• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Strossel skrev 2011-12-12 20:20:12 följande:
    Mästerkatten- ser dom att det är du som har skrivit ut det?
    Nej, men jag är den enda med stor mage. ;) Litet kontor dessutom, vi är väl ungefär 15 stycken inne just nu, varav 5 i barnafödande ålder. En har just kommit tillbaka från föräldraledighet, så det återstår då 4 stycken att gissa bland. :)

Gadget- vi har käkat leberwurst, typ leverpastej i tub. (som risgrynsgröt och ärtsoppa här. ;) ) Har du provat sånt? Tyckte det smakade som den bredbara pastejen här. Mmm....
  • FruFoxy

Grattis frökensol!

Haha, jag gick ner till affären och köpte massor med tacosåser och chips! Gott! Nu är jag så sugen så jag håller på att kräkas (??) men väntar snällt på maken som nattar de yngsta just nu.
    Är era män också lite (hittar inte ordet) gravida mer er? Min man har varit det i alla graviditeter, alltifrån sugen på konstiga saker till att ha "foglossning" och inte på skoj alltså utan på fullaste allvar Så skönt att kunna prata graviditetskrämpor med nån som verkligen förstår en Ja, vi är lite knäppa han och jag!

• frökensol

Gadjet - ja, det var faktiskt första försöket! i min "åldersbox", fyller 36 i januari, så är det bara runt 25-30 % chans att det blir befruktning, enligt det jag läst på klinikens hemsida, så att det lyckades känns helt otroligt. det måste varit ett gammalt ägg som ramlade ner och blev befruktat ialla fall! :o)

ps. jag ska inte ens börja kolla på bebiskläder för då kommer jag vilja börja shoppa omgående! :o)

• Strossel

Jag känner shoppingbegäret komma krypandes... Farligt!

Fruf- haha min sambo är likadan! Fast skillnaden är att han äter mer och konstigare än mig, sist skötte han även biten med att gå upp på nätterna för att äta!!

• Marmite

Frökensol: Jag var också i Danmark och lyckades på första försöket :)

Jag tycker också newbiekläderna är helt bedårande... men har nog bestämt mig för att inte köpa något förrän sent i vår... om man inte skulle springa på något billigt och bedårande på rean då! Känns konstigt att vara så vidskeplig helt plötsligt. Jag som aldrig bryr mig om något sådant nojjar över att något skulle kunna hända bara för att jag tar steg mot erkännande av att jag är gravid, som att skriva här t.ex., eller börja barnanpassa mitt sovrum, eller.... köpa bedårande babykläder!

• frökensol

Marmite! vad roligt! vilken klinik var du på? själv var jag på storkklinik. jag tycker det känns så skumt. har liksom varit inställd på att jag kanske inte blir gravid så lätt.. men nu är det så och jag är helt häpen. och lite vidskeplig och nojig. kommer nog inte heller köpa något till bebisen förrän senare, när det gått åtminstone tre månader. jag får se om jag kan hålla mig... :o)

• Marmite

Jag var på Gaia! Jag vet... mitt första test var superpositivt, ändå lyckades jag på något sätt tolka det till att det var lite osäkert och gick och våndades ända tills datum för mens var ordentligt förbi då jag testade igen. Det var som att jag ställt in mig på att det inte skulle funka och blev så förvånad när det faktiskt gjorde det att jag inte kunde tro på det...

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2011-12-12 21:12:02 följande:
    Nej, alla ekologiska grönsaker är obesprutade.

Går att läsa lite mer här: www.dn.se/debatt/vindruvor-och-paprikor-ar-re... 
    Det var det jag gissade. Skönt. Då ska det inhandlas paprika i morgon. Angående leberwursten måste jag kolla så den är ok att äta som gravid bara. Kanske duger som substitut. Har inte provat det innan.

Min sambo visar också lite tecken på att vara skengravid. Jag skojar med honom och frågar om han också är gravid. Han fick tårar i ögonen över något gulligt idag, och så äter han också massor och är trött hela tiden. Vi får se hur det slutar.  
  • frökensol

jag känner igen mig Marmite.. ett positivt test tolkades som negativt... hallå liksom :o) men nu känner jag mig så lycklig, lite rädd, och bubblig inombords!

Svar på tråden Augustibebis 2012