• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Idag var vi o beställde en britax b-dual med syskonsits, mjuklift och adapter för babyskyddet. Sen beställde vi även deras SHR II babyskydd med tillhörande isofixbas. Känns väldigt bra men dom kunde inte ge något slutpris eftersom jag hade fått en speciell deal från en av säljarna så dom skulle återkomma om slutpriset. Lite nervöst om dom kommer med ett helt annat slutpris än vi tänkt oss..

• mammsen

By the way värkade ts inte tycka hon var psykiskt instabil när hon bjöd hem han på middag nu ett antal veckor efter de gjort slut.. Han kom ju trots allt dit och dessutom får inte en psykiskt instabil 16åring en egen soclägenhet... När det gäller barn under 18år så äe socialtjänsten välldigt försiktiga och sparsamma med att hjälpa till med egna boenden om inte den unga individen beräknas vara tillräckligt mogen för att ta hand om sig själv. Oftast hamnar hemlösa barn i denna åldern i fosterplacering eller på behandlingshem.. Har själv haft en 16åring som varit tillfälligt plaserad hos mig i 6 månader efter hennes pappa slängt ut henne, han var psykiskt instabil inte hon. Hon var en otroligt lugn och stabil tjej som doch var väldigt kuvad. Hon hade utan tvekan klarat av en egen lägenhet men kommer inte få hjälp med det försen hon är 18år. Hon är nu stadigvarande placerad i närheten av mig då min familj av flera anledningar inte är lämplig. (hon kom självmant till mig efter hennes pappa slängt ut henne och fick stanna tills de hittade ett bra hem) Så av det jag hört så tycker jag det låter mycket osannolikt att hon har psykiska problem och killen värkade tom possitiv till att träffa tjejjen mera eftersom han kom hem på middagen som hon bjöd på..
    Ganska moget dessutom av en "psykiskt instabil 16-åring som bara super" att bjuda på en lugn och stillsam middag.. eller?

• mammsen
    Oj, förlåt tjejjer! Fel tråd.. Skulle vara i en tråd där en kille på 21år försöker tvinga sitt ex att göra en abort mitt i v 18 då hon just fått veta att hon är gravid.. Sorry! Det var inte meningen!!
  • Albasmamma

Jag drack en alkoholfri öl och en Briskacider (också alkoholfri) från systemet igår. Nojar inte heller över den lilla procenten. 

Här är det riktigt skitväder idag, snöblandat regn och allmänt grått. Vill ha vår nu! Känner mig ungefär som vädret idag. Stor som en elefant också, skulle prova lite kläder som jag fått av en kompis. Jag visste att endel av de skulle vara för små (för hon i sin tur hade fått kläderna av en tjej betydligt mindre än oss), men jag kunde ha typ 3 plagg av 15! Hmm, skulle inte ens ha provat utan bara lagt undan dem. Nåväl, nu ska jag och barnen åka iväg och köpa lite lördagsgott (så får jag tröstäta ikväll Glad). Hoppas alla har en fin helg, kram!  

• Sommaren12

Helt matt! Har varit på 1-årskalas. Förlåt men jag blir helt dåsig när fem ungar i olika åldrar hoppar runt, skriker å drar föräldrarna i benen. Bad en tyst bön om en lugn bebis. Och alla morsor sen som ska tala om för lilla mig hur allt funkar... :S
    Gjorde en snabb uträkning att på våra barnkalas kommer det bara bli vår bebis och min brorson, sen är resten av barnen redan tonåringar. SKÖNT!! ;)

• LiJon

Sommaren12; lyckas inte se dina filmer, det är bara en svart ruta med rött kryss i :/ brukar kunna se videos i vanliga fall, kanske är något särskilt program man ska ha installerat? Låg också och filmade magen imorse, hon var crazy därinne och jag lyckades få med en riktig gensvars-spark efter att jag puttat på magen.

Skönt att ni andra inte oroar er för 0,5% i öl och liknande. Jag vet att man inte borde men jag har bara kört helt alkoholfritt, till nyår köpte jag Estrellas öl och den var vidrig, smakade surt och avslaget så den blir det inte igen. Ska ut och äta med kompisar ikväll så då kanske jag kör en Carlsbergs, om den nu finns att köpa ute

• LiJon

En annan fråga; har ni andra blivit hårigare? Min mage har blivit helt fjunig (ljusa hårstrån som tur är ) har knappt haft nåt hår där alls förut. Däremot verkar hårväxten på benen stannat av, har inte rakat dom på typ tre månader tror jag :P Är rätt ohårig där också i vanliga fall men brukar raka benen iaf 1-2 ggr/månaden.

• Ellenbmt

Bellatrix- värm den genomstekt så är du på lugna vatten... Själv är jag kock och äter både rött kött och sushi, men ska man vara helt hundra så allt över 60grader är bakteriefritt så gott som. Väldigt få bakterier som är värmeresistenta i mat.