Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Var på ett, vad vi trodde att vi skulle göra, KUB test som visade sig att det inte gick att göra då jag är i vecka 8+5,
    fick ingen mens så vi visste inte riktigt hur långt det var gånget. Så nytt BF blir i början utav augusti. Allt såg bra ut men lite snopen blev man allt, hihi! Så jag hoppas nu jag kan vara med i denna tråd istället? Skrattande

Hoppas alla mår bra och haft en bra nyårshelg :)

• Bellatrixx
    Stövelkatten skrev 2012-01-02 11:33:33 följande:
    Välkommen hit!
    Tack så mycket! Ska bli roligt att byta tankar med er Solig
  • Bellatrixx

Kub-test görs på magen! :) Iaf här, tror inte det är annorlunda på andra ställen. 
    När jag var för att göra det, vilket tyvärr inte gick att genomföra, så kollade de via magen. :) 

• Bellatrixx

Jag har alltid haft problem med mina öron ett sk "öronbarn" och jag vet ingenting om kristaller men jag vet att om man t.ex. får vatten in i trumhinnan så kan det påverka balansen vilket gör att man känner sig (jag gjorde iaf) som man är onykter och mår riktigt konstigt, som man inte kan ha fokus utan att det är yrsligt och lite otäckt t,om. så det kan nog vara bra att kolla upp det. Det där med kristaller lät riktigt otäckt också, men jag menar bara att det BEHÖVER ju inte vara så allvarligt, jag minns inte riktigt vad de gjorde åt saken men jag tror jag fick order om att vila och örondroppar utskrivna men dropparna var nog för att vattnet kunde bilda bakterier i örat som inte var bra, om jag nu minns rätt. Hihi! Men hoppas det blir bättre iaf och det är alltid bra att kolla upp saker Skrattande

Påtal om öron, jag fick idag tid för operation av ena mitt öra, har som sagt enda sedan jag var liten haft problem med öronen och har nu möjligtvis tre viktiga operationer framför mig då jag annars har risk för att bli döv (stigbygeln verkar ha "stelnat" och inte längre fångar upp ljudvågor) och jag har redan nedsatt hörsel.

Då operationen/operationerna är väldigt viktiga undrar jag, får man sövas när man är gravid?
    Eller bör jag skjuta upp operationerna? Kommer dessutom bli sjukskriven i ca 2 månader och det kanske inte är så jättebra när man är gravid? Med tanke på att man kanske tar starka mediciner osv?  

• Bellatrixx
    Augustimamman skrev 2012-01-09 15:07:18 följande:
    Corinnel: låter som att det kanske kan va problematiskt att sövas som gravid. Hade ringt och kollat.

Ellenbmt: har kollat flygbolaget, SAS, och de var förvånande generösa med hur länge man fick flyga. Tror till och med v 36 med intyg! Innan v 28 behöver man inget. Stödstrumpor ja! Minns att min kompis hade det när vi flög och hon var gravid. Varför? Löper man högre risk för blodproppar som gravid? Hade inga när jag flög till England nu i jul... :S
    Tack så mycket, jag tänkte med det att sövas kanske inte är det bästa just under en graviditet.

Kul med resa, och spännande!! :) 
  • Bellatrixx

Idag var jag på inskrivningssamtal, det gick jättebra. Nu är det snart dags för KUB-test (igen, hihi) och sedan RUL men min barnmorska kommer jag inte träffa förens den 20/4(!) lååångt kvar, någon annan som också har så lång väntan? Fast samtidigt bra att ha något att se fram emot =)

Fick göra en massa prover, måste ju säga att blodprov är ju inte det roligaste man kan göra men det är bara att bita ihop eftersom man vet att det väntar saker som förmodligen gör bra mycket ondare än ett blodprov framöver, hihi! Har dessutom gått ner 2kg sedan jag blev gravid, är "normal" viktig men mår man illa kan det ju lätt gå åt andra hållet.

