• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Astro: Tack! Jag hade ätit frukost kl.6.30, två smörgåsar vid 9.30 och sen en banan kanske en timme innan besöket kl.12.

• Albasmamma

O Hanna O: Tack, då kanske jag inte behöver vara så orolig. Däremot så fick jag en väckarklocka, jag behöver ju faktiskt inte proppa i mig onyttigheter varje dag.

• Blomsterfröna

Banana81
    - jag väntar min 4:à och känner bara små små buffar, har känt mer med dom andra men oroar mig inte för de. Kan va så att man har moderkakan i framvägg

• FruFoxy

Naimis:
    Går du där även när du ska på dina vanliga kontroller? 

Stövelkatten:
    Fin vagn, vad är det för märke? 

• capy

Det här med moderskapsintyg... Får man det på första återbesöket hos BM? Jag var på inskrivning i v. 10 och nästa besök är inte förrän v. 25 (är i v. 21 nu). Hinner jag få allt i tid för att Försäkringskassan ska hinna göra sitt i så fall? Har ingen uppfattning alls om hur god tid man måste vara ute i.

• Tesdy

Jag undrar också det här med moderskapsintyget. Det är ju trots allt åtta år sen senast jag födde barn...

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • astro

Har hemskt ont i ena höften så fort jag bär något eller anstränger mig, t ex försöker gå "fort" (dvs inte i maskfart). Men sjukskrivning är inte mycket idé, jag är egenföretagare  och har redan dragit ner på jobbet så mycket det går. Företaget måste ju fortsätta fungera, maken sliter som ett honungsbi som det är ... vi är astrologer så att hitta en vikarie är inte att tänka på.
    Alltså är jag föräldraledig mesta tiden men det jobb jag gör det måste jag göra. Det kan inte hjälpas. Tur att det är ett stillasittande jobb åtminstone. Vet dock av erfarenhet att det snart kommer att börja göra ont att ha skrivpass, också. 

Albasmamma skrev 2012-03-21 14:18:02 följande:
    Astro: Tack! Jag hade ätit frukost kl.6.30, två smörgåsar vid 9.30 och sen en banan kanske en timme innan besöket kl.12.
    Då låter inte ditt blodsocker konstigt alls.

Tips: Om du petar bort kolhydraterna ur frukosten så får du en jämnare balans hela dagen sedan. Testa t ex tonfisksallad, avocado, makrill, kall kyckling, omelett till frukost. Eller bara kokta ägg och kanske lite fet osötad youghurt (typ turkisk).
    Piggare blir man också. 

Svar på tråden Augustibebis 2012