Augustibebis 2012
Enligt RUL har jag bf imorgon och enligt kub på lördag.
Sandrina: Grattis! Lång och jobbig förlossning då förstår jag. Hoppas ni mår bra. Vill gärna se en bild på knyttet... ;)
Då får man gratulera dig också albasmamma! :)

Lycka till Astro! :)
Usch va jag har sovit värdelöst inatt. Kunde varken andas eller komma till rätta. Steg upp och var uppe till halv fyra innan jag la mig igen och då tog det ytterligare ett tag innan jag somnade. SÅ jävla typiskt att de kör med gräsklipparbilen utanför kl 8!! 
Ellenbmt: Jag vill inte ha nån igångsättning. Vad jag förstått så kan de förlossningarna dra ut mer på tiden och vara mer smärtsamma för att kroppen inte är redo egentligen. Dock är jag orolig för att bebisen ska hinna bli jättestor. Hon var 3140 g i v 36. Ska på UL igen på tisdag så får se då hur mycket hon lagt på sig. Fast jag vet inte hur de tänker med igångsättning i såna situationer, men jag är öppen för förslag om ett "bäst-före-datum" ifall det skulle visa sig att hon kommer bli jättestor. Jag vägde ju själv över 4800 g när jag föddes. Klumpen kallade de mej! :P
Kampis: WTF?! Vilket dåligt bemötande. Känns ju sådär att det är samma sjukhus jag ska till... :/ Du verkar ha haft otur med dom öht. Jag är en sån som drar mig oerhört för att ringa. Skulle jag få det bemötandet om jag väl lyfter luren så skulle jag bli skitledsen. Har ju haft de där hemska magsmärtorna och härdat dom flera gånger för att jag verkligen avskyr att va till "belastning". Såklart så är det ju till 99% ingen fara med din bebis men vill de verkligen missa den lilla risken att det kan va nåt? Gör ert jobb för fan och sluta gnälla. Blä va trött jag blir!
Jay84: Har inte provat den men spontant känns det som NEJ till Ikea-symaskinen. Om knappt deras möbler håller ihop, hur ska då en symaskin funka? Jag fick en Singer Tradition 2259 i Morsdagspresent. Kostar 1340 kr med frakt på Tretti.se. Den har inga superfinesser men tycker den är enkel och jättebra för det jag hittills använt den till. Ganska billigt tycker jag. Jag är inte heller nån sömmerska. Men trött på att lägga upp gardiner med kassa klisterband. Bra att ha ibland helt enkelt och nu när jag sytt påslakan har jag fått blodad tand och vill sy massa saker haha!