• Maaya

Augustibebis 2012

Oj skrev ett långt inlägg men bara första meningen kom med :/ Jag ligger nu inlagd på BB för övervakning :/ Jag har ju äggvita i urinet. Dom upptäckte det i fredags hos BM så då fick jag en ny tid i måndags vilket visa att värdet ökat ännu mer så få fick jag åka in till sjukhuset dagen efter för nya prover oså hade jag tid imorse på sjukhuset igen. Efter varje besök så har äggvitan ökat så nu ligger jag på +3 oså har min puls ökat lite. Jag har legat på BB hela dagen o kommer stanna tills im för att därefter göra en bedömning om jag ska få stanna ännu längre (det verkar som om jag kommer vara inlagd över helgen iallafall). Dom gör CTG morgon o kväll, blodpropp på morgonen o tar blodtrycket var tredje timme ungefär. Vi får se vad dom säger im... Sov så gott allesmanns

• Maaya

Sommaren12: På söndag har jag gått fulla 38 veckor så bebis är välkommen ;) Dom har typ inte sagt något om något än :/ men jag har pratat med min rumskompis som legat inne tidigare o hon säger att alla hon delat rum med som varit lika långt gångna som mig o med mindre äggvita i urinet har blivit igångsatta! Dock brukar dom vänta till efter helgen om värdena inte försämras såklart. Jag har hela tiden sagt att 38 veckor känns alldeles perfekt o jag vill att han ska bli lejonets stjärntecken (vilket han blir om han väntar tills på måndag) så vi får se, jag kanske får min bebis nästa vecka :D imorgon kommer jag få träffa läkaren så då tror jag dom kommer ge mig ett besked. Börjar bli lite nervös nu hehe

• Maaya

Min jäkla telefon ändra blodprov till blodpropp o när jag skrev för att rätta till felet så ändra den ordet blodprov till blodtryck... Haha jag ska nu vara lite tydligare: Dom tar blodprov på morgonen o Blodtryck var tredje timme ;)

• Maaya

Astro: hur kommer det sig att man blir lejon redan på söndag? Jag är inte jätte insatt i horoskop osv men googla för att se vilka datum som gäller o då står det att man är Lejon fr.o.m. den 23 juli? Men på söndag blir ju ännu bättre :D då är ju chansen större menar jag ;)

• Maaya

Jag ligger fortfarande inlagd pga av äggvitan i urinet o nu fick jag precis beskedet från BM att jag nog kan räkna med att sättas igång efter helgen :D ojoj nu börjar jag bli nervös...

• Maaya

Hejochhå: Jag kan bara föreställa mig hur oroligt o jobbigt det måste vara för er :( Stort Grattis till er lilla Bebis o all lycka till att det ska gå bra för er

• Maaya

Det verkar som om jag kanske blir igångsatt idag men tydligen är inte min livmodertapp mogen än :/ vill såklart ha bebis idag men är rädd att det ska göra hundra gånger ondare nu när livmoderhalsen inte är mogen o jag är livrädd för kejsarsnitt. Någon med erfarenhet av omogen livmoderhalsen?. Har gått fulla 38 veckor nu iaf :)

• Maaya

Livlovelaugh: tack för ditt svar :) Var fin livmodertapp omogen när du sattes igång? O isf gjorde det inte när dom skulle "mogna" den? Ligger på sjukhuset nu o väntar nervöst på ett besked hehe

• Maaya

Jäkla mobil, det ska stå: Var DIN livmodertapp och gjorde det ONT ? Inte: fin och inte... Hoppas ni fattar endå hehe

• Maaya

Fru Elle: tack för svaret :) kan man göra hinsvepning fast livmodertappen inte är mogen? O kan man åka hem när man gjort en sån eller måste man ligga kvar på sjukhus?

• Maaya

Jag är helt uppe i varv nu o panik fixar det sista hemma så allt är perfekt när bebis kommer men tänkte endå uppdatera er vad som händer ;) jag är ju på kontrol på sjukhuset varje dag nu pga havandeskapsgörgiftning ( har en väldigt lindrig sådan o känner inte av den) o eftersom jag är fullgången nu (v.38 + 3) så är det prat om igångsättning nu i slutet av veckan :D men det kanske inte behövs för i morse gick slemproppen, har haft "mensvärk" sen igår, 1 cm kvar av livmodertappen o idag när dom kolla så var jag öppen 3 cm :D Den här veckan har jag med stor sannerlighet min bebis

• Maaya

Grattis Albasmamma :D jag ligger nu på förlossningen för igångsättning :D dom har precis tagit hål på hinnorna så nu väntar jag på riktiga värkar ;)

• Maaya

I torsdags var jag öppen 3 cm o då tog dom hål på hinnorna efter en timme starta dom riktiga värkarna o fyra timmar efter det var han ute vår lilla prins

• Maaya

Glömde skriva att även läkaren tyckte det gick väldigt fort för när jag sa till om bedövning o hon trodde det var för tidigt så visade sig att jag var öppen 8 cm o kort där efter ploppa han ut. Så jag klara det helt utan nån bedövning inte ens lustgas fick jag. Jag fick en värme dyna på magen det var det enda hehe. Även om det inte var så jag hade planerat förlossningen så känns det häftigt nu i efterhand att ha klarat mig helt naturligt. Grattis till er som har fått o stort lycka till till er som väntar på eran förlossning :)

• Maaya

Min telefon verkar bara vilja ta med halva medelanden hehe. Han föddes i v. 38 +3, vägde 2720 gram o 49 cm lång. Han är en liten men stark pojk

Svar på tråden Augustibebis 2012