Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Hej alla plussare!

8+3 här!

Jag är så orolig att jag skakar i hela kroppen. Ja ghar varit ledig i 4 dagar. Första dagen på jobbet idag och sedan jag kom hem har jag mått så otroligt dåligt. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men idag har den värsta illamåendet hittills slagit in. Kan det vara att man har börjat jobba, stress??

Eftersom jag haft ett missfall för snart precis ett år sedan, oroar jag mig för alla olika symptom som jag har. Gråter

Kan den där smärtan vara en sammandragning, kommer vattnet att gå, etc.... Jag är helt enkelt livrädd. Det är klart att jag glädjer mig, för inte kommer jag att sörja ett barn mindre om jag ev. förlorar, så om jag varit glad eller inte.

Jag fryser så otroligt mycket, undrar bara om det är några av er andra som har känt samma olustiga känsla. Att man känner sig dålig, men inte riktigt kan förklara på vilket sätt.

PS.
    Grattis till er alla! Och  nu håller vi tummarna!

• Aprilia1977
    Hejåhå skrev 2012-01-02 19:38:39 följande:
    April1977: välkommen! Det kan ju vara magsjuka också, men jag kom ihåg med dottern att mina kräkningar började så sent som v 12 (då illamåendet ska gå över) och det var för att jag började jobba efter semestern.
    Hmmm... ja, det kanske är så. Det finns många barn runt omkring mig, så antar att det kanske är just lite baciller som är på G in i mitt system.

Men måste försöka lugna mig lite, är otroligt rädd och orolig!
  • Aprilia1977
    Pojkemamma skrev 2012-01-02 21:39:20 följande:
    Hej! jag mår också så, är i vecka 8 (tror jag). Jag tror att det beror på hormonerna och att det lugnar ner sig. du får hålla ut med oron några veckor, men tror det lägger sig sen. kram
    Jo, det är nog så. Har pratat med ett underbart par, som har lugnat ner mig lite. Det konstiga är att när jag inte mår illa, då tror jag att det är något fel på graviditeten. Måste försöka att fokusera på annat. Illamåendet försvann för en kort sekund för ett tag sedan. Men kom tillbaka med dunder och brak.

Usch. Ska gå och lägga mig (måste tillägga att jag hittills sedan kl 16:00 tagit två power naps). Måste sova. Ska upp och jobba.

Killevippen!
  • Aprilia1977

Hej allihop!

Jag kan knappt göra annat än må illa. Tänka på kläder och barnvagn finns inte på min världkarta. Men så snart allt gått över, eller lindrats så kanske allt faller på plats.

Eller så gör jag som jag brukar göra och ber sambon kolla runt och ordna allt! Det blir alltid bäst så! Skrattande

Håller tummarna för alla att det ska gå vägen!

• Aprilia1977
    Ari Gold skrev 2012-01-04 20:30:35 följande:
    Ursäkta men fy faaaan vad jag är trött på att må illa hela tiden!Kräks
    Håller med du... jag mår som sämst på kvällar och nätter. Händer ibland på eftermiddagarna att jag vill kräkas rakt ut!Tyst
  • Aprilia1977

Jaha, då har jag börjat kräkas. Det var detta jag har varit superrädd för (eller rädd och rädd, men något jag absolut inte velat). Att spy är det värsta jag vet.

Mamma skrattade i morse och sa: - Ja det är så det ska vara.

Jaja, jag har vackert väder här, håller huvudet högt för att inte må illa, men jag hoppas att ni alla andra får en fantastisk fredag!

{#emotions_dlg.flower}

• Aprilia1977
    AnnaSv skrev 2012-01-05 20:09:11 följande:
    Åhh jag har äntligen hittat något jag tycker är riktigt gott... Färsk ananas! Har varit så trött på att inget smakar vidare bra..
    Jag har hört att man ska undvika ananas när man är gravid. Om jag inte missminner mig så sätter det igång en förlossning. Men jag kan ha fel. Har oxå varit extremt sugen på ananas, men har inte vågat att äta den!
  • Aprilia1977
    millabilla skrev 2012-01-05 23:06:40 följande:
    Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)
    Usch, jag vet precis vad du går igenom. Fick missfall för nästan exakt 1 år sedan. Var i v. 18 (jag vet att det inte tröstar att berätta). Hela världen rasade samman.

Jag slängde in lite "sura ögon" i den tråden som jag tillhörde då. Avundsjuk på alla blivande mammor. Nu kan jag absolut inte slappna av. Går på helspänn hela tiden.

Kramar till dig!
  • Aprilia1977
    HannaL89 skrev 2012-01-06 17:49:03 följande:
    Hej Hej!
    Jag väntar också en lite augustibebis!..Ni runt v7-8, Har ni redan nu börjat märka av någon mage? 

Bakom allt "fluff" finns en liten mage!
  • Aprilia1977
    mrsnoname skrev 2012-01-07 13:08:19 följande:
    Hej alla!
    Hur för ni med att berätta om er graviditet för folk. Känns jättesvårt att hålla det hemligt tycker jag.
    Var på fest igår och var tvungen att hitta på en ursäkt för att inte dricka. Jobbigt. Vill berätta men samtidigt vänta...

Hur gör ni?
    05091112 skrev 2012-01-07 12:04:27 följande:
    När ska ni berätta om graviditeten, om ni inte gjort det redan villsäga ?? 
    Sambon berättade för sina föräldrar när vi var i v. 7 och då berättade jag även för mina. Nu vet tre av mina bästa vänner om att jag är gravid och tycker att det känns skönt att någon vet om det. Sist när graviditeten inte gick så bra, var det bra att ha stöd från vänner och familjen och där graviditeten inte kom som en överraskning i och med missfallet.

Andra väntar tills det gått 12 veckor och att man där gjort UL.  Jag tror skarpt på att man ska följa magkänslan.

Jag kan tala om att alla inte var lika exhalterade denna gång, med tanke på vad vi bär med oss i bagaget. Utan nu tar samtliga som vet det, en dag i taget. Vilket känns oerhört skönt!

Det finns inga rätt eller fel! Skrattande
Svar på tråden Augustibebis 2012