Angående Birthrape... Jag har inte fött barn innan så har inte upplevt det o hoppas såklart aldrig att jag gör det! Men där imot så fick jag uppleva en ganska obehaglig upplevelse när jag var inne på sjukhuset förra veckan pga SD. Alla barnmorskorna var super gulliga o verkligen lyssna på vad jag hade o säga o var väldigt försiktiga (på ett bra sett) men så fick jag träffa en läkare som var raka motsatten! Hon prata jätte dålig svenska (min man är från Mellanöstern o jag har också utländskt påbrå så har absolut inget emot "utlänningar" men när man är på sjukhuset o ställer frågor så vill jag kunna förstå vad svaret jag får betyder) och hon var så fruktansvärd hårdhänt! Hon börja med att känna på magen hur bebisen låg (även fast BM hade gjort det 5min innan) o hon tryckte så hårt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, sen kolla hon ultraljud (både vaginalt o på magen) o efter det så skulle hon känna på livmodertappen. BM tänkte dra upp ställningen till benen så man hamnar i ett bra läge o det går lättare gör läkaren att komma in med fingrarna men det tyckte inte läkaren behövdes utan jag skulle ligga med händerna under rumpan o lyfta upp mig samtidigt som hon skulle in o "grotta". O jävlar vad ont det gjorde, jag kände hur tårarna bara ville forsa ner för kinderna men försökte hålla imot, hon kollar på mig när jag har som ondast o säger "du måste ju slappna av!" och jag svarar "jag försöker!!" sen frågar hon 180000 gånger om jag vill ha medicin mot mina SD så jag kan sova? Mitt svar blir "är det för mig eller bebisen"? O svaret jag får alla gånger jag ställer frågan är "nej för din skull så du kan sova" o alla gånger svarar jag tillbaka " men jag är van vid SD o har inga problem att sova så sållänge medicinen är för min skull o inte bebisen så behöver jag ingen medicin" (jag är sån som knappt äter Alvedon utan hellre vilar eller dricker vatten) iallafall så slutar det med att hon kommer tillbaka o säger att hon tycker att jag ska ta medicinen för annars kan min livmodertapp ta skada... Så helt plötsligt var det för bebisen skull o inte för jag skull sova bättre ?! Det var det här jag ville komna fram till från början att jag tycker det är viktigtigt med en läkare som man kan prata med o förstår. Sen ångra hon sig o gav mig ingen medicin utan en jävla spruta (som gjorde skit ont) i låret för att det skulle verka snabbare. Jag tyckte besöket var skit jobbigt o var jätte ledsen efter åt. Den här läkaren ville inget illa o vissa kanske skulle gilla hennes sätt att jobba men i mitt fall o som jag som person så passa det inte alls. Så det jag vill komma framtill är att även fast man inte får uppleva en så hemsk upplevelse som Nimime beskriver om Birthrape så är vi alla olika som personer o det är viktigt att man vågar säga ifrån (jag är alldeles för snäll för att våga säga ifrån tyvärr) så fl blir som man önskar sig.