Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

isaochbel skrev 2012-08-14 21:15:07 följande:
    Tjoho! Äntligen kanske det börjar hända grejer här. Vattnet har börjat sippra, slemproppen lossnat och nu ska jag ringa in igen om 20 min och så får vi se vad de säger.
    Heja heja!! :)
  • Sommaren12
    Lindhaz skrev 2012-08-15 09:00:08 följande:
    Så härligt att läsa Ignom allt på morgonen! :) BF + 1 & idag är det min tur att få en hinnsvepning och med tanke på vad de sa på FL igår så kanske man har bebis innan dagen är slut? Jag har kraftiga sammandragningar med jämna mellanrum ca 7-8 min emellan men de gör knappast ont, men det kan vara på g ändå! Hopppas :) och hoppas för er andra också som har känningar :D
    Åh då håller jag tummarna för oss båda! Bf+2 idag och ska med på hinnsvepning om en liten stund. Min andra. Har också täta sammandragningar som inte gör ont samt "mensvärk" som kommer och går. Igår kväll hade jag förvärkar.
    Ska fasen se till att det kommer igång idag. Ska försöka få mannen till en färdknäpp, städa, käka ananas och gå en runda. Kommer hon inte sen kan man väl ge upp... 
  • Sommaren12

Mammsen: låter vettigt sagt det din man sa. Tycker likadant. Hallå, vem bryr sig om de andra får vänta nån vecka, vi har för tusan väntat i eeevigheeeter! Här kommer som sagt INGEN innanför dörrarna de första sju dagarna.

Nu har jag varit hos bm. Kan sf-måttet verkligen bli mindre? För sju dagar sedan var det 37 och nu sa hon 35-36 och tillade att det nog var för att magen sjunkit. 
    Gjorde hinnsvepningen med. Hon sa att huvudet var väldigt långt ner och att det var "väldigt mjukt och fint". Jag brydde mig inte om att fråga mer om hur tappen var eller hur öppen jag var eller så.
    Sen sa hon "Det finns eg inget sätt att sätta igång en förlossning men hinnsvepningen kan ju stimulera hormonerna", för att sedan när jag frågat när de sätter igång en ifall det inte kommer igång av sig självt säga "2 veckor, men så länge behöver du inte vänta. Nu när jag känt tror jag att den kommer inatt!".
    Lite dubbla budskap haha, men hoppas på det sista hon sa att det stämmer.
    Köpte en ananas på vägen hem också. Flört 

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-08-15 11:28:18 följande:
    Ja vi ska bara besikta det och sen sälja här o så hoppas vi på det bästa! :)

Åh spännande Sommaren, hoppas det blir bebis i natt då! Haha, roligt med de där husmorstipsen, att ta ananas och lingonsylt eller putsa fönster :P
    Ja även om jag inte direkt tror på det så kan det ju inte skada liksom... förutom att just ananas är det jag inte klarat av alls under graviditeten, så får se hurvida det lyckas slinka ner.
  • Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-08-15 12:30:15 följande: 
    Hur går det sommaren? Några värkar?
    Nja det är nog lite tidigt att spekulera om det funkat eller inte. Har iaf riktigt ont i svanken (det har jag inte haft alls innan) och ett enormt tryck neråt i magen. Väldigt täta och hårda sammandragningar. Men värkar - Nä!
    Jag retar mig lite på att hon började dilla om att det ska sätta igång i natt. Jag vågar inte hoppas men nu gör jag ju det såklart ändå. Inte så lätt att koppla bort när de säger så. Kommer säkert bli skitbesviken denna gången med. 
  • Sommaren12

Nja jag vet inte ellen, det trycker som helvete när jag står upp. När jag ligger ner är det bara svanken som känns. Har fått två korta värkar nu iaf. Åh jag vågar inte hoppas!!
    När mannen stuckit till jobbet snart ska jag försöka gå en promenad å sen käka min ananas. :) men var på stan efter svepningen och ingen kan gå i mer slowmotion än mig så får se hur den promenaden går...

• Sommaren12

Förresten säger ju en del att man kan få pinvärkar av svepningen som inte resulterar i nåt vidare så att det är som det är just nu ger jag inte mycket för. Håller det i sig även ikväll kanske man kan våga hoppas lite.

• Sommaren12
    Challelotten skrev 2012-08-15 16:15:08 följande:
    Vart hos bm nu och jag är i slutet av första fasen mjuk och bara en liten kant kvar. Så alla min pinvärkar i fem dagar har gjort något. Hon drog även i hinnorna. Någon som vet vilka hon menar?

Nu skulle jag ta två värktabletter och sova.

Hoppas hoppas!

Hoppas att set funkar för dig sommaren :0) hade varit kul om dessa hinnessvepningar funkar för någon.
    Hihi vilka hinnor hon menar menar du? :) Hon gjorde alltså en hinnsvepning är mitt svar på det. :) Hoppas det funkar! 

Nu har jag varit ute och gått och det tryckte som helvete i magen. Värkarna fortsätter här hemma också men de är fortfarande oregelbundna och gör inte så himla ont. Mer smärta tack! ;)
  • Sommaren12

Grattis isaochbel!!! :)

Lycka till Sally, det är minsann på tiden för dig! Här fortsätter värkarna och kommer lute tätare nu med. Ska bada och alvedona lite senare, hoppas INTE det ger med sig!

• Sommaren12

Frufoxy: då är det du å jag idag! Hade värkar från 14.30 igår som blev ondare och tätare fram till midnatt då det var 4-5 min emellan. Rungde fl som ville ha ner mig på 3 min innan jag kom, packade det sista i väskan, mannen duschade och vi var båda ready to go men trötta så vi beståmde oss för att försöka sova lite och ja... Där glesnade värkarna helt plötsligt. Klockade i två timmar å gav upp när de kom oregelbundna på 8-12 min emellan. :(
    Nu kommer de fortfarande med 10-15 min emellan och gör ont som helvete och jag kan inte riktigt andas mig igenom dom. Men det känns lika mycket som det kan dra igång igen som att det kan dö ut helt. Är iaf sjukt besviken nu, räknade med att va på fl för länge sen. Vill bara gråta.

Svar på tråden Augustibebis 2012