Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Huuu..... jag känner mig pigg, men vaknar 4-5 ggr/natt..... piggare än tuppen!

• Aprilia1977

På onsdag ska vi på RUL nr 2 + BM besök två timmar efter det. Undrar just hur det påverkar bebisen att man gör många ultraljud. Det blir det fjärde nu sedan v. 7. Förra veckan hann vi inte se allt eftersom jag fick sådan värk i det vänstra benet och sjuksköterskan (eller vad hon nu är) valdet att avbryta undersökningen. Nu har en sjukgymnast kommit fram till att det är just ishiasnerven som sitter ikläm mellan några muskler som inte är tillräckligt stretchade. Och det är ingen skön känsla, det går sååå ont.

Tänker oxå på Pixel 3 och Strongenough.    Hjärta

• Aprilia1977

Tack för alla svar.. ni är verkligen guld för mig!

{#emotions_dlg.flower}  

• Aprilia1977

RUL nr 2 avklarad. Bebisen (en med snopp och pung) såg bra ut. Tyvärr hann hon inte ta några bilder, blev supervarm i hela kroppen, trodde jag skulle svimma, började kallsvettas och illamående till max. Undersökningen tog ca 30 min (så ca 50 minuter allt som allt tog det att gå igenom hela bebisen). Men har ju ändå kvar bilden sedan förra veckan. Men här

är vår lilla diamant!

• Aprilia1977
    cupcakekiller skrev 2012-03-21 20:12:30 följande:
    Jag vill ha ett par chockrosa eller knallblåa byxor..Blir deppig över att det finns så många fina färgglada byxor nu men inga till gravida.

Såg helt underbara klänningar på HM, för icke gravida... funderar på att köpa några stycken för att ha "sen"... men... kanske lite dumt!
  • Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-22 06:13:43 följande:
    2 timmar och 20 min till RUL.
    Har inte kunnat sova alls i natt :(

Tänk på mig vid 8:30....

Puss
    Lycka till! Jag förstår att du är nervös. Men allt kommer att gå super!
    Glad
  • Aprilia1977

Namisen: Jag var inne på HM och skulle prova kläder. Och så otroligt ful jag såg ut. FET!!!!! Gissa om jag var glad efter det besöket.

I fredags hade jag på mig lite mer åtsittande kläder på jobbet, då kom det fram en kollega (har drygt 70 st.) och sa: Vilken gravidmage du har!!!! Och jag som trodde att du åt mycket på fikat och lunchen. Hmm, tack för den, tänkte jag! Har väl sammanlagt gått upp ca 4 kilo och är i v. 20.

Är det någon mer som reagerar negativt när någon utomstående (förutom familjen) påpekar era magar? Jag blir illa till mods varje gång. Det känns nästan som ett övergrepp. Visst är jag korkad. Men vet inte varför jag har denna känsla. Det är min mage!!! Så tänker jag hela tiden. Det värsta vore nog om någon kommer fram och ska börja klappa på den.... nääää.. fy!

Vaknade upp i går morse av att jag drömde att jag hade ont i magen, och smärtan satt i när jag vaknade. Jag var så sömndrucken att jag inte riktigt förstod vad som hände. Magen var stenhård och helt plötsligt slappnade den av och blev lite mer mjuk. Är detta sammandragningar??   

Idag blir det brunch!

Killevippen!
    {#emotions_dlg.flower}     

• Aprilia1977

Måste bara få klaga lite....

Pratade med min svärfar igår (svärföräldrarna är lite speciella). Var på han började att diskutera vad barnet skulle heta i för- respektive efternamn. "Han kan ju inte heta något som inte stämmer in på vårt efternamn", sa han. Och han måste ha min sambos förnamn, det är ett måste, han kan ju heta Niklas.... inte något mesigt namn...

ÅÅÅÅ, jag var så irriterad. Min sambo sa att jag egentligen bara skulle ha sagt att vad gäller namn så bestämmer vi det gemensamt, att ingen annan ska lägga sig i. Men mina svärföräldrar lägger sig i allt.

Något som de kommer att bli chockade över är att bebisen kommer att få mitt efternamn.. hahaha, och när jag och sambon gifter oss så ändrar vi även bebisens namn. Något som vi kommit överrens om sedan långt tidigare. Mina "svärisar" kommer att bli såååå arga.   

Har nu bestämt mig för att inte svara i telefon när de ringer.

• Aprilia1977
    Naimis och Novixi: Man kommer väl aldrig ifrån folks tyckande. Men jag håller med om att det är jobbigt att någon har åsikter om något som man själv har bestämt. Varför kan inte alla bara acceptera och vara glada för vår skull.. lite så känner jag...

Önskar er en trevlig söndag och en mysig våffeldag! 
  • Aprilia1977

Brukar ni undersöka vad namnen har för betydelse??

Harry betyder "hemmets härskare", så den pojken kommer att bli väldigt dominant, vilket är bra! Glad

Svar på tråden Augustibebis 2012