• Maaya

Augustibebis 2012

Hej jag är ny på den här tråden o är beräknad att föda en liten pojk den 5 Aug :) Han är redan ett litet bus troll som sparkar o gör volter i stort sett hela tiden :) Igår fick vi dock sitta skräck slagna på sjukhuset i flera timmar, efter jag hade vaknat så gick jag på toa o då kom det mängder med blod!! Jag börja stor böla o ringde sjukhuset o dom bad mig komma in till förlossningen. Dom lyssna på hjärtljudet o allt lät bra sen fick vi vänta i timmar för att göra ultraljud o allt såg bra ut o Lill killen låg där inne o sparka. Men förstår inte vart allt blod kom ifrån o varför ?! Usch man blir ju så orolig. Har nån här varit med om nått liknande? NiniME : vad är det för nått du har som man kan höra hjärtljudet med? O finns det nån stanns o köpa :) ?

• Maaya

Hej allihop :) jag är nyfiken på vilken vecka ni är i o hur mycket ni gått upp i vikt sen inskrivningen? Jag börjar känna mig tjock :/ så vore skönt i veta om det bara är jag eller om det är så för fler!

• Maaya

Oj jag är i vecka 28 o har nog gått upp 9 kilo redan :O Men tröstar mig med att jag var under viktig innan så nu har jag ett BMI på 19-20. Inget kul alls o känna sig så stor o värre blir det väl :( Men det är såklart värt det med tanke på vad man får för det :) Någon mer som vill berätta om sin vikt?

• Maaya

Någon som fött barn tidigare som vet när man går upp mest under graviditeten? Förstår att det är olika för alla men Spännande o veta vad jag har o vänta mig ;)

• Maaya

Hej allihop jag skriver väääldigt sällan nått men är inne o läser minst 2-3 gg dag :) Vill börja med o säga stort Grattis till dom små bebisarna som redan "ploppat" ut! O så mysigt

• Maaya

Haha ja hop alla mina frågor försvann.... Försöker igen (jäkla iPhone)

• Maaya

Jag letar kudde, spjälsäng och spjälsängs skydd till min lilla pojk Och undrar om ni har några bra tips ? Behöver man spjälsängs skydd? O hur tänker ni om täcke? Som jag har förstått det så ska man tydligen inte ha något täcke till nyfödd, eller? Oså till sista frågan hehe har ni tecknat gravid försäkring o isf vilken? Kram till er!

• Maaya

Tack för era tips :) Jag har googlat lite o Rätt start verkar det vara fler som gillar! Jag tänkte kanske införskaffa en sånn men det finns två olika till spjälsäng en standard o en som heter deluxe, förstår dock inte vad det är för skillnad på dom hehe

• Maaya

Stort tack för alla bra tips om bäddning :) Är minimundus bättre än rätt start? Haha det är en hel vetenskap att bli förälder ju :P

• Maaya

Hej allihop nu skriver jag igen (läser dagligen men skriver ju inte jätte ofta hehe )... Haha va roliga ni är med era beskrivningar av slemproppar haha jag skratta så jag grät när jag läste om fotot som hade blivit skickad till pojkvännen :D Jag ska dock skriva om nått mycket mindre roligt... FÖRSÄKRINGSKASSAN GAAAAAAAH VAD TRÖTT JAG BLIR!!! Jag har ansökt om hel gravidpenning o fick i fredags besked om att jag endast beviljas halv o jag prata med min BM om detta o hon ville att jag skulle träffa läkare så jag kunde få ett sjukintyg o bli sjukskriven resterande 50%. Jag träffa läkaren o fick intyg (jag har haft jätte mycket sammandragningar enda sen vecka 17 o även två stora blödningar) som skickades till FK. Och nu till mitt problem: FK har upptill 30 dagars handlingstid och tydligen börjar dom inte hantera mitt ärende fören det gått 14 dagar!!! Dom första 14 dagarna står ju arbetsplatsen för men sen ska ju FK ta över så nu ska jag vara hemma i två veckor sen går jag väl typ välja att fortsätta vara hemma med risk att FK inte godkänner min sjukskrivning o jag inte får nån ersättning eller så får jag gå tillbaka till jobbet o vänta på svar o då riskera att föda bebis för tidigt... Kommer självklart stanna hemma för jag inte vill riskera bebis nått men jag tycker FK har så dåligt system, jag är såklart i behov av ersättningen men eftersom min man har inkomst så klarar vi oss ifall det skulle skita sig med FK MEN TÄNK OM JAG VAR ENSAMSTÅENDE?! Är det nån här som ansökt om sjukskrivning med läkar intyg o fått avslag från FK? Ojoj jag skriver sällan ben när jag väl skriver så skriver jag en hel bok haha, hoppas nån orkar läsa! Skriver från mobil så därför ser det så knepigt ut. Jag har bara 57 dagar kvar till BF :)!!

Svar på tråden Augustibebis 2012