Issan8 skrev 2012-08-04 23:59:51 följande:
Sommaren hur kommer det sig att du så gärna vill ha en moseskorg? Är bara nyfiken alltså. Jag blev erbjuden att låna en jättefin av en engelsk tjej här men eftersom vi har både spjälsängen och vagnen tänkte jag att en tredje sovplats inte behövdes. Korgarna är väldigt fina å mysiga, så förstår om du vill ha en för den sakens skull :)
Bor i lägenhet utan hiss så vagnen går bort för den får stå i förråd i källaren. Vi har för trångt på sidorna om vår säng så vi kan inte ha spjälsängen bredvid oss utan den stor nere i ett hörn i sovrummet. Hade kunnat ha den vid fotänden iofs men det kändes som det inte gör nån skillnad mot var den står nu.
Därför letade jag efter något mindre att ha precis bredvid mig så man bara kan sträcka ut en hand och bara lätt kolla hur hon mår och så. Ja du vet, närheten liksom.
Mamma bor i England och jag har sett de där korgarna överallt när jag varit där och tycker de är så fina! Vet att de inte håller speciellt länge för bebis växer ur dom snabbt, men tycker det ska bli skönt första tiden att ha henne så nära. Och så kan man ju bära runt korgen i lägenheten också. Funderade på vagga också, men nu blev det en sån här. Inte världens nödvändigaste pryl direkt men jag blev sådär helt obsessed och kunde inte släppa tanken på en. :)