Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

FruKå skrev 2012-08-04 20:11:25 följande:
    Sommaren12; Vill också ha en korg! Säkert smidigt o ha o flytta runt! Sja kuka på lekmer
    kuka på du! Tyst Usch, min dåliga humor.... Om du skulle få för dig att beställa en där så finns det rabattkod som ger 15%, just so you know... Skulle beställt från England först men frakten var så sablars dyr! 90 pund på ett ställe och 40 pund på ett annat bara för frakten!! VIlket slutade med att det blir lika dyrt som i Sverige ändå... Kiddicare har nog billigare men leveranstiden för ställningen var för lång, då hinner bebben redan ha kommit. Man får tänka på att de nog bara går att använda 3-5 månader kanske. 
    Om du bor i sthlm ser jag att det kommer in en del på blocket då och då också. :)
  • Sommaren12
    Challelotten skrev 2012-08-04 22:03:59 följande:
    Jag tog en binda på mig när mitt vatten gick med dottern och det var inte lite vatten, men bytte innan jag åkte in och det fick man inte göra ;0) Litet tips.
    Va? Vad menar du nu? Om vattnet går, får jag inte byta binda då? Missar jag nåt här...?
  • Sommaren12
    Issan8 skrev 2012-08-04 23:59:51 följande:
    Sommaren hur kommer det sig att du så gärna vill ha en moseskorg? Är bara nyfiken alltså. Jag blev erbjuden att låna en jättefin av en engelsk tjej här men eftersom vi har både spjälsängen och vagnen tänkte jag att en tredje sovplats inte behövdes. Korgarna är väldigt fina å mysiga, så förstår om du vill ha en för den sakens skull :) 
    Bor i lägenhet utan hiss så vagnen går bort för den får stå i förråd i källaren. Vi har för trångt på sidorna om vår säng så vi kan inte ha spjälsängen bredvid oss utan den stor nere i ett hörn i sovrummet. Hade kunnat ha den vid fotänden iofs men det kändes som det inte gör nån skillnad mot var den står nu. 
    Därför letade jag efter något mindre att ha precis bredvid mig så man bara kan sträcka ut en hand och bara lätt kolla hur hon mår och så. Ja du vet, närheten liksom.
    Mamma bor i England och jag har sett de där korgarna överallt när jag varit där och tycker de är så fina! Vet att de inte håller speciellt länge för bebis växer ur dom snabbt, men tycker det ska bli skönt första tiden att ha henne så nära. Och så kan man ju bära runt korgen i lägenheten också. Funderade på vagga också, men nu blev det en sån här. Inte världens nödvändigaste pryl direkt men jag blev sådär helt obsessed och kunde inte släppa tanken på en. :)
  • Sommaren12
    Millas skrev 2012-08-05 00:15:05 följande:
    Sommaren12: dom vill kunna testa och se att det är vattnet som gått därför vill de att man har en binda med vatten i. Själv var jag tvungen att byta både kläder och binda flera gånger sist eftersom det fullkomligt forsade i omgångar.
    Men man kan ju inte låta det forsa längs benen heller tänker jag. När en binda är förbrukad måste man ju byta, vad ska man annars göra liksom? Och om det kommer så mycket så måste det ju va vatten, det behöver de väl inte checka? Okej om det bara sipprar liiite som för en del och man är osäker...
  • Sommaren12

FruKå: här sticker det också ut fötter hela dagarna. Kan nästan ta tag i dom! Blir som en riktigt spetsig kon på vänster sida. Men det är ok, värre när hon trycker knäna eller nåt mot revbenen hela tiden.

Sjukt mycket sd idag, några småonda. Snälla kom nu...

• Sommaren12

7eH och Anneh: Jag har med skrivit om mitt brev. Fick ett sånt där fylla-i-papper från FL och kände mej så låst till frågorna så fick inte riktigt fram vad jag ville. Nu skrotade jag det och skrev ett eget. Tror de kommer bli lite kinkiga för när vi var på sjukhusets information ville de väldigt gärna att man skulle använda just deras... Men det där pappret är i slutänden för MIN skull och inte deras så nu skiter jag i det. ;) Kan dela med mig av vad jag skrivit, fick liiite inspiration från andras här i tråden bl a hummingbirds.
    ----
    Födelseplan 

Jag ser fram emot förlossningen och känner mest en positiv känsla eftersom jag trots smärtan kommer få träffa vårt efterlängtade barn snart. Jag tycker upplevelsen att föda känns intressant och spännande och jag ser fram emot utmaningen.

Jag är livrädd för att spricka mycket och vill att ni gör allt för att motverka det samt vägleder mig i ställningar som ev. förebygger detta bättre.

Jag vill vara så aktiv som möjligt, blir gärna påmind om att försöka gå runt och röra på mig, använda pilatesboll, hålla mig upprätt etc.

Jag hart ett stort kontrollbehov och vill veta vad som händer under hela förlossningen. Hellre för mycket information än för lite. Ge gärna pappan information som jag inte lyckas ta till mig.

Om inte något är akut med bebisen när den kommit vill vi ha sen avnavling. För oss innebär detta att navelsträngen får pulsera klart innan avnavlingen sker.

Jag får ej amma och känner mig lite bortkommen vad gäller flaskmatning. Därför vill vi gärna ha mer information och hjälp om hur det fungerar.

Smärtlindring:

Jag tycker mycket om att bada och vill gärna få chans att göra det ifall det är möjligt. Jag har också en positiv erfarenhet av akupunktur och kan tänka mig att prova detta.

Jag vill annars försöka klara mig med lustgas och profylax. Jag har övat lite på profylax hemma men ser gärna att någon hjälper mig ifall jag tappar bort mig.

Jag är inte positiv till annan stark smärtlindring, tycker de verkar ha läskiga bieffekter. Dock vill jag veta när "sista chansen" är kommen för EDA så jag har chansen att ångra mig.

Hjälp och coacha mig hellre att tro på mig själv och min förmåga att klara mig utan starkare smärtlindring.
    ---- 

• Sommaren12

Jag letar med tecken nu. Tycker det är som när jag försökte bli gravid. När det närmade sig bim gick gick jag och spanade i trosorna hela tiden efter mensen och nu när det närmar sig bf går jag och spanar i trosorna efter slemproppen haha. Skrattande

Svar på tråden Augustibebis 2012