Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

astro skrev 2012-03-19 18:48:52 följande:
    Inte särskilt farligt för barnet när du väl är inne i femte månaden. Men jag skulle avråda, hjärtat (ditt, alltså) kan reagera mycket häftigt och det är inte skönt. Det kan också hålla i sig ett bra tag.

Nöj dig med en "Red Bull-snaps" om du måste ha Redbull, dvs ett glas på 4 cl. 
    Innan graviditeten drack jag det sällan men har haft ett så starkt sug, men bra tips du gav! 
    Ska försöka motstå det ett tag till och hoppas det går över, låter otäckt med hjärtat :-/
    I värsta fall kanske man kan smaka en klunk av någon kompis eller så. Hihi.

Grattis till lyckade RUL, verkar bli mycket tjejer. Spännande!
    Jag har fått känslan att vi väntar en pojk men det återstå att se till 3D ultraljudet, längtar.

och till Pix3l, hoppas allt går så bra som det kan. Verkligen jättetråkigt. Styrkekramar. 
  • Bellatrixx

grattis till lyckade rul! 

Jag köpte en cresent barnvagn begagnad igår till ett väldigt bra pris, himla fräsch. Kändes jättehärlig,
    nu är bara grejen att jag har glömt bort hur man får ned sittvagnen helt plan igen och jag har ingen bruksanvisning. Är det någon som vet hur man gör? Som själv kanske tänkt på en Cresent?
    Annars får jag gå och fråga i butik eller något, haha. Allt löser sig. Flört

• Bellatrixx

Och just det, vet ni någonstans där de har fina barngardiner? Kollat lite på jysk men skulle vilja kolla runt lite mer.
    Vi ska börja göra om "kontoret" till lill*n nu. SÅÅ kul! 

• Bellatrixx

Håller med er om att det är svårt att stå emot ens sötsug, äter nog något onyttigt om dagen nu för tiden. Men jag äter nog inte mer än innan, inte fler mål mat iaf och inte onyttigare på det sättet, fast jag rör inte på mig lika mycket längre. Tar 20-25 min till jobbet att gå och förut kunde pulsa dit på en 15-20, är helt slut när jag är framme. Börjar dagen med att vara svettig, såå mysig man känner sig bland alla elever

Men får kramp/ont om jag går för fort/för länge där bebisen ligger, vet inte varför men antar att det är ett sätt att säga att man ska lugna ner sig. Har gått upp 4kg och är i vecka 25 men sedan så beror det på hur man räknar, inskrivningsvikten så är det +4kg men jag gick ju ner där emellan så.. Bara man mår bra tänker jag hihi!

Längtar tills på måndag, då är det dags för besök hos barnmorskan. Vad är det man gör då? Bara kollar så att allt är bra eller? Sen är det 3D ultraljud om 2 veckor med, jippie vad roligt!! Vi ska nog trots allt kolla kön då också. Men en sak jag har att klaga på det är att: FY TUSAN vad svårt det ska vara att välja ett namn till den lill*, den ska ju bara heta det hela livet liksom... Hihi  

• Bellatrixx

Sommaren12: Aaa, det kanske är vanligt när man är gravid? Det är dock otäckt när det händer, eller känns inte särskilt kul åtminstone. Men bra ändå att kroppen säger "ifrån" på sitt egna lilla vis även om man skulle vilja orka lite mer, speciellt om man är ute och vandrar på Londons gator. Fanns det mycket härligt att titta på?

Juliette: Verkligen, men samtidigt lite skrämmande då man får se hur "verkligt" det faktiskt är. Även fast man vet vad som komma skall så är det ändå lite pirrigt att man kan se så många avslöjanden med hjälp av 3D ultraljudet om hur bebisen faktiskt kommer se ut när den kommer till världen! Ska du göra 3D? Tänkte när det gäller motion, hur fungerar det att cykla? Svårt att hitta en träningsform som inte är för bökig/tråkig/"ond" för en.. Känns som sagt att det krävs väldigt lite för att man ska vara helt slut sen.

• Bellatrixx
    Sommaren12 skrev 2012-04-19 21:40:28 följande:
    H&Ms storlekar är faktiskt himla konstiga! Jag har i vanliga fall stl 40 men ibland passar inte ens 42 på mig! Var med mamma på H&M i veckan, hon behöver ha stl 46 och kunde ha ett par tajta jeans i den storleken men i chinos fick hon inte ens på sig stl 50!! Tycker deras storlekar i toppar och sånt brukar stämma men byxor är värdelöst.

Jag med, vilket är synd för hon är jättebra egentligen men sen jag blev gravid har hon blivit lite av en mardröm. Undrar när vi ska gifta oss, kommer med namnförslag hela tiden fast vi har sagt att vi inte vill ha några och så frågar hon om min vikt varje gång vi träffas.... Grrr...
    Vad tokigt, är det bara i mammakläderna det är så? Är det dumt att beställa på internet då med tanke på storlekarna?

• Bellatrixx

Blir lite smått hysterisk känner jag så att jag måste skriva av mig, över egentligen ingenting. Haha..
    Ska på 3D ultraljud nästa fredag i Linköping (finns inget ställe där jag bor som man kan kolla 3D/kön vad jag vet), och så ska vi sedan ta en tripp till IKEA för att köpa en massa inredning till barnrummet (om vi hittar något vi söker.)

Jag vill så hemskt gärna kolla kön, dels för att jag är lite "tramsig" i tankegången att TÄNK om man inte tar åt sig barnet om man inte förberett sig på vad det är för kön, förmodligen lär ju det aldrig bli så men man tänker ändå, tänk om....

Men min kille vill absolut inte kolla kön så vi ska inte kolla, jag kommer avlida av nyfikenhet, jag är verkligen världens nyfiknaste. För jag ser det på det sättet att vill inte en veta så ska vi inte ta reda på det för då kommer jag ändå på något sätt försäga mig genom att kanske köpa något "flickigt"/"pojkigt". Men tusan vad lågt i kurs han står hos mig nu.. JAG VILL JU SÅ GÄRNA!! Hihi  

• Bellatrixx

Sommaren12- Mm, jag köpte ett par för ett tag sedan i 38 men skulle vilja ha ett par tighta snygga jeans då alla är för trånga nu, haha. Vet du någon annan bra sida som säljer kläder annars?

• Bellatrixx

Vi stekte ryggbiff igår och gjorde det medium, alltså lite rött, är det farligt att värma på idag?

• Bellatrixx

Usch var hos doktorn idag, för det kom blod på pappret när jag torkade mig idag, har känt att det kliar i musen men tänkt att det är vanligt med svamp och graviditet, bebisen mådde bra och de satte på nån grej på magen så man fick se hjärtslagen på en skärm i siffror, lite spännande!

Visade sig sedan att det var svamp och graviditetskondylom, usch usch.. Har alltid fasat för sjukdomar. Varit noga med skydd osv så jag frågade hur man fick det men tydligen har 80% det i kroppen och att immunförsvaret försämras som gravid så att det kan bryta ut under tiden man är gravid för att sedan försvinna och man behandlar det inte. Därför det hade blödit ifrån musen, tur att bebisen mådde bra men är lite små "äcklad" av min mus just nu.. Haha! Mer som har problem med underlivet nu under graviditeten?

Svar på tråden Augustibebis 2012