När har/hade ni ert inskrivningssamtal? Jag hade det nu och är i ca 11+2 eller något sånt. Påtal om att känna sig ful som jag såg en del andra tjejer skrivit så måste jag instämma helt, vart kom alla finnar ifrån och varför får man för sig att man ser så plufsig ut? Hoppas det är bra med er annars och att de som mår illa och har värk att det är ofarligt och går över snart för er hoppas jag.  

• Bellatrixx

Prizzi: Grattis! Vad spännande med två och välkommen :)

Är det någon annan som börjat ta magmått? Skrattande 
    Känner av graviditeten men ser absolut ingen skillnad på magen så förra veckan tog jag ett mått straxt under naveln för att idag ta ett till, hade varit på inskrivningssamtal nu i veckan som visade att jag gått ner i vikt så har varit lite orolig att något inte är bra men sedan visade måttbandet att jag var 2cm rundare om magen denna vecka, jättehärlig upplevelse! 

Om det var pga att jag var mer uppsvullen eller inte denna vecka det vet jag inte men skönt och roligt att få en "bekräftelse" om att det faktiskt bor en liten där inne!  Solig

• Bellatrixx

12+0 här idag med! KUB-test nästa vecka, längtar. Hoppas på att allt ser bra ut. Aptiten lyser fortfarande med sin frånvaro men illamåendet har blivit mycket bättre, dock har jag blivit väldigt trött igen, haha! Inte som i början men trött, kanske iofs har med att man börjat jobba igen nu efter barnens lov. 

LundinEk: Har ni kommit fram till om ni vill kolla kön eller inte? Klart ni ska göra det som känns rätt för er, och jag tycker absolut inte det är något fel att kolla i förväg, kan förstå varför man vill göra det. Skrattande 

Påtal om vagnar, är de där vagnarna med 3 hjul verkligen bra? Eller ska man satsa på en Emmaljunga-liknande vagn med alla hjul som är lika stora?  

• Bellatrixx

Godmorgon och grattis till att ni ska gifta er!

Läser ju i detta forum varje dag och har läst en del om lustiga drömmar. Inatt drömde jag en lustig men rolig dröm, jag drömde nämligen att jag har haft mobilen på ljudlös och att när jag kollar på telefonen så har jag ett missat samtal av nummer 0588585 (påhittat) och utav mästerkattenistövlar, haha!

jag ringer först upp det första numret då jag tänker att undra vem detta kan vara? och då visar det sig vara Saaajmon ifrån denna tråd, och vi sitter och snackar lite om graviditet och sedan lägger jag på då jag är stressad över att jag måste ju ringa upp mästerkattenistövlar (jag är inte en blyg person men kan lätt bli lite nervös) så jag ringer upp för att även hon och jag snackar lite om att vi är trötta och förväntansfulla.

Efter att jag har lagt på börjar tankarna gå, undra hur de fått tag i mig osv, och kom på att jag hade skrivit ut mitt nummer på familjeliv och så tänkte jag "ja, men det här var väll himla trevligt, borde ringa upp någon dag snart igen"

Haha, alltså det var en väldigt lustig dröm men glad var jag och tyckte att det var lite skojigt :) 

• Bellatrixx

Jag är nog sugen på lite, vad ska man säga.. Fräschare saker? Typ som, TOMATER (mums), päron, juice osv, wokad mat (helst inget kött dock). Sedan är jag väldigt sockersugen, som på semlor, sura godisar o sånna saker.
    Och förut åt jag en hel del skräpmat, flottigt, onyttigt osv och jag var helt beroende utav chips och dipp, firade ofta fredag/lördag med lite chips och dipp. Testade äta det för första gången idag, smakade helt ok men magen gillade det inte alls så det var gott så länge det varade, haha Solig 

Läst att det är fler som inte alls är sugna på kött, finns det något man kan försöka äta istället? Känner att det vore bra att få i sig lite, är det någon som har något tips på något som inte känns så "köttigt"? 

Svar på tråden Augustibebis 2012