Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Tack vad härliga ni är!! 

Det är 7 veckor var, har BF den 2:e augusti. Mm verkligen, man vill inte klaga men samtidigt så orkar man inte hur mycket som helst. Min kille säger väll att jag gör som jag vill men det känns som han blir besviken på mig och tycker att jag borde orka, han peppar och ger stöd men känns inte som om han skulle vara alltför peppande och glad om jag sa att jag inte ville jobba mer nu... Men vet inte, får nog ta och prata om det för jag kommer bli trött och det är ju viktigast att barnet och man själv mår bra  

• Bellatrixx

Tack snälla alla för era peppningar och stöttningar {#emotions_dlg.flower}
    Det påverkar än positivt mycket mer än man tror och att jag känner nu att det var helt rätt att skriva av mig.

Sambon kom hem igår kväll efter att ha jobbat kväll och jag var ju verkligen helt slutkörd så han hann bara att fråga hur det var med mig innan jag satte igång och storgrät, allt kom nog på samma gång. Sa hur jag kände osv och han sa att jag absolut inte ska behöva känna någon press inför att jobba och att om vila är vad jag behöver så ska jag göra det, och att han aldrig menat att ge mig känslan om att "jag måste jobba". Kändes skönt att prata om det, han ska även försöka hjälpa till mer här hemma med så jag slipper känna stress och kan försöka koppla av lite mer, skönt

Skönt sommaren att du mår bättre och att det verkar gå bra för dig, förstår dock att det kan vara lite långtråkigt. Hihi!  

• Bellatrixx

Idag slutade jag arbeta på ena mitt jobb så nu är det bara tre extrapass inbokade och sedan ska det börja målas spjälsäng, sätta upp väggdekorer med nalle puh och tvätta upp alla bebisens saker. Svårt att se vårt lilla kontor att det snart är ett klart bebisrum. Spännande!

Här är ett ardenner-arsle till. Påtal om BB-väskan, gud så svårt att veta vad man ska ha med. Ska ni köpa godis/cola i förväg? Eller får man lura iväg killen på det? Något kan ju vara bra att ha med sig upp så man får lite snabb energi  

• Bellatrixx

Kampis - fy vad tråkigt att träffa en suris! Du har inte möjlighet att byta? Tråkigt när de ska rikta in sig på vikten med.. Har du gått upp något allvarligt eller är det bara bm som har lite annorlunda inställning? Huvudsaken är ju att både du och bebis mår bra! går du i Norrköping? Får man fråga vem du har? Jag ska med till bm idag, hon har med haft viktprat m mig efter att jag skojade lite med henne, haha!

• Bellatrixx

Sommaren - vad duktig du är! Tränar du mest stryka i armar/ben osv eller är det mer kondition? Kan tänka mig att crosstrainern är en riktigt jobbig vän just nu, haha. Är det många som frågar om grav. Träning och så? Fick du någon coachning eller visste du sedan innan hur man ska träna under graviditet? skulle med vilja träna lite.

• Bellatrixx

Igår fick jag brev ifrån försäkringskassan, då hade de räknat ut att jag skulle få högre föräldrapenning och hur hög min årsinkomst var. Ska man vänta på papper om hur det blir månad för månad i summa, eller vad händer nu? Ska jag vänta på inloggningsuppgifter till hemsidan eller något sånt?

• Bellatrixx

Tack för rådet!

Hur gör ni med er sambos 10 första dagar? Finns det någon blankett de ska fylla i? Vart får jag tag på den? Så knepigt allt är...

Glad midsommar allesammans hoppas er dag kommer bli mysig, vi ska grilla hos oss. Blir trevligt

• Bellatrixx

Sommaren12: usch vad tråkigt med magont. hoppas det blir bättre och gästerna förstår nog att du inte orkar men jag förstår att det känns trist för dig

Glad midsommar allesammans! Firar även att jag går in i v. 35 idag, kul! Inte långt kvar nu. Jag hoppas kunna träna så snabbt som möjligt efter förlossningen, undra om det är knepigt att bli av med den lite större bakdelen och låren? Någon som vet? Tänkte om bäcknet luckras upp att man då automatiskt blir lite bredare om höftarna då? Kanske bara är önsketänkte dock
    För mig blir det lugnt idag, grilla med min familj och sambon arbetar så efter det får jag mysa till Game of thrones eller något annat skoj  

Svar på tråden Augustibebis 2012