• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Belliis

Haha jag köpte också Ikea sängen och monterade ihop den i helgen, köpte till och med en jätte gullig speldosa på Ikea och la i sängen :) så nu står den i vårt sovrum och jag blir lika rädd varje morgon när jag vaknar!! Så montera du ihop den!! Det tar ett tag att vänja sig :)

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-03-21 09:50:44 följande:
    Vet att i England är det samma sak. Och dagisen, när det blir dags, är inte så ofta ett alternativ heller. De kommunala dagisen är dåligt skötta så få vill ha sina barn där och de privata är SVINDYRA. Det kostar flera tusen i VECKAN. Därför lönar det sig ofta för familjer att mamman säger upp sig och blir hemmafru istället eller att man skaffar en nanny som många har. Det är klassfråga och genusfråga.

Tror få länder är så bortklenade som Sverige med ledighet och ekonomiskt stöd i olika situationer.
    Här beror det på vart du bor, hur många barn du har, hur mycket du tjänar och hur du betalar skatt... men det blir helt klart ruskigt mycket pengar. Man får någon slags ersättning men har inte rett ut hur det funkar än. Som lite trivia kan jag dock medela att för en riktig nanny ligger minimum lönen på 16,000kr per månad. Om man delar på en mellan två familjer blir det "bara" 8000 kr per månad. Vilket klipp!

Och, ja, du har helt rätt, Sommaren, det blir en klass och genusfråga. Slipper som tur är säga upp mig utan kommer att ha ett jobb att gå tillbaka till vilket känns jättebra.
  • 7eHimlen
    Belliis skrev 2012-03-21 09:55:42 följande:
    Haha jag köpte också Ikea sängen och monterade ihop den i helgen, köpte till och med en jätte gullig speldosa på Ikea och la i sängen :) så nu står den i vårt sovrum och jag blir lika rädd varje morgon när jag vaknar!! Så montera du ihop den!! Det tar ett tag att vänja sig :)

Hihi åh vad roligt! vad skönt att fler är som vi! :P Kan tänka mig hur det känns att vakna o se den :D O man måste ju inte bädda den än liksom, o även om man gör det så kommer man ju tvätta allt innan bebisen kommer :)  
  • Kampis
    Ellenbmt skrev 2012-03-20 21:32:47 följande:
    Härligt med bajsprat! :) jag har en nytt-fråga till alla som har ett eller fler barn. Har ni förlorat någon känsel i muffen efter era förlossningar? Detta har nu blivit min största skräck!! Klarade ju en förlossning, men nu då? Ska jag få behålla känseln? Fan så orolig man kan bli...

Absolut inte svaret du vill ha, men ja.... min dotter satta fast där nere länge inna hon kom ut och jag tror det är därför jag är helt sabbad. Har ca 1/3 av känseln kvar. Lika tajt som innan. bara att jag inte känner nåt :(

Det är dock väldigt ovanligt att man tppar känseln så du ska inte oroa dig för det tycker jag :)  
  • Ellenbmt

Kampis- stackare! Finns lusten ändå där? Sydde klitoris sist men har full känsel.. Känner att nu när jag är tjock, blek och flottig i håret, så tryter min lust, men är stressad att lixom knulla ikapp det jag kanske kommer sakna sen om jag blir sabbad där nere... :)

• FruFoxy

Ni som gjort rul på mamamia, har ni fått med er något papper om rul när ni gått? Kom på det nu att jag alltid fått det med de andra men fick inget nu. Går det elektroniskt numera eller?

• O Hanna O

Och om det downstairs...syddes mycket...gjorde ont som fn ett bra tag...men sexet är bättre nu än innan...kan ju ha att göra med att jag bytt partner också... känseln är som vanligt men det känns tajtare...i början gick det dock åt   massa olja!

• sowe81
    Ellenbmt skrev 2012-03-21 11:07:42 följande:
    Kampis- stackare! Finns lusten ändå där? Sydde klitoris sist men har full känsel.. Känner att nu när jag är tjock, blek och flottig i håret, så tryter min lust, men är stressad att lixom knulla ikapp det jag kanske kommer sakna sen om jag blir sabbad där nere... :)
    haha... kanske är så man ska tänka...
  • Kampis

Jag tycket lusten och känseln hänger ihop mycket, känns liksom som att det knappt är nån mening, mer som att man bara "ställer upp".

Jag har en liten förhoppning om att denna förlossning stimulerer nerverna där nere så att de kanske kan hitta rätt igen :)  

Svar på tråden Augustibebis 2012