Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Naimis skrev 2012-01-21 22:36:02 följande:
    Bellatrixx- Tillhör de sim har svårt för kött just nu. Fisk funkar, men inte kyckling.
    Ägg, kesella, ost, keso, skyr, bönor etc, då får du i dig protein om de är de du är ute efter. Även fisk och skaldjur
    Tack! Vilket bra tips. Ska testa om kesella kan vara något, gillar ju bönor osv också, men lite svårt för ägg.
    Vad äter du? Äter du mycket fisk då eller? =) 
  • Bellatrixx

Ellenbmt - Hemtjänsten är jätterolig att jobba inom! De är oftast lite piggare när de fortfarande bor hemma och man stöter på så mycket bra och härliga människor, sen kommer man ju alltid stöta på någon man inte kommer överens med men så är det ju med varje yrke. Många uppskattar oftast att man kommer förbi och säger hej, och påtal om dusch, det finns nog värre saker än en dusch.  Jag tyckte duschning var roligt och bra, för då visste man ju att personen i fråga faktiskt blir ren och fräsch :) Ta det lugnt med tunga lyft så du inte anstränger dig för mycket. Lycka till! Skrattande

• Bellatrixx

Svårt med namn, vi har ett tjejnamn men det är hemligt, jag kom på det utifrån en utav mina favoritböcker. Är det ingen mer som är lite känslig om att säga vilket namn man tänkt på? 

Med killnamn känns det som en enda soppa, jag tycker Lucas är jättefint men läste att det var ett av de vanligaste namnen i Sverige på nyfödda pojkar och lite annorlunda vill jag att det ska vara. Så vi är inne lite på Noel. Och jag har lite.. ja, jag gillar att ha kontroll över situationer och nu när vi inte vet killnamn så är det enda jag tänker på. Jag ville ha namnet Damon, uttalas Dejmon, men det blev också totalt nedröstat, killen tyckte man skulle kunna läsa namnet utan att behöva tänka en massa på hur man säger det. Skrattande 

• Bellatrixx

babyhummingbird: Hahaha! Vad roligt, och härligt att han kommer med förslag Skrattande 

Det är väll bra att gå upp vikt under graviditeten? Jag tycker det känns konstigt att jag inte ökat någonting utan går bara ner, men jag är inte nyttig eller något...? Obestämd Borde jag fråga om det är farligt??

• Bellatrixx
    Augustimamman skrev 2012-01-27 12:09:46 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig Bellatrixx.

Jag gick upp 1,3 kg fram till v 8 men sen har det stått stilla trots att magen växt enormt mycket senaste veckan.
    Okej, vad bra. Vad roligt att magen växer mycket! Spännande om inte annat Solig
  • Bellatrixx

Lite funderingar såhär på kvällskvisten, någon som är duktig på genetik och DNA-grejer?
    T.ex. jag vet att grönt är en mutation och egentligen ingen färg och då om killen har blå, är det då det dominanta då grönt som sagt är en mutation? Ingen av oss har bruna ögon i släkten.

Och jag är mörkt rödhårig, typ kastanjebrunt och han är mörkbrun, är det då störst chans att barnet blir rödlätt eller brunt? Det finns mest brunt och blondt i släktena men även lite rött. Är lockigt hår dominant över rakt? Jag har väldigt lockigt och han rakt. 

Haha, bara funderingar som sagt. Bara för man är nyfiken och att man undrar vad den största sannolikheten är men att egentligen kvittar det ju, glad kommer man ju bli hur den lille än ser ut Skrattande 

• Bellatrixx
    Juliette skrev 2012-01-31 19:51:02 följande:
    Jag är absolut ingen expert men det är väldigt intressant med genetik. Vad jag har lärt mig så är grönt också dominant. Har dock inte hört att det är en mutation utan bara att det finns olika varianter av brunt och blått, exempelvis grönt och grått.

