• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lacey

Jag hoppar in här med om det är ok? Plussade förra torsdagen på BIM-4.
    Är nu i vecka 5.
    Första barnet för mig och maken.
    Beräknad BF 14 augusti.

Fått tid hos Mama Mia Söder den 29:e.
    Mår rätt illa, framförallt idag. Varit lite motigt att äta.
    Är väldigt yr och trött.

• Lacey

Och nu ska jag beta av alla sidor ni hunnit skriva!

• Ari Gold
    jordgubbsylt skrev 2011-12-09 20:06:51 följande:
    Jag vill också ha en riktigt snygg retrovagn :)

Tänkte inte ha någon syskonvagn. Ståbräda till stora barnet och sjal till lilla om stora behöver åka vagn.

Ja sjal och sele ska jag också ha. Kanske någon begagnad bruksvagn med bra fjädring för landsvägspromenader också, utöver en snyggretro om jag kan hitta det till vettigt pris. Shoppingvagn med snurrhjul behöver jag definitivt inte. I den mån jag går i affärer föredrar jag sele för rörelsefriheten. Men jag är liksom inte köpcentrumtypen över huvud taget. Mer loppistypen.
  • Naimisen

Ari- Sjal och sele är guldvärt. Har både och hemma. Underbart när man vill ha händerna fria.

• fru Elle

Tur att det finns så många olika vagnar för alla har verkligen olika önskemål och krav. Tyckte själv det var en djungel när vi skulle välja vagn, och när vi besökte babyaffärer blev jag inte mycket klokare. Lite skillnad att köra omkring i en barnvagnsaffär mot den miljön man kommer använda den. Kommer ihåg att jag och min man försökte kolla hur olika vagnar fungerade i olika miljöer, trottoarkanter, kullersten, hur den fungerde att köra i snö mm. Till slut så bestämde vi oss för en UJ och vi har varit nöjda. Men det är klart det finns nackdelar med den med. Men angående att ha en sån vagn i skogen så har den varit med oss flera gånger i skogen. Nu i sommar/höst har den tex varit med oss när vi har plockat svamp på skogsvägar och stigar. Där det är svårare att ta sig fram så kör vi den på de två bakhjulen.

De nackdelarna som jag ser med den vagnen är att den blir väldigt lång när man fäller ihop den, tar enorm plats i bilen. Man kan inte heller ha barnet mot sig när man byter till sittdelen.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Ari Gold

Att kunna ha barnet vänt mot sig är ett 100%igt krav för mig. Till ett äldre barn skulle jag kunna ha en UJ däremot, de är OK i terräng.

Olika vagnar passar olika behöv men jag har nog en ganska klar bild av de olika modeller som finns på marknaden och vad som passar vår faljs behov.. Har ägt flera hundra vagnar under åren då jag periodvis köpt/renoverat/sålt som extraknäck bla. för att kunna förlänga föräldraledigheten senast jag var hemma. 

• Naimisen

Elle- Älskar min mountain buggy swift. Den blir ju inte lika lång som UJn. Men den funkar på alla underlag.
    Köpte inte den förän sonen var 1, så då kändes de ok att ha honom framåt.
    Den känns inte alls lika ranglig som bugaboo cam.

• Lacey

Hoppar in lite på vagnssnackandet. Inte hunnit läsa igenom alla många inlägg ännu, så vet inte om någon redan frågat. Någon som har någon åsikt eller har/har testat Stokke Xplory. Hört både ris och ros om den, men jag tycker den är så snygg!

• fru Elle

Vi bestämde oss för att köpa en vagn som vi kunde ha barnet mot oss om det inte fungerade, för det var något som vi inte gillade med vagnen. Med dottern behövdes det inte, men till sonen köpte vi en bugaboo bee som man kan vända sitsen på. Den är även liten så den är perfekt att ha med på bilresan när man ska ha med mycket packning.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Naimisen

Lacy- Jag kan väl inte påstå att jag tycker den är jätte fin. Men jag har hört att den är bra, och de jag gillar med den är att man kan höja och sänka sitsen på den, så kan kan ha barnet högt upp, måste vara skonsamt för ryggen med.

Elle- Är sugen på en bee med. Har funderat på den som singelvagn om jag köper någon UJ, men den funkar Inge vidare på vintern va?

Svar på tråden Augustibebis 2012