• Issan8

Augustibebis 2012

jag bor i Schweiz och förra året i aug hade vi 32 grader här i flera veckor, så frågan är om min bebis som ska komma 7 aug kommer få leva i bara blöjan första tiden om det är lika varmt.

Jag har köpt 4 bodysar i strl 50 men tänker nog inte köpa fler i 50, har flera i 56 sen får man shoppa mer när bebis har kommit. Men eftersom att vi inte har släkt och ett fåtal vänner här i Schweiz så vill jag ha så det räcker hemma första veckan för vi har ingen så där man bara kan ringa å be köpa med sig bebiskläder Rynkar på näsan 
    fleece å yllekoftor är nog inget att ens tänka på här nere förrän i sep 

• Issan8

tack för tipset, nej inte läst den, hur får man en toppenförlossning, hade du övat mycket andningsteknik?

• Issan8
    Sommaren12 skrev 2012-03-30 19:04:25 följande:
    Breakdown här. Känner mig inte fin. Längtade så efter att bli gravid och tyckte alla gravida är så vackra och tycker det fortfarande. Men det har inte blivit så för mig själv. Känner mig bara ful och oattraktiv. :( tycker om min mage och är stolt över den men i övrigt känner jag mig bara fulare än någonsin. Har börjat undvika speglar t.o.m. Egentligen så ser jag väl ut som vanligt men hag hakar upp mig på finnarna, livlöst hår och hakan som börjar se dubbel ut. Ovanpå det så passar inga kläder längre och allt ser ogenomtänkt ut för inget passar så bra ihop. Småsaker men det tar kål på mitt självförtroende. Kan ju inte direkt muntra upp mig med skönhetsbehandlingar eller en shoppingrunda när jag är student. Mannen verkar inte alls förstå mina känslor så ursäkta men jag var bara tvungen att gnälla här!
    Sommaren det var som att du skrev ner exakt samma sak som jag känner...känner mig pluffsig, finnig, flottig å ful....fixade till mig idag med fina kläder å smink å det hjälpte väl lite men nu har jag ångest över att man snart ska börja visa sig i sommarkläder....usch för å klämma in sig i typ linne å shorts osv.....just nu lever jag i tights å tunika
  • Issan8

ja det är nog mycket hormoner och känslor i kroppen på oss, kanske värre för oss förstföderskor att hantera detta eller? jag har inte riktigt deppdagar där allt känns dåligt, utan jag har mer generellt svårt att acceptera alla förändringar på kroppen...har alltid vart liten och nätt men nu är jag snarare liten å rund...ska försöka sola ansiktet lite i helgen, då brukar man alltid känna sig lite fräshare (I Schweiz är det kanonvårväder)

Men samma här, sorry gnället å negativiteten, är såklart lycklig över att vänta mitt första barn+ att jag inte har problem alls m foglossning eller annat jobbigt...

Detgodalivet blir så sugen på att få fynda som du gör hela tiden...får springa på bytardagar ja med när jag kommer till Sverige...har dock köpt bärsele, amningskudde å babybjörn billigt begagnat 

• Issan8
    DetGodaLivet skrev 2012-03-30 23:32:41 följande:
    Kostade 75:-
    jättefint ju, kan man tvätta textilerna som bebis ligger på å så? I såna fall ska jag leta begagnat babygym jag med
  • Issan8

kan inte annat än instämma med sommaren igen
    Är jättetacksam för alla goda klädråd och så från er rutinerade....ska helt klart inhandla mera omlott, det låter så smidigt å bra för både mig å bebis...men kan redan säga nu att om en liten tös tittar ut i aug kommer det iallafall bli nån liten klänning till å med i början... å små ballerinaskor och såna söta små koftor m broderier haha...finns massa sött till pojkar med, blir som pappa klär sig. chinos å pikéer :) 

• Issan8

hej på er, jag är inge vidare aktiv längre för det är så mycket annat man ska hinna med men skulle ni våga eller ens vilja åka till NY när ni är i v27?

Mannen vill att jag ska följa med och jag är väldigt sugen men blir lite skraj över flygresa osv.
    Vi var i Paris över påsk vilket gick bra då min grav är helt problemfri men detta är alltså om 1 månad.
    Nåja, det var kul att kika in i bildtråden, väldigt fina magar alla har nu runda å goa som vi börjar va :) 

• Issan8
    Sommaren12 skrev 2012-04-15 23:28:41 följande:
    Ja just det Issan, stödstrumpor på flyget med! Och så kan man ju försöka gå upp och röra lite på sig ibland. Vi kunde välja platser så jag sitter längst ut så jag kan upp å gå och kissa så mycket jag vill! ;)
    tack sommaren det känns lugnande att det inte bara är jag som är ute å flyger å flänger trots bebis i magen. Kul att du också ska till just NY. Grattis till renoveringen måste kännas toppen.
    Fy sjutton för sockersug...hur sjutton minskar man det...jag skulle kunna leva på bullar å choklad just nu, inte bra alls, hoppas inte bebis blir alldeles sockergalen den me! 
  • Issan8

jag har fått sämre sömn sista veckorna, har jättesvårt å komma till ro på kvällen/natten å somnar inte innan 01 även om jag gått upp tidigt på morgonen. Jag hade nog inte velat att min man åkte så nära in på förlossningen men det hänger också på hur snabbt han hade kunnat komma till staden där vi bor å sjukhuset om bebis nu skulle ha brådis ut

• Issan8

min plan är att ta tag i allt sådant som man aldrig annars hinner då jag blir mammaledig. Ett bra exempel är att jag ska rensa datorn på digitalbilder sen cirka 5 år bakåt i tiden, välja bästa och framkalla riktiga foton som man blev så dålig på sen digitalkameran kommit. Det blir nog ett bra projekt, sen göra fina album. Dra igång små hemmprojekt under mammaledigheten får nog dagarna att gå. Annars tror jag det räcker med att gå å handla, laga en schysst middag sen har ju typ hela dagen ändå gått eftersom man ska hinna amma å massa emellan.

Cupcakekiller jag kände inga sparkar innan v.22, knappt ens om jag låg ner. Sen bara över nån dag började jag känna sparkar å buffar hela tiden...

Giza va annorlunda att bo i Egypten, hur är MVC-vården där?
    Gud va jag längtar efter min bebis, men när april är över är det nästan bara 3 månader kvar  Skrattande  Hjärta 

Svar på tråden Augustibebis 2012