Det är ju så att brunt är dominant och att två blåögda föräldrar inte borde kunna få brunögda barn. Detta stämmer dock inte till 100%, det finns undantag. (Tur att jag sa det till en klass där en brudögd kille räckte upp handen och sa att både mamman och pappan hade blå ögon! Flört)

Lockigt hår ska vara dominant men den röda färgen är jag osäker på.
    Mm det är spännande! Min kompis läser på universitet om lite sånt just nu och han sa att gröna ögon och rött hår är mutationer (sen kan ha förenklat det väldigt då han sa det) men att människan ifrån början är en mutation ifrån apan eller något sånt där om jag fattade rätt. Mm, jag har med för mig att brunt är dominant. Haha vad häftigt ändå att man kan få en annan ögonfärg osv än vad ens föräldrar och sådär här. Skrattande
    Sommaren12 skrev 2012-01-31 20:02:47 följande:
    Om jag inte missminner mig så tror jag att det räcker att det finns rödhåriga på mammas sida för att barnet ska få rött hår. Nåt sånt hehe. Min brorson har rödblondt hår men på vår sida finns inga rödhåriga. Har för mig att hon sa det då, men är inte helt säker.
    Mm, min farmor är rödlätt och hon har 5 barn varav det enda blev rödlätt som hon och de andra blonda men jag har väldigt mycket koppar i håret och röda toner (ser ut som en liten kräfta på sommaren, haha) så skulle inte bli ett dugg förvånad om det tittade ut en liten rödhårig, hihi! Solig

Det är bara roligt att fantisera hur ens framtida barn kommer se ut, har ni några funderingar på hur er lill* kommer se ut? Skrattande
  • Bellatrixx
    Sommaren12 skrev 2012-01-31 20:46:18 följande:
    Bellatrixx: ja jag funderar också. Vi har båda fina ögon så vems h*n än får så blir nog det bra. ;) hoppas att den får hans lite lockiga hår och inte min "mussepigg-lugg". Och blir det en tjejja hoppas jag hon slipper de breda låren som både jag, mamma och mormor har. :) kul att fantisera. Min brorson är jättelik mig som barn, häftigt att se likheterna!
    Haha mm, då blir det nog fint oavsett vad!! :) Men vaddå, breda lår är ju snyggt tycker jag. "Kvinnligt" och snyggt Skrattande Mm verkligen, kul att fantisera som sagt och föreställa sig hur den kommer se ut. Vad det kommer bli för kön, om den kommer ärva personlighetsdrag ifrån mig/killen osv osv.. Mycket roligt att tänka på Skrattande
  • Bellatrixx

Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!

• Bellatrixx

Varning klag-inlägg!

Jag jobbar på en skola med en tjej och jag trivs bra med mitt jobb, jobbar måndagar-fredagar, lyxigt värre.
    När jag arbetar sitter jag ofta ensam på en ställe för att det är meningen att det ska vara så och det lyste in solsken hela dagen så jag satt och kisade och kunde inte vända på mig osv så jag fick huvudvärk men tänkte inte mer på det, sen så började jag må lite illa men jag har mått illa mycket så det var ingen stor sak. Killen kom sedan och hämtade mig efter jobbet och fick stanna mitt i stan för att jag var tvungen att kräkas, där kom allt jag ätit under dagen och en sprängande huvudvärk, jag la mig för att vila och har bara sovit och sovit i 20h av och till,

har försökt gå upp för att äta någonting då jag var helt tom i magen men kroppen orkade inte. Totalt utmattad, bara sov och sov. Fick sjukanmäla mig från jobbet då huvudvärken inte blev bättre och jag var helt orkeslös, orkar inte röra en fena.

Min matdag:
    Morgon: Knäcke och äpple
    Lunch: Det skolan serverar, bra mat alltså.
    Mellanmål: Någon frukt
    Middag: Ja, vad vi är sugna på t.ex. köttfärssås

Det är väll lagom mycket mat på en dag? Jag har rasat i vikt och har gått ner -7kg på 2½ månader, har pratat med Bm men hon säger att det är sån kroppen är. Är detta verkligen normalt? Jag var inte överviktig innan och jag är ingen särskilt sportig människa utav mig.. Tänkte om huvudvärken berodde på brist av mat eller något. 

Svar på tråden Augustibebis 2012