Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Millas skrev 2012-08-01 19:45:32 följande:
    Men är det inte så att det datum som de kommer fram till vid kub är mer exakt, att ju större bebisarna blir desto mer kan det skilja på hur fort de växer. Jag har iaf fått uppfattningen att kub:s uträkning är mer tillförlitlig än RUL men egentligen har jag ingen aning.

Enligt RUL har jag bf imorgon och enligt kub på lördag.
    Ja jag vet inte. Men tanken jagar mig nu haha! Fast om jag ska gå på mina egna uträkningar enligt när jag hade ÄL så minns jag att jag fick det till 10 augusti så isf ligger ju 13e mer till hands. Jaja, kanske bäst att försöka inte fokusera på det så mycket. Hon kommer när hon kommer. 

Sandrina: Grattis! Lång och jobbig förlossning då förstår jag. Hoppas ni mår bra. Vill gärna se en bild på knyttet... ;) 
  • Sommaren12
    LiJon skrev 2012-08-01 20:51:30 följande:
    Noli; Usch låter jobbigt :/ Har ingen erfarenhet själv men hoppas du får hjälp imorgon! 

Sommaren; lika som du är jag rätt säker på BF-datum, vet precis ÄL och när hon blev till och enligt det så är BF 12 augusti, men blev flyttad till 17e på RUL. Sen har det ju visat sig på fler UL nu senare att hon är lite liten och ligger minus, så jag tänker att hon kanske alltid gjort det och att "mitt eget" BF stämmer bättre... Som du säger är det ju dagar hit o dit och egentligen spelar det ju ingen roll, men man hakar ju upp sig så på det där med BF-dagen ändå ;) 

Ni andra med mycket sammandragningar - hur ofta har ni dom? Förut har jag kunna få några om dagen men nu är det tredje dagen de kommer med 10 minuters mellanrum, precis hela dagarna så fort jag sitter/ligger ner. De gör inte ont men är obehagliga när det blir så svårt att andas. Bör man kolla upp det eller är det normalt? Gör de någon verkan? Har annars inga tecken på att det skulle vara på G, ihållande mensvärk i 2 timmar på förmiddagen idag men det har släppt helt nu.
    Jag tycker vi slår dövörat till och litar på våra egna beräkningar! la la la... Drömmer

Jag har med mycket mer sd nu. En dag förra veckan var jag stenhård om magen konstant hela dagen. Mina varierar från att inte kännas alls till att göra lite lätt ont. Har märkt med att när jag ligger ner på rygg så får jag genast ihållande sd som inte ger med sig. Om jag vänder mig på sidan så släpper det men när jag vänder tillbaka på rygg kommer det direkt. Skumt.
  • Sommaren12
    RockTheRebell skrev 2012-08-01 23:56:14 följande:
    Idag är det synd om mig..! Har spenderat halva dagen med att raka murvlan med tillbehör, läs och benen. Så har karln mage o komma hem m ryggont.. o_O
    Haha otur! :D

Hummingbird: Waaaah! Lycka till nu! Kul med en punktlig bebis! 5 % kommer tydligen på bf sa min bm. :)
  • Sommaren12

Usch va jag har sovit värdelöst inatt. Kunde varken andas eller komma till rätta. Steg upp och var uppe till halv fyra innan jag la mig igen och då tog det ytterligare ett tag innan jag somnade. SÅ jävla typiskt att de kör med gräsklipparbilen utanför kl 8!! Skrikandes

• Sommaren12

Ellenbmt: Jag vill inte ha nån igångsättning. Vad jag förstått så kan de förlossningarna dra ut mer på tiden och vara mer smärtsamma för att kroppen inte är redo egentligen. Dock är jag orolig för att bebisen ska hinna bli jättestor. Hon var 3140 g i v 36. Ska på UL igen på tisdag så får se då hur mycket hon lagt på sig. Fast jag vet inte hur de tänker med igångsättning i såna situationer, men jag är öppen för förslag om ett "bäst-före-datum" ifall det skulle visa sig att hon kommer bli jättestor. Jag vägde ju själv över 4800 g när jag föddes. Klumpen kallade de mej! :P

Kampis: WTF?! Vilket dåligt bemötande. Känns ju sådär att det är samma sjukhus jag ska till... :/ Du verkar ha haft otur med dom öht. Jag är en sån som drar mig oerhört för att ringa. Skulle jag få det bemötandet om jag väl lyfter luren så skulle jag bli skitledsen. Har ju haft de där hemska magsmärtorna och härdat dom flera gånger för att jag verkligen avskyr att va till "belastning". Såklart så är det ju till 99% ingen fara med din bebis men vill de verkligen missa den lilla risken att det kan va nåt? Gör ert jobb för fan och sluta gnälla. Blä va trött jag blir! 

• Sommaren12
    O Hanna O skrev 2012-08-02 15:12:06 följande:
    Hade tid för igångsättning idag. Men läkarna bedömde att det var ogynnsammt hon kunde inte ens nå livmodertappen. Så alla sammandragningar förvärkar är helt verkningslösa. Ny tid den 8
    Varför hade du tid för igångsättning från början? har inte hängt med... Trist som tusan... :(
  • Sommaren12

Jay84: Har inte provat den men spontant känns det som NEJ till Ikea-symaskinen. Om knappt deras möbler håller ihop, hur ska då en symaskin funka? Jag fick en Singer Tradition 2259 i Morsdagspresent. Kostar 1340 kr med frakt på Tretti.se. Den har inga superfinesser men tycker den är enkel och jättebra för det jag hittills använt den till. Ganska billigt tycker jag. Jag är inte heller nån sömmerska. Men trött på att lägga upp gardiner med kassa klisterband. Bra att ha ibland helt enkelt och nu när jag sytt påslakan har jag fått blodad tand och vill sy massa saker haha!

• Sommaren12
    isaochbel skrev 2012-08-02 16:45:15 följande:
    Hemma efter ca 6 timmar på spec.mödravården och UL. Tillväxtultraljudet visade idag en kille på ca 4000g (+ 12%) , fick sedan träffa läkare och han kollade hur mogen jag var för igångsättning och fy fan va ont det gjorde eftersom jag är totalt omogen.Fick göra 2 ctg kurvor då han låg på 180 båda så fick jag gå iväg och äta lunch för att komma tillbaks för ny ctg kurva som var acceptabel. Efter att läkaren diskuterat med 2 andra så blev budet att jag ska tillbaks för TUL den 8:e och har jag mognat blir det igångsättning.
    Varför igångsättning? Pga vikten eller ctgt? Vilken vecka är du i nu? För min var med +12% i v 36 men de pratade inte om igångsättning. Ska på ul igen på tisdag.
Svar på tråden Augustibebis 2012