Hej allihop :) i natt fick jag spendera några timmar på förlossningen.:/ jag har haft mycket sammandragningar enda sen vecka 17 (på sön går jag in i v. 36:)) så jag har vant mig med att magen är hård o ihop dragen större delarna av dagarna (min BM säger att jag har en "sån" kropp som får lätt sammandragningar, lång o slank (slank är hennes ord val haha känner mig inte jätte slank direkt) så jag har inte varit direkt orolig men igår efter att legat i sängen över en timme slog det mig att sammandragningarna aldrig släppte o att deg värkte i magen. Jag ringde förlossningen o råd fråga o dom sa att jag skulle ta två Alvedon o vila o om det inte går över så skulle jag ringa in igen... Efter ytterligare en timme så ringde jag in igen o då sa dom till mig att komma in på engång. Dom gjorde ultraljud (både vaginalt o på magen), hjärtslag, urinprov, kände på livmodertappen haha ja allt man kan göra o det enda jag kunde tänka på var att jag verkligen inte ville föda just då!? Alla säger att dom är så trötta på att vara gravida o vill ha bebis nu men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag fortfarande att det är lite mysigt o jag känner mig lixom inte riktigt redo, jag har ju inte packat väskan eller skrivit förlossnings brev än hehe. Min man där imot satt o hoppades på förlossning ;) efter alla kontroller så konstatera dom att bebis är fixerad men jag var inget öppen så förlossning var inte aktuellt än, där i mot så sa hon till mig att jag måste ta de lugnt (hallå jag tar det lugnt ju) för annars kommer bebis komma när som helst. Jag fick en spruta i låret för att lugna ner min livmoder o jävlar vad ont den gjorde! Allt såg iallafall bra ut så nu hoppas jag på att han stannar kvar i typ två veckor till iallafall sen gör det ju inget om han kommer senast v.38 :) Hur har ni gjort med vagn o spjälsäng, har ni bäddat o gjort fint där än? Jag har väntat för att jag tänker att det kanske blir dammigt men nu börjar jag fundera på om det kanske är dags att börja förbereda allt inför bebis kommer :) kram till er alla