• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Bullen- Vi var tvärtom sist, jag ville kolla men inte mannen. Han fick sin vilja igenom den gången, för då visste jag att ja skulle få bestämma denna gång, så vi ska kolla.

• Naimisen

Elle- Är ni nöjda med duon? Jag har 3 vagnar de står mellan och den är en av dom..men den känns gigantisk.

• Strossel

Naimisen- det har med att göra att en del väljer att göra abort om man får reda på "fel" kön

• Naimisen

Vippan- Så om man skulle göra rul i v 20 och fråga, skulle dom tvärvägra att berätta?
    Då får man väl inte ens göra abort.
    Där vi gjorde rul stod de att könsbestämmning inte ingick, men dom berättar ändå om man vill veta.

• oxle bo

fy vad jag mår illa nu, försökte äta en clmentin fick i mig en halv.. gubben som kommer med pizza sen..

angående vagn, så hade vi en UJ duo men sålde den för typ 4 mån sen, gubben tjata.. det här barnet är ju inte planerat men mer än välkommet jag har alltid sakt att jag vill ha3.
    jag var inne på en phil en thed, men funderar på en stor så man kan ha dom mot mig,, måste kunna ha ståbräda också då dotter bara är 3 1/5 när den kommer. vi har hund så måste ut o gå jämt

• Strossel

Ja vi gjorde ul ett par gånger vid förra graviditeten och de vägrade varje gång. Det var så vi fick det förklarat för oss.

• Naimisen

Nyköpings- Inlägget försvann. Tycket PT är snygga, men jag gillar inte riktigt iden med att ha ett barn så långt ner, och inte heller hur den fungerar när man hat en lift till bebis. Samtidigt är dom ju super smidiga

• Naimisen

Vippan- Okej tråkigt. Men de finns möjlighet att kolla privat eller hur? Hur mkt kostar de där ni bor?

• fru Elle

Vi är nöjda med vagnen (UJ Duo), men när jag bara har med mig sonen så väljer jag en singelvagn. Har en UJ single från 2008 och den är ganska bred den med (68 cm har jag för mig) så det är inte så stor skillnad mot duons 74 cm. Men nu i höst så kom det en smalare duovagn från UJ, har dock inte sett den i butik. Tycker det har kommit många nya modeller den senaste tiden. Bugaboo (Bugaboo Donkey) har kommit med en  dubbelvagn som man kan ha barnet mot sig även när man byter till sittdel, det går ju inte i UJs modeller. 

Molly 2008 och Harry 2010
Svar på tråden Augustibebis 2012