• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Välkommen Marmite!!

Haha kan ju inte du hjälpa men isch va det vände i magen när jag tänkte på just Marmite haha! Mamma bor i London och det är standardvara i henne och hennes mans skafferi.

• Lacey

Naimisen:asos har så mkt fint! Bl.a. En klänning i femtiotalsstuk som jag är så sugen på!

Grattis frökensol, kul med någon som är i min ålder, blir 35 i juli

• astro

Hallå där!

Jag tror att det är dags för mig att ansluta här. Plusset var lite otydligt men jag känner mig väldigt gravid så jag utgår ifrån att så är fallet och så får vi se
    OM jag är det så lär BF ligga runt 1/8.

Jag har hängt här på FL i omgångar. Jag är 43, har fyra stora barn (födda -90, -92, -94 och- 95) och två små (födda jan -09 och feb -11). Samma pappa alla sex (han är också 43). Lillplutten föddes med akutsnitt (ineffektiva värkar)  vilket gör mig lite nervös när jag nu är gravid igen. Jag vet inte hur pass sliten min livmoder är men hoppas att det kommer att framgå av journalen - jag vet alltså inte ännu om jag måste välja planerat snitt eller om jag kan satsa på en vaginal förlossning.
    Denna graviditet var inte ett dugg planerad - jag trodde att min ålder,  mina extrakilon, att jag ammar och att vi under den här perioden knappt kom åt något myspys skulle göra det räääätt osannolikt med en graviditet. Men nehej. Och i och för sig är jag glad ändå för visst vill jag gärna ha en till. Samtidigt som jag är nervös med tanke på snittet och så.

• Novalina

Hej igen!

Känns lite trist att ingen alls svarade på mitt förra inlägg ang. oro för upprepat mf etc... Foten i munnen

Är det bara vissa som blir svarade i denna tråden el.?... Och bara vissa ämnen som är "tillåtna"?...

Undrar bara, för det känns inte så värst "välkomnande" att inte få ett enda svar, men att vissa andra får en massa svar.

¤¤¤¤ Älskad, underbar son 101001 ¤¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-12 23:08:52 följande:
    Hallå där!

Jag tror att det är dags för mig att ansluta här. Plusset var lite otydligt men jag känner mig väldigt gravid så jag utgår ifrån att så är fallet och så får vi se
    OM jag är det så lär BF ligga runt 1/8.

Jag har hängt här på FL i omgångar. Jag är 43, har fyra stora barn (födda -90, -92, -94 och- 95) och två små (födda jan -09 och feb -11). Samma pappa alla sex (han är också 43). Lillplutten föddes med akutsnitt (ineffektiva värkar)  vilket gör mig lite nervös när jag nu är gravid igen. Jag vet inte hur pass sliten min livmoder är men hoppas att det kommer att framgå av journalen - jag vet alltså inte ännu om jag måste välja planerat snitt eller om jag kan satsa på en vaginal förlossning.
    Denna graviditet var inte ett dugg planerad - jag trodde att min ålder,  mina extrakilon, att jag ammar och att vi under den här perioden knappt kom åt något myspys skulle göra det räääätt osannolikt med en graviditet. Men nehej. Och i och för sig är jag glad ändå för visst vill jag gärna ha en till. Samtidigt som jag är nervös med tanke på snittet och så.

Hej och välkommen hit!

Jag fick oxå akutsnitt förra förlossningen pga ineffektiva värkar - men i mitt fall så startade inte ens själva förlossningen, jag hade inte en enda vanlig värk.

Min son är nu 14 mån, och jag är gravid igen i v. 7 på ons (och hade mf i v 8 i början av okt).

Jag har läst på ett landstings hemsida att livmodern kan brista om man föder vaginalt efter ett snitt, och det har gjort mej rädd för att det ska hända mej.

Jag va vaken under snittet och allt gick bra, jag läkte fort och så - så kanske jag väljer snitt igen? Är det lättare att få snitt beviljat om man blivit snittad tidigare?

Iofs känns såna här resonemang lite avlägsna nu, för nu oroar jag mej mest för mf...

Hur upplende du ditt snitt? Och vad vet du mer om detta med att livmodern kan brista?...
  • CRob

Hej,

Dags for mig att ocksa ansluta mig. Har barnafodande 5/8 (beraknad just nu men kanske andras pa Torsdag) och ar i vecka sju! Forsta barnet och vi bor utomlands. Har forsokt fa barn i 2 ar...sa jag ar helt forundrad att det antligen har hant :).

Lycka till alla!

• CRob

Ps. Glomde saga att jag ar EXTREMT illamaende...Har varit hemma fran jobbet 2 dagar i rad nu! Ds.

• Novalina
    CRob skrev 2011-12-13 02:21:06 följande:
    Hej,

Dags for mig att ocksa ansluta mig. Har barnafodande 5/8 (beraknad just nu men kanske andras pa Torsdag) och ar i vecka sju! Forsta barnet och vi bor utomlands. Har forsokt fa barn i 2 ar...sa jag ar helt forundrad att det antligen har hant :).

Lycka till alla!
    Vad roligt!! STORT grattis & varmt välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} 
  • Blomsterfröna

Jag får inte heller något svar i tråden, men tycker det e kul att läsa igenom tråden. Jag svarar på de jag kan. Ang mf så har jag aldrig haft de men tankarna finns hela tiden i huvudet.

• Strossel

Trist att ni känner så arba och blomsterfröna :( jag tycker att det är svårt att hinna med alla inlägg då det är så många som skriver! Men välkomna och stort grattis :) !!!

CRob- välkommen och grattis :) !!!! Trist med illamående :/ har aldrig riktigt haft det så! Äter du någon tablett för det?

Svar på tråden Augustibebis 2012