Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-03-27 17:57:53 följande:
    Vanlig bikini it is! :)

Hur gör ni med järntabletter? Min barnmorska har inte sagt nåt till mig att jag ska ta det men har ju inte träffat henne sen inskrivningen (då var det inte aktuellt) och nästa blir ju i v 25. Min app sa att järn får många ta från mitten av graviditeten.  
    var hos BM förra veckan som sa att jag låt lite lågt i järnet... så nu dricker jag blutsaft.. Har blivit så dålig i magen av järntabletter.

Jag hoppas iaf att Blutsaft är ok.. har läst någonstans att man inte ska få i sig så mkt örter....hmm...

:) Kolla iaf med BM nästa gång du är där. Glad   
  • Aprilia1977
    Juliette skrev 2012-03-27 19:09:53 följande:
    Länken funkar visst inte. Så här ser den ut!
    Carriwell - Mama Swimsuit

Hur fungerar det med storlekarna?? Har du beställt från Nelly tidigare? 
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-03-28 09:25:27 följande:
    Haha, okej. Då var det i en annan tråd jag läste. Och det var inte samma BM heller. (Min heter Lotta, hon är SÅ bra!) Men samma MamaMia i alla fall.  Att de överlag är så öppna känns tryggt även för mig, trots att jag lever i en ytterst heteronormativ relation. Men det är en sån välkomnande atmosfär, en känsla av att man inte måste vara på något speciellt sätt alls. Det gillar jag.
    Lotta på Söder?
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-03-28 19:04:41 följande:
    Jajjemen!  

Jag har ju oxå Lotta på Götgatan. Tycker att hon är sååååå bra! Härlig och älskar hennes frisyr, ser så tuff ut på något sätt. Det är verkligen en perfekt BM som finns där för just MIN skull. Hon är otroligt bra på att höra av sig. Har bla skickat tokmkt mail till henne och hon är så kvick på att svara.

Glad
  • Aprilia1977

FÖRST VILL JAG SÄGA GRATTIS TILL ALLA VECKANS LYCKADE RULARE! Skrattande

V. 21 idag... sa till bebisen i magen i förrgår att inte röra sig så mycket... och vad tror ni händer? Jo han rör sig inte en milimeter.... Jag vet inte om det är honom jag känner i detta nu, men sååå orolig som jag varit.

Vad gäller förlossning/smärtlindring, så är jag så kluven, eller rättare sagt, jag vet ingenting. Jag får helt enkelt diskutera det med min barnmorska, när jag träffar henne i slutet av nästa månad.

Känner mig så blödig just nu, vill gråta... lätta på trycket lite. Är nog lite orolig att min lilla bebis inte skulle må bra, jag hoppas dock att detta bara är hjärnspöken!

Trevlig fredag till er alla!     

• Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-04-01 09:44:09 följande:
    Ja idag börjar jag hårdbanta... Beach 2012 here I come!!! Trött på att vara tjocksmock
    hahahah.. du är ju söt!
  • Aprilia1977

Hej alla mammor och blivande mammor!

Fick ett tips från en pappa att jag skulle läsa om "kemikalier i vardagen". Så fick en läng till kemikalieinspektionen. Det känns som att jag hade behövt vissa av dessa råd innan jag blev gravid. Antagligen för att jag har sådan ågren för att jag utsatt mitt barn för olika kemiska produkter. Hur farligt kan det egentligen vara med smink? Hmmm...

Jaja, om ni nu vill läsa lite intressant information på vad man bör tänkta på så är länken följande:

http://www.kemi.se/Documents/Publikationer/Trycksaker/Broschyrer/barnbroschyr_web.pdf?epslanguage=sv

Fast jag antar att ni redan vet allt....

• Aprilia1977

Har knappt sovit en blund i natt... bebisen i magen har sparkat och sparkat. Något som han tidigare inte gjort, dvs på nätterna. Det är säkert normalt, men undrar just hur dagen kommer att gå då jag är supertrött just nu!

Trevlig måndag på er alla! 

• Aprilia1977

Hej!

Är superduperdunderförkyld! Är det någon som kan tipsa om nässprey? Eller kan man som grav. använda vilken sort som helst? Kan nämligen inte andas ur näsan!

Kräks  

• Aprilia1977
    Sommaren12 skrev 2012-04-03 21:06:34 följande:
    Väldigt osäker men har för mig att man inte ska ha nässpray men att näsdroppar går bra. TROR jag....
    ok.... tack! Glad
Svar på tråden Augustibebis 2012