Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

När det gäller det kungliga namnet Estelle, så ser jag framför mig en kvinna från 1700-talet, varför vet jag inte.. men bilden av en vacker, sensuell och intelligent kvinna dycker upp...

Nu har jag även tittat på alla klipp som SVT har, ang gårdagen och dagen... Jobbade från kl 8-17:30 igår och därefter satte jag mig i bilen påväg ner till Växjö och päronen och missade allt det som ni sett... Här har det varit krokodiltårar, lite avundsjuk också för "jag vill ju oxå bli mamma"...

Men det är bara till att vänta ut och hålla tummarna, för snart är det ju vår tur...

• Aprilia1977

Nu ringde barnmorskan! Hon tror inte att det är något farligt, men bokade upp en tid till läkaren....

• Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-02-25 07:29:03 följande:
    Här går sjukan i ett.. Iallafall på mig, jag brukar faktiskt sällan vara kass, men nu, usch.... Först blev jag förkyld förra onsdagen, sen på lördagen fick jag magsjuka sen blev jag frisk, men NU, har jag blivit förkyld IGEN.. Äcklig torrhosta och tvärtäpt i näsan.....

Igår fick jag äntligen pratat med min farmor, har inte känt mig redo innan och det har nog inte hon heller men igår ringde hon... Farfar kommer gå bort inom det snaraste, han har fått en tumör som sitter på levern som växt för snabbt så dom kan inte göra ngt alls, så nu ska han komma hem på onsdag för att få leva sin sista tid i hemmet med hjälp av hemtjänst.... Detta är en krutgubbe annars men nu är han inte alls det... Jag ville åka in till sjukhuset och hälsa på han innan han går bort, men han klarar inte av besök... Jag får respektera detta och vara glad att jag får prata med han i telefon... Nu måste jag bara samla mig till att göra det... Gråter bara man tänker på det... Men det var skönt att prata med farmor och vi grät tillsammans...Gråter 

Min lille parvel i magen e en liten sprallig en, och tack o lov för det..Hjärta 

Hjärta
  • Aprilia1977
    Millas skrev 2012-02-25 08:23:02 följande:
    Var med om något riktigt otäckt precis.. Låg och drog mig i sängen och plötsligt får jag sån fruktansvärd värk i nedre delen av magen och ryggen så jag inte kunde ligga stilla. Ungefär som en kraftig värk vid förlossning. Lyckades ta mig upp på benen och på väg till toaletten får jag fruktansvärt tjut i öronen och allt blir till flimmer. Värken släpper så fort jag kissat men var tvungen att sitta kvar en bra stund innan jag överhuvudtaget kunde ställa mig upp. Men nu är allt helt lugnt. I fortsättningen tänker jag gå på toa innan jag ligger och drar mig!!
    Fy vad läskigt!
  • Aprilia1977

Förvirrad som alltid, någon som kan hjälpa mig?!

BF den 9 augusti, vilken vecka är jag i... nu har hjärnan verkligen lagt av..... är jag i v. 16 el. 17?? Här på FL är jag i v. 17,.....

• Aprilia1977

En fråga till...

Har fortfarande inte gått upp ett gram (har ju gått  ner en del i vilket sedan början av gradiviteten). Kommer detta innebära (om jag nu har en liten knodd i mig) att det kommer att ske en explosion och att jag därefter kommer att få fullt med bebistatueringar (bristningar) runt midjan i och med att magen växer?

• Aprilia1977
    Saftmedbulle skrev 2012-02-25 19:30:59 följande:
    Det KAN bli så...
    ok, då gillar jag läget.... ingen idé att köpa mirakel krämer...haha..Skrattande
  • Aprilia1977

Men visst är det något som man egentligen ska vara stolt över, bebistatueringarna?? Jag vet ju inte om det så småningom bleks?? Eller, ni som vet?

Måste tillägga att så fort barnmorskan ringde igår och bokade ett läkarbesök åt mig, så försvann mina dubbelslag, så otroligt mystiskt. Jag kanske slappnade av fullständingt och tänkte "Åh, vad skönt, kommer att få hjälp nu".

• Aprilia1977
    Millas skrev 2012-02-25 22:20:56 följande:
    Angående det om att dina dubbelslag försvann efter att ha pratat med bm så brukar jag säga att det bästa botemedlet för att bli frisk är just att ringa läkaren Det brukar ge bra effekt!
    Ja, precis! Glad
  • Aprilia1977
    Naimis skrev 2012-02-26 08:11:46 följande:
    Bebistatueringar är ju ett super ord!
    Jag har ju fördelen att vara lite mörkare i hyn så mina bristningar syns inte speciellt mkt och med lite sol så försvinner dom ytterligare.
    Och dom har blekts eller ändrat nyans, i början var dom lite rödare än dom är nu.
    Fick inte extremt mkt, 3-4 som är lite bredare men dom når knappt över byxlinningen, och några mindre på höfterna, några på brösten men dom syns inte alls längre.
    Bristningarna kan jag faktiskt leva med, skulle va värre om jag fick en hudpåse kvar på magen som man inte kan träna bort.
    Då är det bara till att vänta och se, med spänning... eller kommer jag att bli förskräckt?Foten i munnen Undrar just vad sambon kommer att säga...hmm...
Svar på tråden Augustibebis 2012