Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

NiniMe skrev 2012-02-26 09:54:34 följande:
    I mina andra graviditeter så blev det tidigare och tidigare, som tidigast vakna jag kl 04... Jag tror att kroppen ställer om sig faktiskt, för det som ska komma
    ojojoj.... ok... det låter ju farligt. Här går jag och är supertrött runt 20-tiden och ligger och vrider och vänder på mig när kl är 3-4 på morgonen...hmm..
  • Aprilia1977

Snart dags att sätta sig i bilen och köra de fem timmarna tillbaka till Sthlm, tråkigt. Brukar vara bortskämd med att ha min egna chaufför med mig..men ibland är man tvungen att klara sig själv....

Här i Växjö är det fantastiskt väder, ska ut på en liten promenad, hoppas att även ni har det superfint där ni befinner er!

Killevippen!
    Äpple

• Aprilia1977
    mammsen skrev 2012-02-27 09:18:13 följande:
    Idag (den 27:e) 16+3 (alltså 17:e veckan) om jag inte räknat fel, du byter väll vecka på torsdagar va? =)
    När man räknar det tidigare alternativet som man gör i vården ex så räknar man i dagar och då är ju första veckan v 0 +1dag sedan v0 +2dagar osv, då är ju vecka ett först andra veckan ..
    Men det andra alternativet då räknar man ju veckor, som man oftast gör i tidningar och på nätet osv, och då räknar man ju första veckan som v 1..

Jag tror jag förklarat det bra, jag försökte iallafall,, :P

Jag gick ned 8 kilo i min andra grav pga illamående, min dotter är född i v 40 och var en flicka på 52cm och 3630g (lite över medel) Jag fick bristningar först efter graviditeten, jag hade världens vackraste gravidmage änta tills jag hadde fött :P Så jag tror inte det påvärkar..

Mamsen: Tack för dina svar! Skrattande   
  • Aprilia1977

Jaha, då var snön tillbaka.....Förvånad

• Aprilia1977

Jaha, då börjas det... v. 17 på fredag och gått upp 1 kilo på två dagar.... Ont i magen, hoppas att det är bra tecken....

Önskar alla en bra dag! 

• Aprilia1977
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 22:00:17 följande:
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...

Hehe.... förra gången jag var gravid, vaknade jag upp en natt och var superstressad. På morgonen hade stressen gått över till hysteri och jag nästintill skrek till min sambo att vi måste säkerställa huset. Bygga ett staket mot vattnet etc.... han skrattade och sa; -Ta det lugnt, det lär dröja mer än 1,5 år innan pyret är ute ur magen och börjar gå...

Då blev jag så otroligt lugn. Nu tänker jag inte på någonting, mer än att jag är orolig för om barnet kommer att vara sjukt. Hur det kommer att se ut (hoppas att han/hon inte får min näsa) och så längtar jag tills jag kan börja hårdträna igen. Saknar träningen så att jag nästan gråter. Men måste börja gå, kan ju inte bara ligga och sova så fort jag kommer hem!

Jag skulle behöva bli lite mer som du! Så skicka över lite energi och pigga upp mig, snääällaaaa!!!! Skrattande   
  • Aprilia1977

Namn på bebisen, vet knappt om jag vågar på mig något, men förra gången skulle det bli en Måns eller Maja! Så nu får vi väl vänta lite tills RUL, innan vi börjar drömma/hoppas/längta/glädjas!

• Aprilia1977
    isaochbel skrev 2012-03-03 08:33:25 följande:
    Tack för lite reflexioner, vi försöker också få henne involverad i det här med bebisen. Hon har pratat mycket om att välja färg på vagnen så vi tog med henne för att titta men då fick hon ett utbrott. Vet inte om det har med att göra att jag varit hemma med henne i över 3 år ( hon har precis börjat förskola) och har haft mig själv så länge att hon vet att det kommer bli konkurrens.

Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!
  • Aprilia1977
    Aprilia1977 skrev 2012-03-03 13:25:29 följande:

Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!

Oj, blev lite fel.. till fel person!!! Förvånad
  • Aprilia1977
    Karo77 skrev 2012-03-03 08:46:48 följande:
    God morgon tjejer!!!! Det var Lange s'en jag skrev nat har.... Igar tog jag ett viktigt beslut pa jobbet!!! Jag avstod fran min plats som chef for att kunna ta mer tid for familjen. Det Kanns sa konstigt efter alla ar som arbetsmyra!!! Nu kanner jag mig bara lycklig och fri . harligt att kunna ta mer tid for mina bambins
    Det var till dig Karo77: Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!
Svar på tråden Augustibebis 2012