Augustibebis 2012
Gjorde hinnsvepning igår Ninime, tror du färdknäppen är lönt nu? Har ingen större lust eg men vad gör man inte för bebis? ;)
Gjorde hinnsvepning igår Ninime, tror du färdknäppen är lönt nu? Har ingen större lust eg men vad gör man inte för bebis? ;)
Förstår Makkinje, man vågar ju inte hoppas med risk för att bli besviken. Jag håller tummarna för att du är på g iaf!
Rötmånad?! Tycker med det låter som hon bara inte hade lust och ville skylla på nåt. Konstig ursäkt.
Fyran: Vilken jättefin kommentar! Vad glad du måste blivit! :)
Hemkommen från bm. Tycker här verkar de ÖSA hinnsvepningar över en och jag har inte ens bett om det! Gjorde hinnsvepning igår på spec och idag såg bm att jag gjort det och bokade in tid för en till en på tis (v 40+0) OCH spec bokade in ytterligare en 22/8 (41+0) om det mot förmodan inte kommit igång då.
Tre hinnsvepningar alltså, haha! Den jag gjorde igår har inte gett nåt resultat än iaf och tror inte den kommer göra det heller. Ska försöka addera en färdknäpp nu så får vi se... ;)
Dagens statistik:
v 39+1
Vikt: +18,5 kg
Sf-mått: 37
Hjärtslag: 150
Blodtryck: 125/80
Urin: UA
Jag har inte behövt be om mina hinnsvepningar. Det var läkaren som föreslog det när jag sa att jag sovit dåligt och var trött på att va gravid. Sen bokade hon ytterligare en och när bm såg i datorn att jag gjorde en hinnsvepning igår erbjöd hon sig också att göra en nästa vecka. Har inte heller hört talas om dom innan och ingen i min omgivning som jag berättat för visste heller vad det var.
Ska man inte vara försiktig med bastu som gravid? Eller det kanske mest gällde i början?
Jag läste (i min app tror jag?) i början av graviditeten att man skulle va försiktig med bad och bastu att det ökade risken för psd. Därför jag varit så jäkla nojjig över att bada här hemma, brukar annars göra det varje dag. Men det kanske mer var i början som sagt. Nu skulle jag nog våga bastu, iaf en stund. Lyssna på kroppen är väl alltid vettigt.
Så jäkla uttråkad jag är idag! Ska baka äppelbullar nu...
Nu börjar jag med bli trött på alla som tjatar om bebis. Får sms och inlägg på fb varje dag av folk som undrar. Hallå, det är inte ens bf än!!
Droppen var när min pappa ringde i morse och sa att vår gemensamme vän hade smsat honom och frågat om jag fått en för jag har tydligen inte varit så aktiv på fejjan senaste dagarna!! Maaajgaaad! De som kan kan väl njuta av den här jäkla sommaren och låta mig va ifred?!
Emelieofgbg: vad jag förstått så kan resultatet av att kroppen inte fått ta det i sin takt innebära långdragen förlossning som är mer smärtsam.
Mammaen: så är det kanske, bara vad jag hört.