• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    7eHimlen skrev 2012-03-21 19:56:32 följande:
    Är det nån som vet vart man kan hitta mammajeans i FÄRG? Alla butiker verkar tycka att man ska gå i svart,mörkblått o grått hela graviditeten! Jag vill ha fina i rött, grönt eller knallblått! Nån som sett? 
    Jag såg iallafall Röda någonstanns och Turkosa på någon annan sida, kolla www.nelly.se eller www.laredute.se mins ej villken av dem,, kika in där om det finns! Men är som sagt inte helt 100%

• mammsen
    Naimis skrev 2012-03-21 21:00:10 följande:
    Roos- Tack för svaret!
    På FKs hemsida står de ju att de beräknas på en tjänst "som beräknas pågå i minst 6 månader", det är så krångligt med FK, men dom menar alltså att man måste jobbat i 6 månader innan det räknas?
    Nej, om tjänsten beräknas pågå i 6 månader räcker det att man får en provanställning på 6 månader 1 månad innan man blir mammaledig, då beräknas den pågå i 6 månader (om man inte hade behövt bli mammaledig) hänger du med? =)

• Naimis

Mammsen- det var så jag tolkade de som stod på deras hemsida. Ska ringa dom imorn och kolla vad jag behöver göra.

• mammsen

Ååh!! Måste dela med mig!!

Jag har vart så orolig eftersom jag tycker barnet i magen har vart så himla stillsamt och jag börjat oroa mig för att något är fel.

Jag har ju känt lite buffar och kullerbyttor och dylikt denna graviditeten från v 16, nu i v 18(+ någonting) så kände jag igår första feta sparken i magen när vi åkte bil!! En riktigt tydlig spark, ni vet en sådan där man känner foten/knät dra emot huden på insidan ett par centimeter, varpå jag tjoar på min sambo att stanna bilen varpå vi nästan startar en seriekrock  (men lyckas ta oss till en säker kant och stanna lite) sambon försökte känna men allt var lungt...

Idag fick jag en spark vid matbordet följt av en till och en till.. Vi lämnade dottern och hennes kompis i köket och la oss i sängen så sambon skulle känna! Det var party i magen det var både hickahoppanden och sparkar därinne, flera tydliga på rad! Han hadde handen på men kände ingenting,, =( Jättetråkigt eftersom jag kände jättetydliga sparkar just där han hade handen, jag bad han lägga huvudet istället (det blir lite mer tyngd tänkte jag och då kanske han känner eller så blir det trångt och stillsamt) iallafall, han fick ett par fetingar rakt på käften som han kände!! Flera stycken täta och han låg där och blundade och såg ut att njuta!!

Åååh! Det var så härligft!! Jag har nästan längtat mer efter att han ska få känna sparkarna än jag!! haha

Nu känns det jättetryggt och bra och bebisen har lite party nu med men inte som förut.. Jag är inte orolig att det är något fel längre eller att barnet är slött av någon anledning, nu känns det bra igen =) 

• Mamma070912

Tack för svar om munsår! Jag tar lite salva så sällan jag kan, men ibland bara måste jag. Har haft det i två dagar nu så i morgon är det nog bättre

Fortfarande yr när jag vaknade i morse, men fram på fm gick det över och sen inget mer. Skumt.

Är också sugen på lite nya fina kläder, som sitter skönt och inte skär in och ger fettvalkar istället för finmage

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • jguz

Albasmamma:
    Jag hade 8,6 i glykos sist :/
    Min bm sa att det var högt och att det blir glukosbelastning om det är lika högt nästa gång jag kommer till henne... Men inget annat. Min mamma tycke det var konstigt att hon inte bad mig komma och ta om det värdet typ innan frukost eller så utan låta mig gå över en månad innan nästa koll. Men jag vet inte.

• cupcakekiller

Åååh vad jag inte orkar med min senaste supercraving!
    I sommras när jag var i Gbg så käkade vi tapas på en resturang på avenyn och de hade en supergod marinerad getost som jag blev helt förälskad i.
    Och jag har varit grymt sugen på den sen igår..Bara det att jag bor i Linköping..
    Ligger nästan och gråter för att jag helt enkelt MÅSTE ha den!

• Lilja85

Hej på er! Dyker in här lite igen, Efter att jag precis med andan i halsen tagit mig ur barnvagnsdjungeln ramlade jag just ner i babyskydd/bilbarnstol-träsket istället... Då vi inte äger en egen bil hade vi tänkt hyra babyskydd. Från början hade vi bestämt att hyra en maxi-cosi ifrån babyprofsen. Sen fick jag reda på att man kunde hyra ifrån BB för nästan halva priset i jämförelse med babyproffsen. Dock verkar de endast ha brio och mixxon som alternativ. Så i mitt yrande på google för å se på fler alternativ till å hyra babyskydd så halkar jag in på IF som hyr ut babyskydd och vidare upp till bilbarnstol i takt med att barnet växer, till ett mkt bra pris och sista stolen får man behålla. Detta är då modellen besafe izi sleep till att börja med, vilken verkar fin, säker och bra på alla sätt och vis... Förutom att tydligen finns det bilar med för korta bälten för att fästa den?! (omtalad tung vikt är inget vi känner är problem) Tyckte både stol och hyr-dealen verkade jättebra, förutom skräpet med bältet. Eftersom vi alltid kör olika bilar kan vi ju liksom inte testa innan vi skaffar, å isifix blir av samma anledning inget alternativ... Någon annan som börjat kika på detta? Någon som känner till samma deal på annat företag kanske med en annan lika bra sort? Ursäkta mitt långa inlägg, men vet inte var jag ska fråga. Första barnet för oss och i denna tråden är det så himla många med massor av olika erfarenheter och åsikter och kunde inte tänka mig ett bättre ställe att fråga än just här!!

• Lilja85

Åååååå!! Skrev ifrån vår pad hemma så alla styckindelningar förvann... Sorry

• jguz

2 timmar och 20 min till RUL.
    Har inte kunnat sova alls i natt :(

Tänk på mig vid 8:30....

Puss