• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller
    Ellenbmt skrev 2012-03-22 12:30:53 följande:
    Så spännande att se sen vilka av oss som får i juli resp sep osv :)
    Jag har en stark kännsla av att jag får den 6/9..Vet inte vad jag har fått det datumet ifrån men det har fastnat i mitt huvud

Är beräknad till 24/8 och hoppas att jag slipper gå över tiden..Jag får väl gå i trappor/promenader så det sätter i gång ;)
  • fru Elle

Jgus grattis till dottern . När vi väntade vårt första barn så gjorde vi ett köns-UL och har för mig att det såg ut som tre streck.

• Mrs L
    7eHimlen skrev 2012-03-22 11:19:11 följande:
    Välkommen & grattis!! :D Har ni varit på RUL redan då, o vet ni vad det blir? Eller ni kanske sparar överraskningen till förlossningen? :)
    Vi har redan varit på RUL, nej vi tog inte reda på vad det blir vi vill vänta tills förlossningen.:)
  • DetGodaLivet
    jguz skrev 2012-03-22 12:31:54 följande:
    Jag hade bf 19/8 innan mitt ul idag. Men har inte skrivit in mig på bf listan för jag sitter sällan vid en dator.

På ultraljudet idag blev jag flyttad en dag från 19 till den 20/8.

Hon kollade igenom hela bebis och när hon mätte lårbenet såg jag tre streck mellan benen, en snopp sa jag. Hon sa -jasså, jaha... Men vi tittar mer noga där sen först ska vi mäta lite och kolla hjärta och njurar.

Vi har ju tre söner redan. Min man har en son sedan tidigare så han har fyra söner.

Låg och tänkte att jaha, det blev en till pojke :)

Sen gick hon tillbaka till de nedre regionerna och sa att jag vet inte hur du såg en snopp, men jag ser bara blygdläppar här och så visade hon :)

Oj va GLAD JAG BLEV... Låg och grät... Såg inget på skärmen så det är tur att vi fick allt inspelat på dvd. :)

Tänk jag ska få en dotter!!!!!!
    Haha..sådär glad blev jag också över vårt "flickbesked" då även vi har tre pojkar sedan tidigare. Känns fortfarande lite overkligt med en tös.

STORT GRATTIS!
  • astro
    Xericax skrev 2012-03-22 11:56:07 följande:
    Tack för länken! Här i Finland tror jag de är ännu mera förtjust i glukosbelastningen, det var någon som sa att det är rutin för alla som är över 28 år. Jag är 27 men fyller 28 sedan i december, så det var ju nära att jag hade behövt göra det hur som helst. Det är inget som jag ser fram emot men det är väl bara att genomlida, då jag kollade på länken så passar ju alla symtom in på mig "onormalt törstbehov, täta urinträngningar, matthet eller viktminskning" så jag antar att det är bra att få det kollat.
    Ojdå, ja det låter kanske säkrast.

Jag blev erbjuden glukosbelastning men tackade nej. Jag äter ju redan LCHF (vilket är striktare än den kolhydratsnåla kost man blir rekommenderad vid hotande graviditetsdiabetes) och dessutom kollar jag mitt blodsocker hemma regelbundet.

Men den gången jag hade diabetes hade jag mått bättre av en diagnos. Istället var det en läkare som (per telefon till min BM) sa att svullnaden, törsten etc skulle försvinna om jag drack juice. Det gjorde jag - och blev sämre. Såg ut som Michelingubben! Ny telefonkonsultation, drick mer juice sa doktorn. Dum som jag var så gjorde jag det.

Får vara glad att det gick bra för både mig och barnet. Har blivit betydligt mer skeptisk mot läkare sedan den här upplevelsen. 
  • cupcakekiller

Längtar som en tok efter mitt andra rul som är den 4/4..Håller på att gå under av nyfikenhet, vill veta vem som bor där inne :)
    Tror att det är en flicka iallafall!

• tramsfian

Hej,

Brukar vara inne här och läsa men har inte skrivit något förrän nu. Jag har också BF i augusti, är i v. 18+ och känner mig inte gravid, känner inte alls av bebis i magen... är det vanligt? Verkar som så många känner något iaf. Har RUL nästa vecka, längtar till dess men är samtidigt livrädd för att något ska vara fel.

• Kampis

Så hade jag med första, inga som helst symtom och ingen mage alls,  första tecknet (förutom + då) var när jag såg bebis på rul i v 19 :)

• tramsfian

Okej :) Jag har haft ett hemsk illamående och kräkningar ett par månader men sedan det blev bättre så ingenting... såg bebis på KUB och då såg allt bra ut men det känns lite frustrerande att inte känna något och då kommer alla orostankar, är väl för att RUL närmar sig också kanske. Mage lär nog dröja på mig eftersom jag är lite större...