• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Naimisen, ingen vagn jag väljer när det är snö eller ska köra i skogen, den kräver lite jämnare underlag. Vi använder inte den så mycket. Hade den mycket i våras och i somras till sonen när jag bara skulle köra honom.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Lacey

Naimisen: Jättemånga som tycker den är ful, jag har bara fastnat för den!

Fast jag har ju precis börjat kolla och det känns som en jungel!

• Stövelkatten
    Lacey skrev 2011-12-09 20:25:35 följande:
    Jag hoppar in här med om det är ok? Plussade förra torsdagen på BIM-4.
    Är nu i vecka 5.
    Första barnet för mig och maken.
    Beräknad BF 14 augusti.

Fått tid hos Mama Mia Söder den 29:e.
    Mår rätt illa, framförallt idag. Varit lite motigt att äta.
    Är väldigt yr och trött.
    Skoj, jag ska också gå på MamaMia Söder, vilken barnmorska fick ni?

ang. sjal... jag älskar sjalar! Syr egna till alla som vill ha, nu är det svägerska med familj som blivit frälsta. :)
  • oxle bo

mästerkattenistövlar: har du bild på någon sjal? jag är intresserad när det blir aktuellt :)

• Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-12-09 21:48:58 följande:
    mästerkattenistövlar: har du bild på någon sjal? jag är intresserad när det blir aktuellt :)
    Hm... nä. Det har jag faktiskt inte. Eller jag har en på min första långsjal som var rätt otymplig och ful. :D Men jag har en svart trikot-sjal på G, kan visa bild så snart den är klar! :) Jag tror trikotsjalar är bäst för små gryn. Svägerskan älskar sin, men köpte en ny i butik eftersom hennes man inte gillade färgen på den jag sytt. Den svarta var då tänkt till dem (svart med regnbågsfärgad söm) men nu tänker jag behålla den! Moahahah! Hur som, de har en liten bondgård och hon tyckte det var så himla bra att ha grynet, som är ett barn som vill bäras, så nära och samtidigt ha händerna fria att ta hand om alla djuren.
  • Naimisen

Lacy- De är tur att alla gillar olika ;)

Natlup- Har inte vart där än. 27/12 blir första besöket. Men alla ja känner som gått där är nöjda. Ska du gå där?

• Zandiii
    Lacey skrev 2011-12-09 20:25:35 följande:
    Jag hoppar in här med om det är ok? Plussade förra torsdagen på BIM-4.
    Är nu i vecka 5.
    Första barnet för mig och maken.
    Beräknad BF 14 augusti.

Fått tid hos Mama Mia Söder den 29:e.
    Mår rätt illa, framförallt idag. Varit lite motigt att äta.
    Är väldigt yr och trött.
    Oh vad roligt, jag fick också BF 14 augusti. Första barnet här med. Hur mår du? Jag mår så himla bra att jag börjar undra om det är något.... lite överkänslig ibland, lite extra hunger kanske... och lite spänningar i magen... men är det allt? Hur mår du?
  • Stövelkatten

Va otroligt många vi är i augusti redan! Kul. :)

Jag kollade min fertilitets app nyss, enligt den så blev det fullträff när vi INTE hade sex i närheten av ägglossning. Haha!

• natlup
    Naimisen skrev 2011-12-09 21:59:29 följande:
    Lacy- De är tur att alla gillar olika ;)

Natlup- Har inte vart där än. 27/12 blir första besöket. Men alla ja känner som gått där är nöjda. Ska du gå där?
    Jag har oxå tid en 27 kl 9.00
Svar på tråden Augustibebis 2012