8

har haft lite ont i svanken jag med, men nu har jag mera ont ner i rumpan. Kan knappast va träningsverk för jag har inte tränat på 2 månader förutom promenader som knappt räknas som träning.

Hittade för första gången in till bildtråden som jag inte visste fanns förrän nu.
    Min man e för söt, han har vart och köpt bebiskläder för en tusenlapp hahaha... å så har han också vart och köpt en sån dära babywatcher el vad det nu heter, han hade sett bra rekommendationer här på FM om en med både video och ljud från ClasOhlsson....roligt att det är mannen i detta förhållande som är den shoppinggalna.

Har ni andra börjat köpa bebissaker? 

• Issan8

jag tycker det är lärorikt och intressant att läsa om allas olika åsikter om aborter , begagnat osv.

Jag har inte köpt vagn än men vi är inne på en Teutonia för vi vill ha en liten och smidig cityvagn.
    Vi var inne på buggabo men tycker liggdelen sitter så lågt ner så nu är jag inte sugen på den längre.
    Buggabon är snygg och verkar bra på alla sätt annars men min karl är ju nästan 1.90 lång, han får ju nästan stå på knäna om han ska lyfta upp ungen från en buggabo.

Jag bor i Schweiz och här kan man köpa väldigt fina vagnar begagnat, kanske samma sak i Sverige?

Även här gör man fler Ultraljud. Ett i månaden typ. Min läkare blev tillåmed lite sur för att jag inte kommit in tidigare än v.12 eftersom hon hade velat se ultraljud redan v.7. Läkaren påstod att hon redan i v.12 kunde se könet för hon frågade om vi ville veta, men vi sa nej och nu i efterhand är jag så nyfiken att jag spricker.

• Issan8

jag håller med om detta med kläder, jag är normala fall en strl 36 el small så nu kan jag knappt använda nåt i min garderob. Måste köpa minst strl 38 eller medium.

Tror ni att man någonsin kommer bli en 36:a igen?
    Jag har alltid haft platt å snygg mage tills nu då, så massa av mina kläder är liksom tighta toppar och tröjor. Gillade liksom att framhäva överkroppen innan graviditeten men nu känns det som att man kan skänka bort alla dessa figurnära kläder el går det m träning och bra kost att få tillbaka sin platta mage?

Ursäkta fåfängan men saknar redan min gamla kropp... 

• Issan8

Men säg det till honom människa! Berätta hur du känner och tänker. Att du bara vill att allt ska var abra med bebisen och att du vill höra honom säga det, lugna din oro liksom.

Jag grinar väldigt sällan och är oftast positiv och glad, men häromdan fick jag en gråtattack för första gången på länge för jag saknar mina föräldrar och nära vänner då jag flyttat med mannen till Schweiz för att han gör karriär här medan jag knappt får nåt jobb här. Han tröstade och var snäll och go, och som jag skrivit tidigare gick han och köpte massa fina bebissaker Glad 

Jag kräver även att min man ska läsa på om graviditeten och vad som händer dels m bebisen och med mig, han sköter sig bra och jag tycker det är skönt att karln vet lite också, eftersom att han inte kan känna det som vi gör.  

Svar på tråden Augustibebis 2012