• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

då var jag i farten igen. jag har ångrat mitt vagnval gått från en trille combra 3 hjul till kronan duovagn 4 hjul =) och kan inte vara nöjdare :) i kostnadsfrågan ökade det 2000 kr ungefär men att min bebis ska ligga bra är prio 1 =)  

• 7eHimlen
    mammsen skrev 2012-03-21 21:54:24 följande:
    Jag såg iallafall Röda någonstanns och Turkosa på någon annan sida, kolla www.nelly.se eller www.laredute.se mins ej villken av dem,, kika in där om det finns! Men är som sagt inte helt 100%

Det fanns knallblå på Nelly, men dessvärre bara i minimala storlekar :S Men ni som har w26-w28 i vanliga fall o vill ha, gå in o kolla! :D
  • banana81

Jag har köpt en del kläder till mig själv på tradera, kolla där! Har köpt lite små pluttiga bebiskläder där med! Det är ju så roligt så det går inte att låta bli! Att det sen nästan inte kostar något alls gör ju bara saken ännu bättre! Vann en helt ny vit body med röda äpplen för 12 kr! Jättefin!
    I morse tyckte jag min mage växt hur mycket som helst bara sen igår! Det känns riktigt skönt och gör mig lite lugnare i min oro!

Stort lycka till till er som gör RUL idag! En vecka kvar till mitt..!

• Svipp

Jag känner mig också tråkig och ful. Men idag ska jag äntligen till frisören, tror att jag ska klippa mig riktigt kort. Behöver en förändring. Sen kanske jag tar mig en runda på stan och ser om jag kan hitta några färgglada plagg.

Denna oro är så jobbig! Jag är nu i vecka 18 (tredje barnet) och känner väldigt sällan något alls. För två dagar sen tyckte jag att det grävde runt lite, men jag är inte alls säker på att det var bebisen. Jag är så orolig och föreställer mig hur jag måste berätta för våra två barn att det inte blir någon lillasyster/lillebror. Det skulle nästan vara det värsta. Min fyraåring pratar med bebisen varje dag (lyfter på min tröja och pratar, sen stänger hon och säger att ni måste bebisen sova) och hittar på namn och längtar så mycket efter den.
    Jag vet att det är fler som inte känner något, men jag är ändå såååå orolig, kan knappt tänka på annat.

Ser att ni pratar om sammandragningar också. Jag har ganska mycket molvärk till och från, sen får jag sammandragningar nästan varje gång jag ställer mig upp från en stol eller går an och städar eller precis som i skriver får orgasm.  De gör inte ont. Däremot händer det att när jag ligger i sängen och hostar lite eller vänder på mig så gör det fruktansvärt ont i magen, vet inte vad det är. Det är alltså inte sammandragningar eller foglossning, utan något annat. Någon som känner igen det?

Lycka till alla som har rul idag!

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-03-22 09:37:13 följande:
    Jag ska till Topshop i London i helgen, där har de maaassa fint! var där med en kompis när hon var gravid. Lika snyggt som de vanliga kläderna. Ska köpa på mig en del, har knappt några linnen som går över magen. Bara tre bas liksom, trist. Men mammabyxorna på h&m tycker jag är bra!

Åh vad avis jag blir! Har de inte mammakläder på Topshop här i Sverige? Långa linnen köper jag på Gina Tricot, äslkar dem o har säkert ett i varje färg. De funkar än så länge iaf, möjligtvis att de blir för tighta i slutet av graviditeten. 
    Mammabyxorna på HM är jättebra, bara det att jag vill ha färg! :P
    Ha så kul i London!   
  • Xericax

Jag tror att jag hittills har lyckats dölja min mage ganska bra då jag varit till kontoret. Ingen har i allafall kommenterat något ännu (min chef och min närmaste kollega har jag berättat åt) men den enda tjejen där som själv har barn tittade lite extra på min mage igår, kanske jag bara inbillade mig eller så känner hon kanske igen H&M mammabyxor Flört. Nu ska jag inte till kontoret på två veckor, utan ska jobba hemifrån, ha lite vintersemester och på en jobbresa. Så nästa gång de ser mig är jag i v. 20 tänkte jag skulle strunta i att försöka dölja magen då så ser jag vem som först vågar kommentera något Skrattande

• Svipp
    Blomsterfröna skrev 2012-03-22 10:28:25 följande:
    UL gick bra. Blir en liten lillasyster :)
    Så kul! Grattis!
    Xericax skrev 2012-03-22 10:21:35 följande:
    Jag tror att jag hittills har lyckats dölja min mage ganska bra då jag varit till kontoret. Ingen har i allafall kommenterat något ännu (min chef och min närmaste kollega har jag berättat åt) men den enda tjejen där som själv har barn tittade lite extra på min mage igår, kanske jag bara inbillade mig eller så känner hon kanske igen H&M mammabyxor Flört. Nu ska jag inte till kontoret på två veckor, utan ska jobba hemifrån, ha lite vintersemester och på en jobbresa. Så nästa gång de ser mig är jag i v. 20 tänkte jag skulle strunta i att försöka dölja magen då så ser jag vem som först vågar kommentera något Skrattande
    Spännande att ff vara hemlig! Jag klarar inte riktigt av att undra om alla undrar om jag är gravid men ingen vågar säga något, så jag har skrivit det på facebook nu. Då är det ju verkligen ingen hemlighet längre.
  • fru Elle

Grattis på födelsedagen Naimis. Vad härligt att höra om alla som har varit iväg på RUL och att allt ser fint ut med bebisarna. Hoppas att allt ser bra ut på RUL ni som ska iväg på det idag!

Vi tog ju reda på kön, mycket för att förbereda vår fyraåring på om det blev en lillebror eller lillasyster. Hon har nämligen pratat om en lillasyster redan innan vi hade bestämt oss för att vi ville ha ett tredje barn. Det blev en liten lillebror denna gången. Försökte sälja in hur roligt det skulle bli med en lillebror till. Hon köpte inte riktigt detta "jag vill inte ha en pojke, jag vill inte ha en till lillebror". Första dagen så gick vi och köpte med oss något gott att fika med för "att fira lillebror". Efter det så ville hon se UL-bilderna och filmerna på lillebror. Hon verkar se fram mot en lillebror lite mer nu, igårkväll så frågade hon när lillebror kommer och saker om honom. Vilken snuttefilt vi skulle köpa, hon ville vara med och välja. Sen pratade vi om namn, frågade om hon visste något fint namn som lillebror skulle få. Kändes så härligt att hon börjar se fram emot detta.

För mig så spelade det ingen roll om det blev en lillebror eller lillasyster. Är egentligen bara en sak som jag tycker är lite tråkigt, hade varit härligt att få en tjej så vi fick användning för hennes fina kläder igen. Lillebror har fått ärva mycket men inte klänningarna och kjolarna. Var tydligen fler som tyckte vi hade mycket fina kläder, för det var två vänner till mig som efter att de hade gratulerat till sonen sa "om du vill sälja av lite tjejkläder så är det bara att säga till" ! Dottern har många helt underbara klänningar, en favorit är nog en jeansklänning från Levis, sen har hon mycket fina klänningar från pop och Zara.  

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012