• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Naimis: Grattis på födelsedagen!

Lycka till ni som ska på RUL idag, tänker på er!

Gadget: mitt sockervärde som jag skrev om igår var mätt i blod. Ang. glukosbelastningen har jag läst tips om att pressa citron i lösningen man ska dricka då är det lättare att få i sig. Tror att det rör sig om 2 dl men är inte säker, sen tror jag att du ska vila i 2 timmar innan de mäter av resultatet. Tror det kommer gå jättebra!

• Sommaren12

Grattis Naimis! :)

Fler som får sammandragningar vid orgasm?! Tycker det är så sjukt obehagligt så jag vill inte ens mysa till den punkten längre. :( dock har jag börjat drömma massa sexdrömmar sen jag blev gravid å ganska ofta får jag orgasm i sömnen å vaknar av världens sammandragning. Fy...

• LiJon

Grattis Naimis och lycka till RUL:arna!

Stövelkatten; åh, jag har kikat mycket på den vagnen på nätet men i grått. Fast den finns inte att provköra någonstans i närheten och det är ju ett måste känner jag... Har du provkört? Är den "gungig" i fjädringen?

Sommaren12: Har läst att det är helt normalt och hade nästan räknat med att få så själv men hittills har det gått bra, känner ingenting efteråt. Kanske att magen känns lite hårdare bara. Förstår att det är obehagligt även om det inte är farligt.     

Har haft en vilde i magen senaste dagarna och lyckades t. om filma en spark. Igår fick syrran och min bästa kompis en varsin spark för första gången, så häftigt!

Tänkte om någon vill, så får man GÄÄRNA flytta mig i BF-listan från den 11 aug till den 17 och lägga till flicka Har försökt men får det bara till en klumptext och fattar ej vad jag gör fel...   

• Angelica1991

jag vet inte hur sammandragningar känns, men jag får som mensvärk och inte så skönt vill jag på stå. jag har inte haft sex sen karl lämna mig iaf.

• belse

Hej... tänkte gå med här i tråden, hoppas att d går bra, e beräknad 2/8 och väntar mitt tredje barn...
    Idag ska jag ta mig en liten sväng till Ullared för o kolla utbudet på bebisgrejjer...

Har ni börjat köpa på er mkt grejer än??   

• belse

ok, ja jag fick hem spjälsängen igår o även en vagga/korg till första tiden..har fått en massa kläder från syster o svägerska så jag ska bara köpa det som bebisen ska ha när vi åker från bb tänkte jag..

Men det e ju så mkt som man inte tänker på... imorgon e det tio år sen min yngsta kom till världen så det e till att börja om från början igen.... 

• mammsen

Såg att fler nämnde sammandragningar så passar på att beklaga mig lite!

har sedan ca 1½ vecka haft lite sammandragningar sådär någon enstaka gång om dagen, men i förrgår hade jag säkert 10-15stycken och igår var det ännu fler och på em när jag gick ner till tvättstugan så kändes det inte bara som en sammandragning utan det var sådär så att jag fick stanna upp och ta ett djupt andetag innan den försvann igen, som en lätt värk abra, inte så jag behövde vika mig dubbel, utan bara så att jag aotomatiskt tog ett djupt andetag och inte hade lust att röra benen på 3-4sekunder.. Blev lite orolig men eftersom det inte kom några mer "onda" sammandragningar/förvärkar så släppte jag det,, är det någon mer som haft onda sammandragningar???

Inatt har jag drömt mardrömmar om för tidig förlossning och vaknat och känt lätta sammandragningar (bara 2 st) men vilket resulterat i att jag inte kunde somna om.. Jag hade alldrig sammandragningar förra graviditeten, första gången då var 2 dagar inann förlossning...

Ringde min BM idag som sa till mig att ta det lugnare, sitta eller ligga och läsa en bok/titta på tv mer och göra mindre hemma, bara slappa och ta det lungt,, blir det inte bättre av det eller om det eskalerar tyckte hon jag skulle söka akut :/ Jag har ju ganska mycket runt om mig och hon sa att det kan vara kroppen/livmoderns sätt att säga till mig att lugna ner mig och dra ner på tempot och att det finns en ökad missfallsrisk iomed täta sammandragningar.. Inte kul att höra :(

Så min sambo funderade på att binda fast mig i sängen när han åker till jobbet, och ställa ett stort glas vatten med sugrör till mig men sket i det,, dock förbjöd han mig att grejja för mycket hemma och jag såg lite oro i hans blick med.. Dock charmade han bort lite negativ oro när han sa "Jaha, då blir det inga barnbytardagar på lördag då" med ett stoooort elakt flin! Haha

Någon som har haft problem med för mycket sammandragningar eller har tips på hur man tar det lungt utan att bli utråkad? 

• mammsen
    belse skrev 2012-03-22 08:53:42 följande:
    Hej... tänkte gå med här i tråden, hoppas att d går bra, e beräknad 2/8 och väntar mitt tredje barn...
    Idag ska jag ta mig en liten sväng till Ullared för o kolla utbudet på bebisgrejjer...

Har ni börjat köpa på er mkt grejer än??   
    Är i vecka 18+3 (19) och har köpt en del nya kläder i strl 50/56 och 62 samt en ny vagn,, sedan har jag inte kommit så långt, ska kolla vad som finns på barnbytardagarna först tänkte där få tag på babysitter, hoppgunga, gåstol, babyskydd (om det finns något på max 3 år med kvitto) och massa kläder och dylikt, lika bra att passa på att köpa på sig sånt man inte behöver försen några månader med om man endå springer på snygga grejjer tioll en bra peng =)