• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Hejohå- känner exakt som dig. Grinar ofta för det för mig så ledsen att varken jag eller sambon verkar hinna med att vara glada över ett till liv. Dessutom är jag så jävla orolig att min dotter, mitt allt, ska bli satt i klämm!! Nu grinar jag visst igen...

• DetGodaLivet

Fast stressen att vi inte hinner tänka på / förbereda oss mentalt för bebisen käner jag igen. Jag jobbar heltid den här terminen för att f högre SGI och med tre barn och deras aktiviteter osv så känns det inte som man hinner leva liksom. Dessutom är sambon mycket på kurser nu pga sitt jobb, den här veckan har han varit bortrest hela veckan. Är så trött nu idag att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Men jag oroar mig inte så mycket för det ur ett framtidsperspektiv, tänker att det går över när jag slutar jobba. Bara 3 månader kvar nu!  

• Sommaren12

Om nån är nattuggla behöver jag lite pepp nu. Har så in i helvetes ont i magen! Kan varken stå sitta eller ligga utan att jag kvider. Och ovanpå det har jag packat resväska. Bebis har sparkat hela dagen men inte nu. Började med att det gjorde ont mer runt om än i själva magen men nu gör det så fruktansvärt ont så att jag inte ens kan lokalisera var smärtan kommer ifrån längre. Pepp tack! Blir orolig... :(

• Lilja85

Sommaren12: TACK GODE GUD (!!!) att det är någon mer som har det så! Missförstå mig rätt, inte skönt att någon har ont, men jag har själv varit mkt orolig under hela dagen för denna konstiga oplacerbara buksmärta... Så jag tänker att om någon mer har samma bekymmer e det ingen fara?!
     Har hållt på sedan sju i morse. Till å från har det gjort mega-ap-ont å det flyttar liksom runt.

Ingen aning dock vad det är. någon annan som vet?  

• astro

Buksmärtor kan förstås vara lite olika saker.
    T ex kan plötslig, huggande smärta vara ligament som släpper. Det är helt ofarligt men gör ont som f-n.
    Vanliga gaser, om man tex ätit vetebröd, rå lök eller bönor, kan göra riktigt ont när man är gravid. Särskilt om man är lite trög i magen också. Att ligga på mage en stund kan vara till viss hjälp. Men mest fungerar det nog om man drar ner på mat som ger gaser. 
    Sedan kan de första sammandragningarna vara helt hysteriskt jobbiga, särskilt om kan är gravid för första gången. Det brukar jämna ut sig efter ett tag.

Vanligen behöver man inte oroa sig om inte något av följande händer:
    Kraftig huvudvärk
    Feber, särskilt sådan som dyker upp hastigt
    Yrsel eller balansrubbningar
    Ryggvärk som molar ordentligt
    Kräkningar 

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 00:27:47 följande:
    Om nån är nattuggla behöver jag lite pepp nu. Har så in i helvetes ont i magen! Kan varken stå sitta eller ligga utan att jag kvider. Och ovanpå det har jag packat resväska. Bebis har sparkat hela dagen men inte nu. Började med att det gjorde ont mer runt om än i själva magen men nu gör det så fruktansvärt ont så att jag inte ens kan lokalisera var smärtan kommer ifrån längre. Pepp tack! Blir orolig... :(
    Har du skött magen som du ska? Inte gaser? Man KAN få jävla ont i magen av det, hade jag varit du så hade jag nog åkt in får o kolla upp det eller iallafall ringa din bm för att be henne om råd annars..
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 00:27:47 följande:
    Och ang att bebisen sparkat hela dagen är det inte omöjligt att lilla bebis sover nu Glad
  • Hejåhå

Tack! Det känns lite bättre nu. Har pratat m sambon också och han var otroligt stöttande. Det känns skönt att erkänna det för honom. Har inte bestämt mig hur vi gör på RUL om en vecka, men det lutar nog åt att vi tar reda på det.

• DetGodaLivet

Jag har on under höger revbensbåde jag, har läst mg tll att det kan vara gallbesvär som visst är vanligt under graviditeten. Men det ´kunde vara några andra saker med. Finns uppenbarligen hundra konstga grejjer i magen man kan drabbas av som gravid.