• Maaya

Augustibebis 2012

Mobilen ändra för till gör omen till ben

• Maaya

Tack för svar! Men det står inget om det i mitt intyg :( det står sammandragningar o att jag fått två blödningar. Kan lixom inte riktigt njuta av min "ledighet" när jag inte vet vad fk kommer säga, det känns ju skit tråkigt att inte få ersättning nu när bebis ska komma o man har så mycket att inhandla.

• Maaya

Lijon: ja jag är rädd att min arbetsgivare också ska vara seg med att skicka in intyget! Tycker det är så dåligt att fk inte tar tag i ärendet med ängång när man har läkar intyg på att vara hemma från jobbet en längre tid! Jag ringde till FK i dag o kvinnan jag prata med (vill tillägga att alla jag pratat med på fk varit jätte trevliga o hjälpsamma så det är inte dom jag är irriterad på utan deras dåliga system) försökte lugna mig genom att medela att utav av alla som ansöker om sjukskrivning med läkar intyg så är det hela 98% som blir beviljade (vet dock inte om det stämmer Lr om hon bara vill lugna mig). Grattis till skatten :)! Stövelkatten: det står: Graviditetskomplikation, sammandragningar, diagnoskod enligt ICD-10: 026.9p. Sen har hon skrivit lite mer ingående att jag får sammandragningar av minsta lilla, ibland smärtsamma. Två blödningar och ländryggsmärta. Läkaren har precis börjat jobba med gravida så hon har ju inte så mycket erfarenhet. Tycker du jag ska be henne skriva om intyget redan nu eller vänta till fk ger mig besked? Är det inte alltid risk för förtidsbörd när man har mycket sammandragningar? Tack för all hjälp!

• Maaya

Försökte dela på texten men min mobil förstår inte sånt hehe. Stövelkatten hälften av meddelandet är till dig :)

• Maaya

Stövelkatten: Har du blivit sjukskriven pga risk till förtidsbörd ? Tänkte eftersom du skrev att vi inte har samma kod. Jag får väl ringa läkaren o be henne komplettera mer i intyget. Men hur ska man veta om man har risk för förtidsbörd eller inte om det inte är något som kan visa det fören man är öppen? Haha tur att jag inte är läkare

• Maaya

Stövellkatten: Mina järnvärden är också kassa så min BM rekomendera att jag skulle äta mycket jordgubbar (muuuums) för dom innehåller tydligen jätte mycket järn :)

• Maaya

Ååå vad skönt för er att ni fått godkänt från FK, Grattis!!! ag väntar på besked. Vad stod det i era läkarintyg om sammandragningar? Jag är orolig att mitt läkarintyg inte är tillräckligt.

• Maaya

Tack! Ja jag funderar på att ringa mon läkare o be henne ändra i läkarintyget lite. Hon är tydligen ny med gravida (men super snäll o jätte förstående) så vet inte om hon riktigt vet hur hon ska formulera sig. Usch är så nojig att jag ska få avslag :( vad skrev dom för kod i ditt intyg? Det står nån konstig kod på läkar intyget som inte säger mig nånting men som tydligen beskriver vad man har för "sjukdom"

• Maaya

Hej allihop jag undrar om era bebisar har vänt sig nedåt? Min lilla pojk känns som om han är överallt hela tiden i magen hehe, jag var hos barnmorskan igår o då sa hon att han låg med rumpan uppåt men jag har aldrig någonsin känner sparkar mot revbenen men där imot har han börjat sparka/trycka mot ena höftbenet ?! Det står i alla mina mobil appar att det flesta bebisar lägger sig till rätta i dom här veckorna (jag är i v. 34 nu) så börjar bli lite stressad! Han kanske har lagt sig till rätta men jag tycker att det verkligen inte känns som så (inte för jag har någon erfarenhet hur det ska kännas hehe men endå) så min fråga är till er som har en bebis som lagt sig till rätta, hur känns det? Eller känns det? Oj vad snurrigt det vart nu, hoppas ni förstår hehe

Svar på tråden Augustibebis 2012