• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo
    capy skrev 2012-03-22 16:44:39 följande:
    Sitter och är så irriterad. Minns att jag för nån månad sedan surfade runt bland olika sidor med barnkläder och stötte på nån typ av body/sparkdräkt som kunde anpassas allteftersom bebis växer (hade långa muddar bland annat har jag för mig). Retromönstrade och jättefina. Nu kan jag dock inte för mitt liv komma på var jag hittat dem eller vad märket hette.

Nån som känner igen? 
    jag har en pyjamas från pop med långa muddar som barnet kan växa i...
  • NiniMe

Ohh jag måste bara arga av mig lite... Min systerdotter fick reda på att hon var gravid några veckor efter mig, nu har vi båda varit på RUL och ja där fick vi samma bf... Jättekul verkligen, men jag PALLAR inte med att hon hela tiden ska ha det som jag har det... NU tänker jag gravidmående... När jag mått illa så har hon mått SÅ mycket mer illa och så mycket längre, så fort jag sa att jag kände lillan sparka så gjorde hon det också, givetvis några timmar senare efter hon hade sett att jag skrivit de på fb..
    Jag och nu har jag fått en jobbig foglossning, ett resultat från två tidigare täta graviditeter och mjuka leder, jag svär på gud att jag önskar INGEN denna pina jag har just nu... Idag skrev jag på fb till min mamma att jag hade varit hos bm och fått en läkartid för ev sjukskrivning, DÅ tar det ett par timmar så skriver hon på sin fb hur oooont hon har och hon ska bli sjukskriven för detta.. Alltså jag vet att det är löjligt av mig att reagera såhär men hon är så jävla centrumkåt så det finns knappt och gud nåde den som får sympati för ngt för då jävlar har hon det värre.... iiiiiiihh jag blir IRRITERAD..

• Randiga Rut

Så grymt nervös inför rul imorgon!! Hoppas att allt känns lite verkligare efter imorgon, har fortfarande så svårt att tro på att jag gravid!

• 14mars

Idag gick beställningen på barnvagnen iväg, kunde inte hålla mig längre ;D

• Hejåhå

Jag börjar tänka om lite med att ta reda på könet. De senaste veckorna har jag känt mig lite opeppad och nere att föda barn igen. Delvis hänger det ihop med att dottern har haft den ena sjukdomen efter den andra med kass sömn som följd nu senaste månaden. Jag tänker hur fasen jag ska orka med två småbarn. Veckorna går så fasligt fort och till skillnad mot förra graviditeten har jag ingen koll på någonting. Vet knappt vilken vecka jag är i och orkar inte ta tag i varken boande eller vagnköp.

Om jag vet vad det blir kanske jag redan nu kan knyta an till bebisen på ett annat sätt i magen.

• Mrs L
    14mars skrev 2012-03-22 20:50:42 följande:
    Idag gick beställningen på barnvagnen iväg, kunde inte hålla mig längre ;D
    Vad blev det för vagn då?
    Vi beställde våran vagn i Tisdags
  • Sommaren12

Ninime: haha! Kände med en sån, skitstörigt. Men men...

Hejåhå: jobbigt att känna så. :( jag har ju ingen aning eftersom detta är första barnet men kan ändå tänka mig det lite. Jag tänkte inte kolla könet för jag ville behålla spänningen liksom men nu när jag ändrade mig och vet att det är en tös så är det faktiskt mer spännande så kanske det hjälper lite. Men hoppas du inte känner dåligt samvete eller så, de känslorna är nog väldigt vanliga och helt normala. Jag känner mig inte deppig eller opepp men är ändå förvånad över min föga lust att titta på barnkläder å sånt. Vagn känns bara som nödvändigt ont. Tror jag tittade på barnkläder mer när jag INTE var gravid än nu haha. Ibland blir jag sugen men sen gör jag det ändå inte. Lustigt. Få inte panik eller lägg för mycket vikt i de känslorna för då gör du det nog jobbigare än vad det är.