• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-09 15:57:32 följande:
    Bullen- Vi var tvärtom sist, jag ville kolla men inte mannen. Han fick sin vilja igenom den gången, för då visste jag att ja skulle få bestämma denna gång, så vi ska kolla.
    Så MamaMia är generellt okej med att berätta kön om de ser det? Spännande... Jag vill nog gärna veta, för att kunna föreställa mig det hela bättre.

ang. vagn... Jag har en väldigt het önskan om en Bugaboo Cam. Dräggel! Den verkar passa perfekt. Det den har som andra liknande har saknat är sväng/fäll-bara handtaget, så att man snabbt kan byta håll.
  • AnnaSv

Vi skulle inte kunna ha svängbarahjul då vi är i skogen mycket och går på små stigar och grusvägar. Måste vara en rejäl vagn med stora fasta hjul.. Dock så är det helt underbart med svängbarahjul i stan på asfalt! Så det hade jag mer än gärna haft då men nu är vi ju i princip aldrig i stan så vi får anpassa oss efter det :p

• anneh

Naimisen: Har kollat lite på dom, men kom fram till att jag behöver en rejäl vagn man kan gå på grusvägar och lite "offroad" med. Annara verkar ju dom hur bra som helst, smidiga stadsvagnar!

• Strossel

Jag behöver med en ny vagn, 1an kommer ju bara vara 1 1/2 år då. Nu har vi en EL citycross och den är vi jättenöjd med! Har alla syskonvagnar små hjul? För det vill vi inte ha?! Fasta och stora

• Jloow

Det var någon som frågade om MF tidigare. Vi hade ett i påskas och försökt konstant sen dess. Vi blev jätte chockade när det blev MF (v11+3) och det tog tid o smälta. Och att det tatt så lång tid tills nu. Men jag förstår din oro för den är nog lika stor här.. :/

Jag kan får lite (läs mycket) ångest över hur det ska bli med två troll i familjen. Hur räcker man till??? Det kommer vara 2 år och 9 månader mellan dom.

Namn har vi mer eller mindre redan klart
    För oss.. ;)

• oxle bo

jag vill ha äpple!! har typ 3kg godis  skåpet men nej, äpple äpple.. :(

• Ari Gold

Jag behöver en GAMMAL vagn jag! Helst 70-tal. 

Tyvärr har jag inte sparat den fina kärran från -69 som jag hade till senaste grynet, men det är ju kul att variera sig.

• jordgubbsylt
    Ari Gold skrev 2011-12-09 19:53:38 följande:
    Jag behöver en GAMMAL vagn jag! Helst 70-tal. 

Tyvärr har jag inte sparat den fina kärran från -69 som jag hade till senaste grynet, men det är ju kul att variera sig.
    Jag vill också ha en riktigt snygg retrovagn :)

Tänkte inte ha någon syskonvagn. Ståbräda till stora barnet och sjal till lilla om stora behöver åka vagn.
  • Naimisen

Mästerkatten- Gick inte på mama Mia sist, men nästan alla vänner går eller har gått där och där får man veta om dom kan se.
    Buggan var min första vagn, var supernöjd ända till vintern.
    Jag är glad att donkeyn har större luftfyllda hjul.

Anneh- De förstår jag. Här är de ju mest asfalt. Hade Urban jungle haft en vagn man kan vända mot sig hade jag rekomenderat en sådan för dom är kanon både i stan och offroad.

Vippan- Tror bara att de är teutonias som har små hjul, de andra syskonvagnarna har stora. UJs duet har medelstora iofs.

• Naimisen

Jloow- Har kanske inte jätte mkt, men känner oro över sonen som kommer vara 2 år och 5 månader när bebis kommer. Hur räcker man till?

Svar på tråden Augustibebis 2012